Wiaty Garaże Wyposażenie

Rozmowy nie na temat
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9790
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Ursus »

Ja tam nie znam się zbytnio na elektryce, ale u siebie w garażu mamy w kanale gniazdka (zwykłe, naścienne hermetyki 230V) podpięte w instalacje z transformatorem 230/24V. Do tego standardowe lampy warsztatowe przenośne, ale z żarówkami 24V. Do tego kilka lamp "na stałe" w kanale również z żarówkami 24V, ale z takim gwintem jak domowe, popularne. Wszystko działa bardzo fajnie a i wydaje mi się bezpieczniej jest.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1263
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: marek »

Ponieważ w zasadzie ,,elektyrka prąd nie tyka (choć jak tyknie to aż fiknie:D) ja u siebie mam przenośkę na 230V.Wnerwiała mnie 24V-towa bo każde puknięcie powodowało przepalenie żerówki.Poza tym ja nie widziałem 24V większej niż 40W, a tu mogę włożyć taką że coś widać.Oczywiście posiada siatkę choć bez szkła.Nie obeznanym z tematem nie polecam.Mam też przenośne halogeny takie z rączką które mają obudowy dostosowane do pracy w różnych warunkach.To jest bardzo dobre do oświetlenie stałego miejsca pracy i warte polecenia.Oczywiście cała instalacja zabezpieczona różnicówką choć przyznać muszę że jedna na wszystkie obwody*blushing*.Bez tego nie odważył bym się na używanie przenośki na 230V i nikomu nie radzę*pissed*.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9790
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Ursus »

No u nas oprócz tej "kanałowej" instalacji jest kilka lamp kierunkowych, na suficie, ścianach i wysięgnikach na 230V. Kilka przenośnych 230V też jest, ale w większości wystarczają te wcześniej wymienione.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
marek k25
Posty: 50
Rejestracja: 20 wrz 2008, 21:50

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: marek k25 »

Jedynym sposobem zabezpieczenia się przed porażeniem jest zastosowanie na początku całej instalacji wyłącznika różnicowo prądowego.Koszt ok 100-150 zł.Wystarczający jest 40A 400V i prądzie zadziałania 300mA.


Kolega marek się chyba pomylił, nie chodziło mu o 300mA a o 30mA
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 9790
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Ursus »

No też mnie to trochę zmyliło, kiedyś miałem przez dłuższy czas do czynienia na co dzień z modułówką Legrand, Hager, ABB czy Schrack.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
73michal
Posty: 157
Rejestracja: 08 lip 2008, 23:10

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: 73michal »

Może troszkę z innej beczki, ale chciałbym się dowiedzieć czy w spichlerzach mogą być okna? Na google grafika raz mają raz są bez okien jak to na prawdę powinno być. Interesują mnie w szczególności nowoczesne spichlerze.



Moja wiata na rozrzutnik:
http://picasaweb.google.com/10364212695 ... 691270354
http://picasaweb.google.com/10364212695 ... 984644002
http://picasaweb.google.com/10364212695 ... 6482156050

http://picasaweb.google.com/10364212695 ... 9047571586

http://picasaweb.google.com/10364212695 ... 9646030626
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 690
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Wiesiek »

Witam!
Podpowiedzcie mi, czy wylanie masy samopoziomującej wzmocni posadzkę? Byłem z wizytą u kolegi, on remontuje warsztat. Starą posadzkę potzreba czymś wzmocnic. Postanowił wylać masę samopoziomującą, cienką warstwę, nastepnie pomalować jakąś farbą do betonu. Czy miał racje?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4302
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Bolszewik »

Pewnie należy przedtem dokładnie umyć i wyczyścić stare podłoże.
Potem je zaimpregnować.
Cienka to znaczy ile ?
Wydaje mi się że to dobry pomysł, ale nie w warsztacie obawiał bym się o wytrzymałość mechaniczną takiej nadlewki.
Jeśli jednak dopełni wszystkich zaleceń producenta, a tenże producent wyraźnie stwierdził że wytrzyma to w warsztacie to czemu nie.
Obawiał bym się jeszcze o kwestie ekonomiczne czy to się opłaci.

Tak czy inaczej bardzo mnie to ciekawi i jeśli to nie problem chciałbym poznać efekty tego remontu.



**********************

Ja w kwestii swojej wiaty-garażu zrobiłem ostatnio podbitki z płyty OSB.


PS. 73Michał przykręć deskę na pas podrynnowy.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 690
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Wiesiek »

Trochę żle napisałem, kolega tak zaplanował , ale jeszcze tego nie zrobił.Zastanawiamy się razem i szukamy w internecie jakiejś masy o wyższej odporności. Ale wydaje mi się, że sama masa już będzie trwalsza od stale pylącego betonu. Znalezlismy też takie cienkie włókienka, które to dodaje się do wylewek. Na pewno by to wzmocniło tę warstwę.
. Oczywiście stary beton należy najpierw 3 razy"O"; osuszyć ,oczyścić odkurzyć. Zagruntować na pewno. Pytasz jak gruba warstwa. Myślę że 2-3mm. Na 20m2 powinno wystarczyć ok. 4 worki po 25kg, około 160PLN.Kwestia tylko tego z jaką siłą to przylgnie do podłoża.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4302
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Bolszewik »

Jeśli jest to stary beton to trzeba by go chyba nieco zetrzeć bo wierzchniej warstwy nie doczyści się chyba ?

Ja swoją wylewkę w garażu zagruntowałem dwukrotnie i na razie jest dobrze.
Jednak nie mam pewności jak długo tak będzie.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ihc 64
Posty: 206
Rejestracja: 12 wrz 2007, 21:51

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: ihc 64 »

Jeżeli posadzka nie jest popękana to można tego użyć, ale raczej jako warstwę zmniejszającą chłonność docelowej farby . Wcześniej bym to delikatnie zdarł tzw donicą i sprawdził poziom ! posadzki .I ze cztery worki lepiej mieć w rezerwie ;)
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 690
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Wiesiek »

Nasze poszukiwania skończyły się fiaskiem. Było wiele rozmów, "fachowych rad" prawdziwych doświadczonych profesjonalistów i tych pseudo, i laików. Jedni nawet proponowali całkowitą zmianę dotychczasowej posadzki i natychmiast wykonanie nowej, za niewielkie jak twierdzono pieniądze, tylko 1800PLN, inni chwalili się kolorowymi żywicami wylewanymi super nowoczesną technologią. Wszystko cacy, tylko cenowy ból głowy. Dokładnie przyjrzenie się tej starej posadzce ( o dziwo jest bardzo dobrze wypoziomowana i w miarę równa) skończyło się na tym, że kolega "wziął" i kupił płytki ceramiczne typu gres 20m2, worek masy wyrównawczej i 3 worki kleju. Razem niewiele ponad 350 PLN. Cena płytek 12,5zl/m2. Powinno wystarczyć jeszcze na cokołek wokół pomieszczenia. I tak trzymać!!!
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4302
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Bolszewik »

Jedyne wady tego rozwiązania to:

- Śliskość w zimie jak się na butach naniesie śniegu/lodu.
- Nie można nic na podłogę rzucać ani prać młotem *pissed*

Poza tym chyba same zalety.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: krzmaz7 »

Postanowiłem odgrzebać ten temat, bo mam taki oto problem. Otóż mam w garażu kanał, taki zwykły, bez żadnych cudów, 90cm szerokości i ze 6m długi, przy okazji dość głęboki. Problem polega na tym, że podczas roztopów na dnie zbiera mi się woda, max 10 - 15cm i za każdym razem jak ją wypompuję to nachodzi z powrotem. Kanał jak i z resztą cały budynek był budowany sposobem gospodarczym, czyli głównie przez nas samych, ale jest zrobiony solidnie. Ściany i posadzka są grube i zbrojone, ale trzeba przyznać, że nie spodziewaliśmy się, że będzie się tam zbierać woda i zaizolowaliśmy (o ile jedną warstwę czarnej folii można nazwać izolację) tylko dno. Na tą chwilę w najniższym punkcie kanału w posadzkę wmurowane jest wiadro, w które wsadza się pompę, ale nie jest to rozwiązanie problemu, bo z rozłożeniem i złożeniem pompy i węża schodzi się dłużej niż z wypompowaniem wody, ponadto deski, którymi przykryty jest kanał są zawilgocone i pęcznieją. Jak już pisałem kanał jest dość głęboki, więc można jeszcze trochę podnieść dno, ale czy to pomoże, tym bardziej, że już raz było to robione i nie pomogło. Może ktoś przerabiał podobny problem, wie jak go rozwiązać i mógłby mi w tym jakoś pomóc?
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: olowaty »

Z twojego opisu wynika że masz wysoko wody gruntowe lub grunt nośny nieprzepuszczalny. Ale jeżeli to się dzieje tylko w czasie roztopów i deszczu, to będzie druga opcja. Jeżeli masz możliwość, to najlepiej by było zrobić drenaż opaskowy garażu. Znając żucie nie masz lanych ław głęboko, więc jest niebezpieczeństwo zawalenia się w czasie robienia wykopów pod drenaż. Pytanie:
- jaka głębokość jest kanału?
- jaka jest głębokość posadowienia ławy?

Problem z izolacją kanału jest taki, że folia na samo dno nic nie daje. Najlepiej jest zrobić z folii wannę na cały kanał. Możesz spróbować z uszczelnieniem ścian i podłogi kanału folią w płynie do basenów. Dragon ma taką w swojej ofercie i jest tania.
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Szczepan-1990 »

Dragon ma, to prawda. Ja u siebie stawiałem ostatnio, jakoś koło października warsztat i brałem się za kanał. Zaczynałem budowę od tego także nie mialem problemu że mi na głowę gruchnie caly garaż przy kopaniu. Kanał 1.70m głęboki bo mam dość tęgi wzrost, standardowa szerokość, 4 metry długości. Mamy u nas wysoki poziom wód gruntowych ale problem z wodą rozwiązałem za pomocą papy, 2 rzędów cegły, folii i Abizolu. Spokój nawet przy powodziach w okolicy
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: krzmaz7 »

Wody gruntowe w lecie są na głębokości ok. 3,5m (sprawdzałem w studni u sąsiada). Ławy były lane na głębokości ok. 1,35m. Kanał ma głębokość ok. 1,6m może 1,65m, ale ja nie jestem za wysoki, więc jeszcze 10cm dna można by dolać. Dół pod kanał był wykopany spokojnie na 1,8m i jeszcze 20cm głębiej na same ławy dla ścian kanału, które mają po ok. 40cm grubości. Wokół budynku mam wylaną betonową opaskę, trochę nieregularnie, ale przyjmijmy, że na min. 1m od ścian budynku. Jej grubość to + - 30 cm (miejscami więcej, a przed drzwiami garażowymi ponad 50cm), jest wylana na podsypce z piachu i na czarnej folii z kilkustopniowym nachyleniem od budynku (odwodnienie). Gdy jej nie było woda utrzymywała się do kwietnia. Po wypompowaniu wody, nie było jej w lecie jednak pojawiała się jesienią. Teraz, gdy jest ta opaska woda pojawiła się dopiero po styczniowych roztopach i jak na razie się utrzymuje. Kolejny problem w tym, że podwórko nachylone jest w stronę garażu i mimo, że wywożę z niego śnieg to woda i tak skądś nachodzi. Kiedyś na pewno zmienię nachylenie terenu, ale to dopiero, gdy będzie kasa na kostkę, bo jakby zrównać podwórko i go nie utwardzić to utonąłbym w błocie. W moim rejonie nie ma powodzi. Teren położony jest dosyć wysoko i nie ma rzek w okolicy, nie mniej jednak sąsiedzi narzekają, że też zaczyna im wyłazić woda w piwnicach.
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: olowaty »

W sumie to źle się wyraziłem z tymi wodami gruntowymi. chodzi mi dokładnie o cieki wodne. :D Pytam, bo podobna rzecz jest u mnie na polu. Do 1,2 m głębokości jest miękka ziemia i miejscami piach, a poniżej tego jest glina. Zawsze wiosną tryskają radosne źródełka. Po prostu ta warstwa 1,2 m jest tak nasiąknięta, że nie jest w stanie wchłaniać wody. Glina wody nie przyjmie, więc woda "płynie" miedzy warstwami, jak znajdzie ujście to wybija. Podejrzewam iż w twoim wypadku jest podobnie. Latem nie ma tej sytuacji, chyba że pada kilka tygodni. W związku z tym iż masz kiepska izolację kanału, to przesącza. Podobnie u twoich sąsiadów. Możesz zrobić starym niemieckim sposobem. Wywiercić w kanale studnie, ocembrować i zostawić w niej pompę z pływakiem. Jak się napełni, to automatycznie wypompowuje.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: krzmaz7 »

U mnie jest dokładnie tak samo. 1 - 1,2m jest ładna ciemna żyzna gleba a później im głąbiej tym coraz jaśniejsza i tłustsza glina z tą różnicą, że wiosną nie tryskają jak to ująłeś radosne źródełka. W lecie jak kopali nam szambo to po wykopaniu 2m dobrali się do takiej gliny, z której śmiało można by robić cegły. Jaśniutka, tłuściutka i strasznie ciężka glina, a co się chłop omachał, żeby wyrzucić to z dołu to coś strasznego. Po wykopaniu 2,8m na dnie zaczęło się robić mocno wodniste błoto, więc w obawie, żeby z szamba nie wyszła studnia zakończyli kopanie na tym poziomie.
Pomysł ze studnią ciekawy, ale odpada, bo nadal pozostanie problem wilgoci w budynku.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4302
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Wiaty Garaże Wyposażenie

Post autor: Bolszewik »

Pomogą, a raczej poprawią sytuację tylko środki pośrednie:

- rynny i odprowadzenie wody z dala od budynku,
- niwelacja terenu w ten sposób by woda nie ściekała w kierunku budynku,
- izolacja pionowa fundamentów (uwaga to się robi etapami, a nie na raz), dobrze gdyby było to połączone z drenażem,
- wymalowanie ścian kanału abizolem czy czymś podobnym,
- można zamontować pompę z czujnikiem wody, wąż wkuć w posadzkę i wyprowadzić go z dala od budynku, wtedy sam się wypompuje.

Niestety radykalne i 100% skuteczne metody są w takiej sytuacji zupełnie nierealne.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ