ursus ale jaki?? c-360??
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Jaki masz rozmiar przednich laczków ?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Podczas odbudowy ciągnika udało mi się dowiedzieć bardzo dużo na jego temat. Między innymi to że ta modernizacja miała być wyposażona w serwomechanizm wspomagania.
Z racji tego że moja sztuka jest przygotowana pod ten system (stosowne odlewy i wyjścia) chciałem ją w niego doposażyć
Po dłuższych poszukiwaniach udało się znaleźć siłownik który co prawda nie jest idealny i będzie wymagał przeróbek ale był najbliżej tego co było przewidziane w oryginale. Wpadła mi w ręce również nowa pompa hydrauliczna


Także do pełni szczęścia brakuje tylko zbiornika oleju (nad którym powoli pracuje) i można montować
Z racji tego że moja sztuka jest przygotowana pod ten system (stosowne odlewy i wyjścia) chciałem ją w niego doposażyć
Po dłuższych poszukiwaniach udało się znaleźć siłownik który co prawda nie jest idealny i będzie wymagał przeróbek ale był najbliżej tego co było przewidziane w oryginale. Wpadła mi w ręce również nowa pompa hydrauliczna


Także do pełni szczęścia brakuje tylko zbiornika oleju (nad którym powoli pracuje) i można montować
Re: ursus ale jaki?? c-360??
A są jeszcze jakieś ciekawostki techniczne o tym ciągniku, którym może się kolega podzielić, a nie ma ich w tym temacie?
Ewentualnie może jest jakiś materiał dostępny w odmętach internetu?
Jeśli w tym egzemplarzu nie bylo wspomagania na którymś z etapów testów itp, to z jednej strony szkoda dodawać coś czego nie było.
Z drugiej strony jesli było w jakims z bliźniaczych ciągników z tego prototypu ( dużo mogło ich powstać?), to warto pokazać jak daleko chciano zmodyfikować ten model, a miała to byc tylko przejściówkai pokazuje, ze inżynierowie mieli możliwości, tylko mieli związane ręce realiami tamtych czasów...
Ewentualnie może jest jakiś materiał dostępny w odmętach internetu?
Jeśli w tym egzemplarzu nie bylo wspomagania na którymś z etapów testów itp, to z jednej strony szkoda dodawać coś czego nie było.
Z drugiej strony jesli było w jakims z bliźniaczych ciągników z tego prototypu ( dużo mogło ich powstać?), to warto pokazać jak daleko chciano zmodyfikować ten model, a miała to byc tylko przejściówkai pokazuje, ze inżynierowie mieli możliwości, tylko mieli związane ręce realiami tamtych czasów...
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Musiałbym zebrać wszystko co wiadomo i wtedy zobaczyć, ale myślę że coś by się jeszcze znalazło
Co do wspomagania
Ten kontretny egzemplarz zamontowanego wspomagania raczej nie miał jednak jest pod nie przystosowany (wyjście na pompę hydrauliczną oraz stosowny odlew do mocowania w skrzyni)
Czy było w jakimś bliźniaczym? Tego niestety nie wiem ponieważ nie znam losów ani wyglądu każdego z prototypów tej modernizacji, chociaż wykluczyć tego nie mogę bo kompletacje były różne. Ile ich powstało? Ciężko powiedzieć jednak na tą chwilę wiadomo że nie więcej niż 16 sztuk w różnej kompletacji (od początku do końca prac nad II etapem modernizacji pod nazwą c360)
Chciałbym je zamontować właśnie z uwagi na pomysł i pokaz możliwości naszych inżynierów już w końcówce lat 60, tym bardziej że zachował się patent tego serwomechanizmu ukazujący jak powinien wyglądać, działać i jak być zamontowany.
Ciągnik miał być nie tylko przejściówką ale i II a zarazem ostatnim etapem modernizacji modelu 4011 i wyciśnięciem wszystkiego co się dało z tej konstrukcji
Co do wspomagania
Ten kontretny egzemplarz zamontowanego wspomagania raczej nie miał jednak jest pod nie przystosowany (wyjście na pompę hydrauliczną oraz stosowny odlew do mocowania w skrzyni)
Czy było w jakimś bliźniaczym? Tego niestety nie wiem ponieważ nie znam losów ani wyglądu każdego z prototypów tej modernizacji, chociaż wykluczyć tego nie mogę bo kompletacje były różne. Ile ich powstało? Ciężko powiedzieć jednak na tą chwilę wiadomo że nie więcej niż 16 sztuk w różnej kompletacji (od początku do końca prac nad II etapem modernizacji pod nazwą c360)
Chciałbym je zamontować właśnie z uwagi na pomysł i pokaz możliwości naszych inżynierów już w końcówce lat 60, tym bardziej że zachował się patent tego serwomechanizmu ukazujący jak powinien wyglądać, działać i jak być zamontowany.
Ciągnik miał być nie tylko przejściówką ale i II a zarazem ostatnim etapem modernizacji modelu 4011 i wyciśnięciem wszystkiego co się dało z tej konstrukcji