Czy na przeglądzie wymagają to nie wiem, ale na drodze musi być, inaczej tego paskudztwa bym nie zakładał...
ursus 4011 rozpoznanie
Re: ursus 4011 rozpoznanie
No to inaczej, mam nadzieję że na koniec moich prac efekt będzie podobny

Nie wiem tylko jeszcze jak z blacharką mi się uda. Próbuję rzeźbić tą moją maskę ale ciężko ją będzie tak ładnie wyprostować. Z błotnikami mam nadzieję lepiej pójdzie, wspornik deski rozdzielczej to w ogóle nie wiem...
Bardzo mi się spodobała kolorystyka w Twojej maszynie. Ten złoto-chromowany osprzęt i czerwony wentylator z korkiem wlewu. Ładnie się to zgrywa. W wolnym czasie poczytam temat to może podkradnę parę patentów

Ursus C-4011
Re: ursus 4011 rozpoznanie
DZIENNIK USTAW
Warszawa, dnia 15 grudnia 2016
Poz. 2022
Obwieszczenie Ministra Infrastruktury I Budownictwa z dnia 27 października 2016r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia.
Dział IV
Warunki techniczne ciągnika rolniczego, leśnego i pojazdu wolnobieżnego oraz przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami.
Rozdział 5
Warunki dodatkowe dla pojazdu wolno poruszającego się.
§ 52.
1. Ciągnik rolniczy i pojazd wolnobieżny oraz przyczepa przeznaczona do łączenia z tymi pojazdami powinny być oznakowane trójkątną tablicą wyróżniającą.
Re: ursus 4011 rozpoznanie
Brak trójkątnej tablicy wyróżniającej, to niespełnienie warunków technicznych (brak wymaganego wyposażenia), powinno skutkować negatywnym wynikiem badania technicznego.
P.S. byłeś samym ciągnikiem, czy razem z przyczepą?
Re: ursus 4011 rozpoznanie
ursus152 różnie bywa z tymi przeglądami. Czasami diagności nie chcą widzieć pewnych nieprawidłowości aby nie stracić klienta.
Re: ursus 4011 rozpoznanie
Dostanie kabinę ?
Re: ursus 4011 rozpoznanie
U mnie zrobią bez, ale krzywo patrzą.
W sumie ktoś mi jest w stanie podać argument po co są te trójkąty? Jeszcze rozumiem, jakby były konieczne w jakichś małych pojazdach wolnobieżnych, albo przyczepach, ale jak jedzie ciągnik to chyba każdy widzi i trójkąt jest tu potrzebny jak świni siodło. Już pominę fakt, że w przepisach maksymalna prędkość ciągnika to 30km/h, a jak wiadomo wiele nowych znacznie przekracza...
Z tego co się orientuje to w większości Europy nie ma takiej głupoty i co za tym idzie w wielu mniejszych ciągnikach po prostu nie ma dobrego miejsca żeby założyć taki duży trójkąt. Polacy to chyba w USA podpatrzyli, bo tam z jakiegoś powodu chyba też są obowiązkowe, ale oni w sumie są znani z przepisów ze skrajności w skrajność...
Re: ursus 4011 rozpoznanie
Tu właśnie z tego co się orientuję chodzi o to, żeby z daleka było widać, że jedzie coś, co znacznie wolniej się porusza. Dla mnie to też głupota i totalnie szpeci - no ale co zrobić.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: ursus 4011 rozpoznanie
qkohe155 Polska nigdy nie była w większości krajów europejskich, więc nie ma się co dziwić, że mamy takie przepisy a nie inne.
Trójkątna tablica wyróżniająca była już obowiązkowa w 1996 roku, więc na długo przed przystąpieniem Polski do UE.
Niestety ale dużo kierowców właśnie nie widzi traktorów na drogach publicznych. Szczególnie w nocy potrafią z impetem wjechać w tył ciągnika rolniczego lub przyczepy, bo nie są w stanie zrozumieć, że ten pojazd taki wolno jedzie.
Co do przyczep, to dla przypomnienia informuję, że każda przyczepa musi posiadać z tyłu dwa trójkątne światła odblaskowe. Światła te mają być tak zamocowane aby wierzchołek trójkąta był skierowany do góry.
Obecnie prędkość maksymalna dla ciągnika rolniczego wynosi 30km/h ale w planach jest podniesienie maksymalnej prędkości do 40km/h. Dla przypomnienia, to przed wielu laty, prędkość maksymalna wynosiła 25km/h.
W każdym traktorze znajdzie się miejsce na trójkąt wyróżniający, czy to ma błotniku albo za szybą tylną w kabinie, a nawet za siedzeniem kierowcy.
Ursus przepisów nie zmienisz. Są kraje w Europie, co mają jeszcze głupsze przepisy np.
- obowiązkowe dwie tablice rejestracyjne w ciągniku rolniczym,
- obowiązek rejestracji kombajnów samobieżnnych, sieczkarni samobieżnych i rozrzutników obornika,
W Polsce już jest obowiązek rejestracji wozów asenizacyjnych ale nie wszyscy je rejestrują.
Trójkątna tablica wyróżniająca była już obowiązkowa w 1996 roku, więc na długo przed przystąpieniem Polski do UE.
Niestety ale dużo kierowców właśnie nie widzi traktorów na drogach publicznych. Szczególnie w nocy potrafią z impetem wjechać w tył ciągnika rolniczego lub przyczepy, bo nie są w stanie zrozumieć, że ten pojazd taki wolno jedzie.
Co do przyczep, to dla przypomnienia informuję, że każda przyczepa musi posiadać z tyłu dwa trójkątne światła odblaskowe. Światła te mają być tak zamocowane aby wierzchołek trójkąta był skierowany do góry.
Obecnie prędkość maksymalna dla ciągnika rolniczego wynosi 30km/h ale w planach jest podniesienie maksymalnej prędkości do 40km/h. Dla przypomnienia, to przed wielu laty, prędkość maksymalna wynosiła 25km/h.
W każdym traktorze znajdzie się miejsce na trójkąt wyróżniający, czy to ma błotniku albo za szybą tylną w kabinie, a nawet za siedzeniem kierowcy.
Ursus przepisów nie zmienisz. Są kraje w Europie, co mają jeszcze głupsze przepisy np.
- obowiązkowe dwie tablice rejestracyjne w ciągniku rolniczym,
- obowiązek rejestracji kombajnów samobieżnnych, sieczkarni samobieżnych i rozrzutników obornika,
W Polsce już jest obowiązek rejestracji wozów asenizacyjnych ale nie wszyscy je rejestrują.
Re: ursus 4011 rozpoznanie
Akurat te przepisy są moim mniej problematyczne niż ten trójkąt. Obowiązek rejestracji jest z jednej strony uciążliwy, ale z drugiej strony motywuje do dbania do sprzęt niektórych patenciarzy. Patrz na przyczepki lekkie do 750kg. Mają przegląd bezterminowy, to największa głupota. Niechby ten przegląd był raz na 2 czy 4 lata, ale był. Koszt żaden a wyeliminowałby te zwłoki typu sam co ludzie ciągają. U mnie w okolicy tego już mniej , ale jeszcze sporo jest ciągane.
Ale nie róbmy już tu koledze bałaganu w temacie

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: ursus 4011 rozpoznanie
Moim zdaniem te aktualne przepisy nie sa zle. Trojkat jak najbardziej ma byc. Jedziesz szerokim i dlugim kolosem 30ton wolniej niz auta na 90.
Podniesienie predkosci to juz w ogole blad. 16 letnie dzieciaki zapieprzaja zestawami po 30 ton z predkoscia 50km w zabudowanym i po pasach, przy szkolach, domach. Ktos wyjdzie na droge to nie ma szans...
Byly juz u mnie przypadki polozenia takiego zestawu.
Podniesienie predkosci to juz w ogole blad. 16 letnie dzieciaki zapieprzaja zestawami po 30 ton z predkoscia 50km w zabudowanym i po pasach, przy szkolach, domach. Ktos wyjdzie na droge to nie ma szans...
Byly juz u mnie przypadki polozenia takiego zestawu.
Re: ursus 4011 rozpoznanie
Podniesienie prędkości? Chyba dostosowanie do realiów. Teraz jest 30 i to g kogo obchodzi. Na zachodzie jeżdżą tak samo szybko jak u nas i problemu nie ma. Powinni od razu zmienić na 60, nie 40, żeby choć nie odstawać od realiów. Za to w zabudowanym by mogło być 30 tak żeby tego przestrzagać.
Nie jedna SAM jest lepsza niż fabryczna, ale może przegląd co X lat by nie zaszkodził, bo już widziałem takich co się w internecie chwalili, że wyrwali zaczep na drodze bo tak był przegnity. Też powinni podnieść DMC na B, bo wiadomo że wiele busów przekracza na pusto...
W wielu zachodnich ciągnikach z XXI nie ma miejsca nawet na gaśnicę, a co dopiero na trójkąt. Przyczepić na błotniku zawsze można, ale co innego nie urwać go, czy nie kolidować z szybą, widoczność też pogarsza.
Re: ursus 4011 rozpoznanie
No właśnie, 16 letnie dzieciakiMartek pisze: ↑dzisiaj, 11:53 Moim zdaniem te aktualne przepisy nie sa zle. Trojkat jak najbardziej ma byc. Jedziesz szerokim i dlugim kolosem 30ton wolniej niz auta na 90.
Podniesienie predkosci to juz w ogole blad. 16 letnie dzieciaki zapieprzaja zestawami po 30 ton z predkoscia 50km w zabudowanym i po pasach, przy szkolach, domach. Ktos wyjdzie na droge to nie ma szans...
Byly juz u mnie przypadki polozenia takiego zestawu.

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: ursus 4011 rozpoznanie
Ursus możesz przenieść posty dotyczące przepisów ruchu drogowego do odpowiedniego tematu lub załóż nowy i tam je umieść.
Na kategorię B zdaje się na jakiejś Mikrze, Corsie lub innej popierdółce a po zdanym egzaminie można jeździć Ferrari, Lamborghini lub Porsche i nie mam tu na myśli traktorów tych marek. Jakby nie patrzeć takie Farrari to ma z 500KM więcej od auta egzaminacyjnego.
qkohe155 jakoś wszystkie nowe ciągniki mają pozakładane trójkątne tablice wyróżniające a i miejsce na gaśnicę jest (nie musi być w kabinie). Akurat widoczność w traktorze jest bardzo dobra, więc ten trójkąt zadużo nie zasłoni pola widoczności kierowcy. Więcej zasłoni pasażer siedzący w kabinie. Warto też wspomnieć o monitorach i sterownikach zainstalowanych w kabinie, służących do obsługi maszyn rolniczych. Niektóre mają wymiary niewielkich laptopów i zasłaniają niekiedy całą szybę boczną.
To że przyczepa lekka ma przegląd bezterminowy, nie oznacza że może być niesprawna technicznie. To samo dotyczy pojazdów wolnobieżnych, mają być sprawne technicznie, a jak nie są, to w razie kontroli drogowej policja może zakazać dalszej jazdy.
Jedyną przyczyną, że busy na kategorię B, czyli o DMC do 3,5t przekraczają tą masę na pusto, jest to że są to pojazdy ciężarowe o wyższym DMC ale homologowane jako pojazdy lżejsze w celu omijania przepisów, takich jak tachograf i wszystko co się z nim wiąże, czyli normy czasu pracy i odpoczynku, obowiązek rejestracji i archiwizacji danych z tachografu i karty, kurs na przewóz rzeczy, ograniczenie prędkości do 80km/h, nie rzadziej niż co 5 lat badanie lekarskie i psychotechniczne wraz z wymianą prawa jazdy, wymiana karty do tachografu.
Są też dostępne busy lżejsze, gdzie przy DMC 3,5t mają ładowność na poziomie 1t. Te co ważą na pusto 3,5t lub więcej, to mają ładowność na poziomie 2-3 ton a w praktyce wożą nawet 8 ton.
Powinny być dwie maksymalne prędkości dla ciągników rolniczych w zależności od kategorii homologacyjnej:
- 60km/h dla ciągników rolniczych wyposażonych w hamulce na 4 koła, system ABS i układ hamulców przyczepy dwuprzewodowy (pneumatyczny lub hydrauliczny).,
- 40km/h dla pozostałych ciągników rolniczych.
Martek to wina dorosłych, że dają dzieciakom prowadzić tak duże i szybkie ciągniki rolnicze. Z drugiej strony, mając 18 lat można już zdawać na kategorię C+E i kierować zestawami o masie 40 ton z prędkością do 80km/h.
Na kategorię B zdaje się na jakiejś Mikrze, Corsie lub innej popierdółce a po zdanym egzaminie można jeździć Ferrari, Lamborghini lub Porsche i nie mam tu na myśli traktorów tych marek. Jakby nie patrzeć takie Farrari to ma z 500KM więcej od auta egzaminacyjnego.
qkohe155 jakoś wszystkie nowe ciągniki mają pozakładane trójkątne tablice wyróżniające a i miejsce na gaśnicę jest (nie musi być w kabinie). Akurat widoczność w traktorze jest bardzo dobra, więc ten trójkąt zadużo nie zasłoni pola widoczności kierowcy. Więcej zasłoni pasażer siedzący w kabinie. Warto też wspomnieć o monitorach i sterownikach zainstalowanych w kabinie, służących do obsługi maszyn rolniczych. Niektóre mają wymiary niewielkich laptopów i zasłaniają niekiedy całą szybę boczną.
To że przyczepa lekka ma przegląd bezterminowy, nie oznacza że może być niesprawna technicznie. To samo dotyczy pojazdów wolnobieżnych, mają być sprawne technicznie, a jak nie są, to w razie kontroli drogowej policja może zakazać dalszej jazdy.
Jedyną przyczyną, że busy na kategorię B, czyli o DMC do 3,5t przekraczają tą masę na pusto, jest to że są to pojazdy ciężarowe o wyższym DMC ale homologowane jako pojazdy lżejsze w celu omijania przepisów, takich jak tachograf i wszystko co się z nim wiąże, czyli normy czasu pracy i odpoczynku, obowiązek rejestracji i archiwizacji danych z tachografu i karty, kurs na przewóz rzeczy, ograniczenie prędkości do 80km/h, nie rzadziej niż co 5 lat badanie lekarskie i psychotechniczne wraz z wymianą prawa jazdy, wymiana karty do tachografu.
Są też dostępne busy lżejsze, gdzie przy DMC 3,5t mają ładowność na poziomie 1t. Te co ważą na pusto 3,5t lub więcej, to mają ładowność na poziomie 2-3 ton a w praktyce wożą nawet 8 ton.
Powinny być dwie maksymalne prędkości dla ciągników rolniczych w zależności od kategorii homologacyjnej:
- 60km/h dla ciągników rolniczych wyposażonych w hamulce na 4 koła, system ABS i układ hamulców przyczepy dwuprzewodowy (pneumatyczny lub hydrauliczny).,
- 40km/h dla pozostałych ciągników rolniczych.
Martek to wina dorosłych, że dają dzieciakom prowadzić tak duże i szybkie ciągniki rolnicze. Z drugiej strony, mając 18 lat można już zdawać na kategorię C+E i kierować zestawami o masie 40 ton z prędkością do 80km/h.