Simson
RE: Simson
Ja chciałem zaoszczędzić na paliwie i jeździć czymś fajnym względnie klasycznym, bo skuterem z odśrodkowym sprzęgłem i bez hamulca pod nogą jakoś mi nie pasowało.
Motocyklista ze mnie żaden bo motorkami jeździłem okazyjnie więc umiejętności do panowania nad dużą ciężką maszyną brak. Remont będzie zapewne długi i kosztowny, ale ja lubię się bawić. Efekt będzie zapewne podobny jak z władkiem który jest niesprzedawalny bo nikt nie da mi za niego 15 tysi. Simsonka jak zrobię będzie wart dla mnie z 5 tysi, więc też będzie miał dożywotkę ....
W miarę postępu prac pozwolę sobie zamieszczać zdjęcia i truć Was różnymi pytaniami (niektóre pewnie okażą się głupie).
*tup*
Motocyklista ze mnie żaden bo motorkami jeździłem okazyjnie więc umiejętności do panowania nad dużą ciężką maszyną brak. Remont będzie zapewne długi i kosztowny, ale ja lubię się bawić. Efekt będzie zapewne podobny jak z władkiem który jest niesprzedawalny bo nikt nie da mi za niego 15 tysi. Simsonka jak zrobię będzie wart dla mnie z 5 tysi, więc też będzie miał dożywotkę ....
W miarę postępu prac pozwolę sobie zamieszczać zdjęcia i truć Was różnymi pytaniami (niektóre pewnie okażą się głupie).
*tup*
RE: Simson
taki simson kosztuje 3-4 tys to po remoncie zapewne więcej.
RE: Simson
Kupiłem trochę części i pomału biorę się do pracy ....
Zdemontowałem kilka elementów do czyszczenia.
Mam problem z chromami. Konkretnie muszę się ich pozbyć. Kierownica, i uchwyty kierunkowskazów są zniszczone, miejscami chrom jest nieruszony dalej całkiem zlazł. Wyczyściłem papierem ściernym miejsca zardzewiałe, a pochromowane zmatowiłem.
Pytanie czy to wystarczy, czym malować, jaki podkład ?
Mam czarnego Hameraita złapie ?
Zdemontowałem kilka elementów do czyszczenia.
Mam problem z chromami. Konkretnie muszę się ich pozbyć. Kierownica, i uchwyty kierunkowskazów są zniszczone, miejscami chrom jest nieruszony dalej całkiem zlazł. Wyczyściłem papierem ściernym miejsca zardzewiałe, a pochromowane zmatowiłem.
Pytanie czy to wystarczy, czym malować, jaki podkład ?
Mam czarnego Hameraita złapie ?
RE: Simson
My chromy normalnie piaskujemy jak trzeba zrzucić cały i farba się trzyma... wiec po solidnym zmatowieniu powinno udać się zamalować.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: Simson
"Simson - Degeneracja" *flower*
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 1272836914
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 2069012914
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 1272836914
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 2069012914
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Simson
No widzę że już maszyna w kawałkach, mam nadzieję że powróci do swojego normalnego wyglądu.
Jak z silnikiem, do remontu, czy jeszcze posłuży?
Jak z silnikiem, do remontu, czy jeszcze posłuży?
RE: Simson
Silnik był robiony i przejechał niespełna 40 km.
Do wymiany w silniku:
- zapłon LFK 12V
- zębatka
- gumki/linki gaźnika
Do wymiany będzie też tłumik, ale na razie tylko go wymyje.
Do wymiany w silniku:
- zapłon LFK 12V
- zębatka
- gumki/linki gaźnika
Do wymiany będzie też tłumik, ale na razie tylko go wymyje.
RE: Simson
Kiedys takiego mialem byl hitem na podwurku
RE: Simson
Witam wszystkich. Śledzę temat ale wciąż brak czasu na wpis, dziś chwila czas- może napiszę oczywistą oczywistość a może moje rady posłużą.
Miałem kiedyś simsonka i oraz trabanta i to całkiem długo. Jeździłem nimi bardzo dużo, a trabantem to zjeździłem pół Polski. Stąd moje moje spostrzeżenia
U siebie co roku wymieniałem łożyska igiełkowe przy tłoku (zarówno w simsonku i trabancie). Dopóki były niemieckie to nie zachodziła taka potrzeba ale potem jakość części uległa pogorszeniu i po sezonie już było słychać charakterystyczne dzwonienie. W związku z tym że wał miałem po remoncie i szkoda mi go było to wymieniałem i śmigałem dalej.
Co do tłumika to warto rozebrać, zalać ropą i wypalić. Jak ktoś leje za dużo oleju albo nie jeździ za dużo ( nie rozgrzewa tłumika) to zbiera się tam całkiem sporo nagaru. Jak kupiłem swojego to nie miał mocy, jak odkręcił tłumi to jeździłem na jednym kole taki był tłumik zapchany *flower*
Przy rozkręcaniu silnika oczywiście warto wymienić simeringi i wszelkie uszczelnienia oraz sprawdzić stan rowka na klin na wale. U mnie ścinało dopóki nie zastosowałem starej aluminiowej złotówki:)
Pozdrawiam wszystkich
Bolszewik czekam na efekt końcowy. Simsonki to niezniszczalne maszyny, gdybym nie był taki duży to pewnie bym sobie zafundował*flower*
Miałem kiedyś simsonka i oraz trabanta i to całkiem długo. Jeździłem nimi bardzo dużo, a trabantem to zjeździłem pół Polski. Stąd moje moje spostrzeżenia
U siebie co roku wymieniałem łożyska igiełkowe przy tłoku (zarówno w simsonku i trabancie). Dopóki były niemieckie to nie zachodziła taka potrzeba ale potem jakość części uległa pogorszeniu i po sezonie już było słychać charakterystyczne dzwonienie. W związku z tym że wał miałem po remoncie i szkoda mi go było to wymieniałem i śmigałem dalej.
Co do tłumika to warto rozebrać, zalać ropą i wypalić. Jak ktoś leje za dużo oleju albo nie jeździ za dużo ( nie rozgrzewa tłumika) to zbiera się tam całkiem sporo nagaru. Jak kupiłem swojego to nie miał mocy, jak odkręcił tłumi to jeździłem na jednym kole taki był tłumik zapchany *flower*
Przy rozkręcaniu silnika oczywiście warto wymienić simeringi i wszelkie uszczelnienia oraz sprawdzić stan rowka na klin na wale. U mnie ścinało dopóki nie zastosowałem starej aluminiowej złotówki:)
Pozdrawiam wszystkich
Bolszewik czekam na efekt końcowy. Simsonki to niezniszczalne maszyny, gdybym nie był taki duży to pewnie bym sobie zafundował*flower*
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
RE: Simson
Silnika na pewno nie będę ruszał do wiosny. Wg. zapewnień był zrobiony i nie mam powodów nie wierzyć. Po jednym sezonie zobaczymy czy muszę tam wkładać swojego ryja ....
W tłumku na pewno jest sporo nagaru dlatego czyszczenie musi być. Jest trochę pogięty od spodu więc pewnie wymienię go na nowy z nierdzewki, ale to na pewno nie teraz.
Co do gabarytów to przy moich 174 cm i niespełna 60 kg nie będzie miał ciężko *flower*
W tłumku na pewno jest sporo nagaru dlatego czyszczenie musi być. Jest trochę pogięty od spodu więc pewnie wymienię go na nowy z nierdzewki, ale to na pewno nie teraz.
Co do gabarytów to przy moich 174 cm i niespełna 60 kg nie będzie miał ciężko *flower*
RE: Simson
Kiedyś ze szwagrem po piwo we dwóch lasem się leciało i dawał radę ale jak poznałem żonę i mnie na nim zobaczyła to powiedziała że wyglądam jak niedźwiedź na rowerku w cyrku*flower* Więc oddałem znajomemu chłopcu*annoy*
A teraz doczekałem się dniepra z wózkiem bocznym. Mam nadzieję że na wiosnę go ruszę...
Pozdrawiam i powodzenia Tomasz
A teraz doczekałem się dniepra z wózkiem bocznym. Mam nadzieję że na wiosnę go ruszę...
Pozdrawiam i powodzenia Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
RE: Simson
"Simson - Regeneracja"
https://picasaweb.google.com/lh/photo/ ... directlink
Poskładałem dziś ramę, zdjęcie dam jutro ....
https://picasaweb.google.com/lh/photo/ ... directlink
Poskładałem dziś ramę, zdjęcie dam jutro ....
RE: Simson
Super teraz prace nabiorą tempa, bo motocykla zacznie po prostu przybywać. U mnie też stoi rama na kołach, ale cały czas powolutku coś się robi. Momentem kulminacyjnym będzie montaż silnika do ramy wtedy prace naprawdę pójdą już z górki.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: Simson
Obserwuje ten temat, tez mialem S-51 Enduro, srebrny, kupiony w 1986 roku.Dzis podczas spaceru zauwazylem w oknie wystawowym serwisu motocyklowego piekny okaz S-51N. To najubozsza wersja, 3 biegi, bez akumulatora i kierunkowskazow, ale w stanie jak nowy-za jedyne 1800 koron dunskich czyli okolo 1000 zl.Kupilem tutaj tez kilka motocykli ETZ-125/150/250/251/301.
Mysle ze taka zabawa w zakup i restaurowanie moze zwrocic sie za kilka lat patrzac na ceny tych pojazdow pnacych sie systematycznie powoli w gore.
Mysle ze taka zabawa w zakup i restaurowanie moze zwrocic sie za kilka lat patrzac na ceny tych pojazdow pnacych sie systematycznie powoli w gore.
RE: Simson
Kto miał taki pomysł naście lat temu to może i zarobi ....
Zobaczymy ile jutro uda mi się złożyć.
Silnik to już inna bajka bo będę wymieniał zapłon ....
PS.
Kupiłem przez pomyłkę za szerokie stopki:
http://www.jackmotors.pl/stojak-central ... -3522.html
Wymienię na takie:
http://www.jackmotors.pl/stojak-central ... d-460.html
*****
https://picasaweb.google.com/116718836 ... 8504865314
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink
*****
Troszkę nabrał kształtów:
https://picasaweb.google.com/116718836 ... 8819426018
Zobaczymy ile jutro uda mi się złożyć.
Silnik to już inna bajka bo będę wymieniał zapłon ....
PS.
Kupiłem przez pomyłkę za szerokie stopki:
http://www.jackmotors.pl/stojak-central ... -3522.html
Wymienię na takie:
http://www.jackmotors.pl/stojak-central ... d-460.html
*****
https://picasaweb.google.com/116718836 ... 8504865314
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink
*****
Troszkę nabrał kształtów:
https://picasaweb.google.com/116718836 ... 8819426018
RE: Simson
Ładnie się prezentuje
Kolor ten sam co na władku czy inny?
Kolor ten sam co na władku czy inny?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Simson
Ten sam co na Władku i przyczepie, wcześniej miałem jeszcze auto pod kolor.
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 7464730434
Żałuje że malując rower nie zmieniłem mu barwy na zieloną ....
Jak dobrze pójdzie to do końca stycznia skończę ....
*****
Trochę lepsze zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 3449348386
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 8992609170
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 7464730434
Żałuje że malując rower nie zmieniłem mu barwy na zieloną ....
Jak dobrze pójdzie to do końca stycznia skończę ....
*****
Trochę lepsze zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 3449348386
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 8992609170
RE: Simson
Wyłącznie jako ciekawostka, błotniki w tym samym kolorze jak zbiornik i pokrywy, występowały tylko w wersjach Comfort. Mam na myśli wersje S51 i S70 . W S53 byl ju miszmasz w kolorach.
RE: Simson
Ciekawy pomysł miałeś z lakierowaniem wszystkich sprzętów na jeden kolor. Zwłaszcza jak stoją razem efekt super
A rower zawsze możesz przemalować
A rower zawsze możesz przemalować
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;