Simson

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Ja chciałem zaoszczędzić na paliwie i jeździć czymś fajnym względnie klasycznym, bo skuterem z odśrodkowym sprzęgłem i bez hamulca pod nogą jakoś mi nie pasowało.
Motocyklista ze mnie żaden bo motorkami jeździłem okazyjnie więc umiejętności do panowania nad dużą ciężką maszyną brak. Remont będzie zapewne długi i kosztowny, ale ja lubię się bawić. Efekt będzie zapewne podobny jak z władkiem który jest niesprzedawalny bo nikt nie da mi za niego 15 tysi. Simsonka jak zrobię będzie wart dla mnie z 5 tysi, więc też będzie miał dożywotkę ....

W miarę postępu prac pozwolę sobie zamieszczać zdjęcia i truć Was różnymi pytaniami (niektóre pewnie okażą się głupie).
*tup*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
bossmann
Posty: 2158
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Simson

Post autor: bossmann »

taki simson kosztuje 3-4 tys to po remoncie zapewne więcej.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Kupiłem trochę części i pomału biorę się do pracy ....
Zdemontowałem kilka elementów do czyszczenia.
Mam problem z chromami. Konkretnie muszę się ich pozbyć. Kierownica, i uchwyty kierunkowskazów są zniszczone, miejscami chrom jest nieruszony dalej całkiem zlazł. Wyczyściłem papierem ściernym miejsca zardzewiałe, a pochromowane zmatowiłem.

Pytanie czy to wystarczy, czym malować, jaki podkład ?

Mam czarnego Hameraita złapie ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Simson

Post autor: Wicher »

My chromy normalnie piaskujemy jak trzeba zrzucić cały i farba się trzyma... wiec po solidnym zmatowieniu powinno udać się zamalować.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Simson

Post autor: AndrzejD21 »

No widzę że już maszyna w kawałkach, mam nadzieję że powróci do swojego normalnego wyglądu.
Jak z silnikiem, do remontu, czy jeszcze posłuży?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Silnik był robiony i przejechał niespełna 40 km.

Do wymiany w silniku:
- zapłon LFK 12V
- zębatka
- gumki/linki gaźnika

Do wymiany będzie też tłumik, ale na razie tylko go wymyje.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
szybki
Posty: 328
Rejestracja: 14 wrz 2013, 23:26

RE: Simson

Post autor: szybki »

Kiedys takiego mialem byl hitem na podwurku
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Simson

Post autor: brutal66 »

Witam wszystkich. Śledzę temat ale wciąż brak czasu na wpis, dziś chwila czas- może napiszę oczywistą oczywistość a może moje rady posłużą.

Miałem kiedyś simsonka i oraz trabanta i to całkiem długo. Jeździłem nimi bardzo dużo, a trabantem to zjeździłem pół Polski. Stąd moje moje spostrzeżenia

U siebie co roku wymieniałem łożyska igiełkowe przy tłoku (zarówno w simsonku i trabancie). Dopóki były niemieckie to nie zachodziła taka potrzeba ale potem jakość części uległa pogorszeniu i po sezonie już było słychać charakterystyczne dzwonienie. W związku z tym że wał miałem po remoncie i szkoda mi go było to wymieniałem i śmigałem dalej.

Co do tłumika to warto rozebrać, zalać ropą i wypalić. Jak ktoś leje za dużo oleju albo nie jeździ za dużo ( nie rozgrzewa tłumika) to zbiera się tam całkiem sporo nagaru. Jak kupiłem swojego to nie miał mocy, jak odkręcił tłumi to jeździłem na jednym kole taki był tłumik zapchany *flower*

Przy rozkręcaniu silnika oczywiście warto wymienić simeringi i wszelkie uszczelnienia oraz sprawdzić stan rowka na klin na wale. U mnie ścinało dopóki nie zastosowałem starej aluminiowej złotówki:)

Pozdrawiam wszystkich

Bolszewik czekam na efekt końcowy. Simsonki to niezniszczalne maszyny, gdybym nie był taki duży to pewnie bym sobie zafundował*flower*
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Silnika na pewno nie będę ruszał do wiosny. Wg. zapewnień był zrobiony i nie mam powodów nie wierzyć. Po jednym sezonie zobaczymy czy muszę tam wkładać swojego ryja ....

W tłumku na pewno jest sporo nagaru dlatego czyszczenie musi być. Jest trochę pogięty od spodu więc pewnie wymienię go na nowy z nierdzewki, ale to na pewno nie teraz.

Co do gabarytów to przy moich 174 cm i niespełna 60 kg nie będzie miał ciężko *flower*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Simson

Post autor: brutal66 »

Kiedyś ze szwagrem po piwo we dwóch lasem się leciało i dawał radę ale jak poznałem żonę i mnie na nim zobaczyła to powiedziała że wyglądam jak niedźwiedź na rowerku w cyrku*flower* Więc oddałem znajomemu chłopcu*annoy*
A teraz doczekałem się dniepra z wózkiem bocznym. Mam nadzieję że na wiosnę go ruszę...

Pozdrawiam i powodzenia Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

"Simson - Regeneracja"

https://picasaweb.google.com/lh/photo/ ... directlink

Poskładałem dziś ramę, zdjęcie dam jutro ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Simson

Post autor: Wicher »

Super :D teraz prace nabiorą tempa, bo motocykla zacznie po prostu przybywać. U mnie też stoi rama na kołach, ale cały czas powolutku coś się robi. Momentem kulminacyjnym będzie montaż silnika do ramy :D wtedy prace naprawdę pójdą już z górki.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Simson

Post autor: vauxhall »

Obserwuje ten temat, tez mialem S-51 Enduro, srebrny, kupiony w 1986 roku.Dzis podczas spaceru zauwazylem w oknie wystawowym serwisu motocyklowego piekny okaz S-51N. To najubozsza wersja, 3 biegi, bez akumulatora i kierunkowskazow, ale w stanie jak nowy-za jedyne 1800 koron dunskich czyli okolo 1000 zl.Kupilem tutaj tez kilka motocykli ETZ-125/150/250/251/301.
Mysle ze taka zabawa w zakup i restaurowanie moze zwrocic sie za kilka lat patrzac na ceny tych pojazdow pnacych sie systematycznie powoli w gore.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Kto miał taki pomysł naście lat temu to może i zarobi ....

Zobaczymy ile jutro uda mi się złożyć.
Silnik to już inna bajka bo będę wymieniał zapłon ....



PS.
Kupiłem przez pomyłkę za szerokie stopki:
http://www.jackmotors.pl/stojak-central ... -3522.html

Wymienię na takie:
http://www.jackmotors.pl/stojak-central ... d-460.html



*****

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 8504865314

https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink



*****

Troszkę nabrał kształtów:

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 8819426018
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2569
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Simson

Post autor: SEBRIGHT »

Ładnie się prezentuje :)

Kolor ten sam co na władku czy inny?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Ten sam co na Władku i przyczepie, wcześniej miałem jeszcze auto pod kolor.

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 7464730434

Żałuje że malując rower nie zmieniłem mu barwy na zieloną ....

Jak dobrze pójdzie to do końca stycznia skończę ....



*****
Trochę lepsze zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 3449348386
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 8992609170
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
RRC
Posty: 501
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: Simson

Post autor: RRC »

Wyłącznie jako ciekawostka, błotniki w tym samym kolorze jak zbiornik i pokrywy, występowały tylko w wersjach Comfort. Mam na myśli wersje S51 i S70 . W S53 byl ju miszmasz w kolorach.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2569
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Simson

Post autor: SEBRIGHT »

Ciekawy pomysł miałeś z lakierowaniem wszystkich sprzętów na jeden kolor. Zwłaszcza jak stoją razem efekt super :)

A rower zawsze możesz przemalować :D
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ