RE: Star 25

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 790
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Star 25

Post autor: Mars »

A podatek drogowy i inne opłaty, jak wygląda ta sprawa w przypadku unikatu ?
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Star 25

Post autor: jacek0106 »

Pojęcie unikatowy ustawodawca wprowadził w celu powtórnej rejestracji pojazdów stale wyrejestrowanych lub bez papierów na białe zwykłe tablice.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Star 25

Post autor: SEBRIGHT »

jacek0106 napisał:
Pojęcie unikatowy ustawodawca wprowadził w celu powtórnej rejestracji pojazdów stale wyrejestrowanych lub bez papierów na białe zwykłe tablice.
Mógł byś rozwinąć temat, albo podać podstawę prawną? :)
Zwłaszcza interesuje mnie jakie warunki musi spełniać pojazd, żeby załapać się pod tą procedurę.

Może mój Bocian dał by radę się załapać... *helpless*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
bossmann
Posty: 2158
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Star 25

Post autor: bossmann »

Lapie sie bocian na unikat bo jest wiecej niz iles tam lat nieprodukowany (chyba 25 lat jest w ustawie) wtedy rzecoznawca , dowod wlasnosci czyli umowa kupna..umowa na 457 zl nie trzeba skarbowego urzedu i do wydzialu komunikacji.... tam jest pani kinga ktora nieslyszala o czyms takim jak pjazd unikatowy wiec trzeba jej pokazac ustawe i przyjdzie kierownik i to samo mu pokazac i przejdzie....
RRC
Posty: 501
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: Star 25

Post autor: RRC »

jacek0106 napisał/a:
Pojęcie unikatowy ustawodawca wprowadził w celu powtórnej rejestracji pojazdów stale wyrejestrowanych lub bez papierów na białe zwykłe tablice.
No właśnie- rozwiń proszę to stwierdzenie :
"(...)w celu powtórnej rejestracji pojazdów (...)bez papierów na białe zwykłe tablice:"


http://eurzad.szczecin.pl/chapter_51066 ... 1AAFED432C
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Star 25

Post autor: jacek0106 »

W praktyce jest tak jak pisze bossmann, tylko najlepiej mieć papier od specjalistycznego rzeczoznawcy starej techniki motoryzacyjnej, to dyrektor wydziału się nie przyczepi. Takie sprawy nie są codziennością w wydziałach i od razu trzeba pukać do kierownika. Wszystkie szczegóły nadania vinu czy dokumentacji zdjęciowej trzeba uzgadniać z inżynierem bo oni mają na to swoje procedury. Zasada jest taka aby stary sprzęt zachowany w świetnym stanie nie poszedł do huty.



Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
1) odzyskanego po kradzieży;
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
4) ciągnika i przyczepy rolniczej;
5) wywiezionego z kraju lub zbytego za granicą, o którym mowa w ust. 1 pkt 3
(ust. 1 pkt 3 - Pojazd podlega wyrejestrowaniu przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, na wniosek jego właściciela, w przypadku: wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę;)




Pojazd unikatowy – pojazd, który ma co najmniej 25 lat, jego model nie jest produkowany co najmniej od 15 lat lub ma szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.

Jak widać, różnice pomiędzy pojazdem zabytkowym a unikatowym są niezwykle subtelne. W praktyce sprowadzają się do tego, że pojazd unikatowy po procesie rejestracji otrzymuje „białe tablice” a zabytkowy „żółte”
RRC
Posty: 501
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: Star 25

Post autor: RRC »

Pojazd, który chcę doprowadzić do stanu w pełni sprawnego, kompletnego i wizualnie przypominającego produkt fabryczny , nie ma papierów, nie mam tablicy rej. (numerów rej. nie znam). Jest tylko tabliczka znamionowa.
Numer na tabliczce znamionowej nie pokrywa się z numerem na obudowie mostu ( c-4011)
Nie wiem czy na skrzyni ma być jakiś numer, ale obudowę skrzyni muszę też wymienić bo obecna jest pęknięta. Na silniku tabliczki nie ma ... i mówicie , że mam szanse na białe tablice ? *stress*
Muszę się w to dobrze wczytać bo nie chce narobić sobie nadziei.
Po świętach idę do rzeczoznawcy...
bossmann
Posty: 2158
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Star 25

Post autor: bossmann »

Tak mozna. A zwaszcza ze to pojazd rolniczy ..... zabytek przechodzi raz przeglad techniczny .... a unikat co roku.... w unikacie mozna se cos zmienic a w zabytku tylko za zgoda urzednika czyli konserwatora.....
klepka07
Posty: 10
Rejestracja: 01 paź 2014, 20:24

RE: Star 25

Post autor: klepka07 »

Mam podobną sytuację z c 4011. Z tym że u mnie nawet brakuje tabliczki znamionowej. Jedyne co mogę odczytać to numery nabite na przekładni i i silniku. Tak poza tym ciągnik sprawny i cały czas użytkowany, ale do tej pory nie mogłem sobie poradzić z jego rejestracją bo brak jakiejkolwiek dokumentacji. Ciągnik zakupiony z PGR-u i od tamtego czasu jest w naszym posiadaniu. Dlatego prosił bym o jakieś szczegóły ;)
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Star 25

Post autor: jacek0106 »

Ciągle dopracowują ten system CEPIK aby można było wreszcie wrzucić do komputera takie cyfry odczytane z korpusu i dowiedzieć się coś więcej o sprzęcie, jak to robią w cywilizowanych państwach. No i nie trzeba będzie mieć dokumentów podczas kontroli drogowej.
Awatar użytkownika
DK94
Posty: 251
Rejestracja: 11 lut 2013, 7:42

RE: Star 25

Post autor: DK94 »

Sprawdzanie w CEPIKu już działa, ale da się sprawdzić tylko obecnie zarejestrowane pojazdy nie koniecznie posiadające europejski dowód. Na przykład nie mogłem sprawdzić danych przyczepy która oficjalnie zastała skasowana w 1997 roku.
bossmann
Posty: 2158
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Star 25

Post autor: bossmann »

Bo nysą niezabiezesz okazjonalnie naszych ciapkow....*sarcasm* a tak serio to ja chce bys stara i nyse kupil.
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 790
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Star 25

Post autor: Mars »

"Heniek" to najlepsze imię dla tego Stara ;)
z resztą mój już się tak nazywa, a mój 5-letni synek chodzi po domu i śpiewa tą piosenkę ;)
Józek, kupuj Stara 25. Widziałem takiego po remoncie za 8200 zł. Poszukaj na olx. Wydaje się warty tej ceny.
lukasz_f9
Posty: 66
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:14

RE: Star 25

Post autor: lukasz_f9 »

Kupuj chłopie stara! :D Będzie nas coraz więcej :) A co do wilkowickiej wyprawy to nie widzę problemu (poza paliwem) jest całkiem przyjemna jazda :)
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Star 25

Post autor: baro »

Wszystko pięknie ładnie kupuj pewnie czemu nie, tylko oprócz 7500 na zakup pomyśl o kasie na przebudowę i remont, za tysiaka tego nie zrobisz. Z klasykami wszystko fajnie tylko części coraz mniej ich samych coraz mniej i są coraz droższe a ich stan coraz gorszy, wg mnie na twojim miejscu to berlingo bym sobie zostawił, bo jazda na codzień klasykiem który ma swoje lata i humory w dzisiejszych czasach nie jest łatwa. Najpierw kup sobie jakiego kolwiek klasyka, bo znam takich którzy też wiele chcieli mieć nakupili rozgrzebali przerosła ich sytuacja i teraz mają pare pomników na podwórku... Nie sztuka nakupić!!!!
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Star 25

Post autor: SEBRIGHT »

Jacek0106, Bossmann dzięki za odpowiedź i naświetlenie tematu :) W 2015 roku trzeba będzie zająć się doprowadzeniem Boćka do stanu, aby miał szanse przejść przegląd techniczny (zwłaszcza zrobić hamulce i uporać się z wyciekami) i ruszę z tematem rejestracji :) Przód na szczęście już zrobiony - silnik po remoncie, luzy w układzie kierowniczym skasowane... Wszystkie główne podzespoły mam oryginalne, oblachowanie też, więc z tą unikatowością mam nadzieję że nie będzie problemu :)

A wracając do tematu - tak jak Baro napisał klasyk do jazdy na co dzień mi też wydaje się kiepskim pomysłem. No chyba że nigdy się nie spieszysz, najlepiej masz wolny zawód, zainwestujesz w zapas części to możesz próbować. Chociaż moim zdaniem już lepszy jakiś youngtimer jak 125p, 126p, Polonez Caro itp - chociaż one też mają swoje humory, a i z o części coraz trudniej.
W kwestii remontów, jak nie masz doświadczenia lepiej zacznij od jednego wybranego pojazdu, dopiero jak go ukończysz kupuj i bierz się za następny, inaczej możesz utknąć :D
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ