Jakieś porady jak to zrobić czy tylko wizyta u speca od pomp?
C330 utyka na wolnych
Re: C330 utyka na wolnych
Kolego puzonek12 - od kilku lat borykam sie z podobnym problemem jak u ciebie i musze zrobić remont dołu silnika pomimo że nie bierze oleju i ma idealne ciśnienie oleju na wale. Rok temu zrobiłem doraźny remont - wymieniłem wałek rozrządu tyczyn, kupiłem nową głowice, nowy filtr powietrza, ustawiłem idealne ciśnienia na wtryskiwaczach i 3 razy regenerowałem pompe wtryskową (74r) - i dalej silnik chodził nie równo, serwis pomp wtryskowych nie mógł poradzić sobie z wyrobionym regulatorem obr w starej pompie i w zw z tym dali mi 2 pompe po regeneracji z 89r- na tej silnik chodzi równo ale nie jest to ideał bo mój silnik ma duzo wibracji i nie ma mocy.
(moja c330 ma tuleje mahle i od samego początku remontu w ok 2010r nie miała mocy i ciagle był problem z Uszczelką pod głowicą- wywala spaliny do ukł chłodzenia - nie mogę tego pokonać nawet mimo iż rok temu kupiłem nową głowice. ( ja podejrzewam że mam krzywy blok lub tuleje/ cały zestaw z tłokiem mahle jest do kitu lub jest dodatkowo nie wyważony wał przez pozamieniane źle przeciwagi lub są krzywe i źle dobrane wagowo korbowody. Mój silnik mega wibruje , mam odniesienie do 2 c330 , jednej wujkowej która juz jest prawie na wykonczeniu bo zapala jak parowóz na biało ale ma wiekszą moc od mojej i silnik nic nie wibruje oraz do 2 trzydziestki kolegi - świeżo po remoncie.
https://www.youtube.com/watch?v=5duKefgUAe4 - tu jest ideał - tak powinna pracować idealnie c330.
Koncem 2019r mój kolega robił swoją c330 - też przeżył masę błędów i stracił dużo pieniedzy aż silnik chodzi jak na tym filmie - tj idealnie równo , miarowo bez wibracji.
- Ale on wszystko wyważał - wał z przeciwwagami, ważył i szlifował nowe korbowody aby były idealnie równe , tak samo jak i tłoki lekko były nie równe wagowo( zestaw Warynski) , co najlepsze stawił pompe wtryskową bez regeneracji i ten silnik chodzi idealnie .
Ja szczerze zawiodłem sie na MAHLE, muszę zrobić remont- wyważyć wał i zważyć i sprawdzić korbowody + splanować płaszyczne bloku z góry i wstawić 3 helicole - do szpilek głowicy bo ktoś u mnie urwał gwint i przegwintował je - i to jeszcze krzywo na m18 (rozmiar naprawczy) + wstawić tuleje THM - ogladałem ten film i sa robione na wzór oryginału plus mają żeliwne wstawki SHIM w 1 rowku w tłokach i mają idealnie tak samo frezowane otwory na zawory w denku tłoka jak w oryginalnym tłoku ( jeden otwór wiekszy inny mniejszy) - polecam ten film https://www.youtube.com/watch?v=9EDjAU6G5RA
(moja c330 ma tuleje mahle i od samego początku remontu w ok 2010r nie miała mocy i ciagle był problem z Uszczelką pod głowicą- wywala spaliny do ukł chłodzenia - nie mogę tego pokonać nawet mimo iż rok temu kupiłem nową głowice. ( ja podejrzewam że mam krzywy blok lub tuleje/ cały zestaw z tłokiem mahle jest do kitu lub jest dodatkowo nie wyważony wał przez pozamieniane źle przeciwagi lub są krzywe i źle dobrane wagowo korbowody. Mój silnik mega wibruje , mam odniesienie do 2 c330 , jednej wujkowej która juz jest prawie na wykonczeniu bo zapala jak parowóz na biało ale ma wiekszą moc od mojej i silnik nic nie wibruje oraz do 2 trzydziestki kolegi - świeżo po remoncie.
https://www.youtube.com/watch?v=5duKefgUAe4 - tu jest ideał - tak powinna pracować idealnie c330.
Koncem 2019r mój kolega robił swoją c330 - też przeżył masę błędów i stracił dużo pieniedzy aż silnik chodzi jak na tym filmie - tj idealnie równo , miarowo bez wibracji.
- Ale on wszystko wyważał - wał z przeciwwagami, ważył i szlifował nowe korbowody aby były idealnie równe , tak samo jak i tłoki lekko były nie równe wagowo( zestaw Warynski) , co najlepsze stawił pompe wtryskową bez regeneracji i ten silnik chodzi idealnie .
Ja szczerze zawiodłem sie na MAHLE, muszę zrobić remont- wyważyć wał i zważyć i sprawdzić korbowody + splanować płaszyczne bloku z góry i wstawić 3 helicole - do szpilek głowicy bo ktoś u mnie urwał gwint i przegwintował je - i to jeszcze krzywo na m18 (rozmiar naprawczy) + wstawić tuleje THM - ogladałem ten film i sa robione na wzór oryginału plus mają żeliwne wstawki SHIM w 1 rowku w tłokach i mają idealnie tak samo frezowane otwory na zawory w denku tłoka jak w oryginalnym tłoku ( jeden otwór wiekszy inny mniejszy) - polecam ten film https://www.youtube.com/watch?v=9EDjAU6G5RA
Re: C330 utyka na wolnych
Kolego 'dodek' mysle,że wibracje nie są problemem Mahle, ale z niewyważonym układem wał, korbowod, tłok i oczywiście koło zamachowe z osprzetem.
Ale wróce do dawniejszego problemu.
Dzisiaj znalazłem dobry artykuł na temat sposobów odpalania silnika S312 , co ciekawe w zasobach naszego RT. Więc panowie , więcej czytać co koledzy piszą! Między innymi poruszony temat kąta zapłonu (wtrysku) w silnikach wysokoprężnych ułatwiających rozruch .
Oto link:
https://retrotraktor.pl/rozruch-ursusa-c-325/
Ale wróce do dawniejszego problemu.
Dzisiaj znalazłem dobry artykuł na temat sposobów odpalania silnika S312 , co ciekawe w zasobach naszego RT. Więc panowie , więcej czytać co koledzy piszą! Między innymi poruszony temat kąta zapłonu (wtrysku) w silnikach wysokoprężnych ułatwiających rozruch .
Oto link:
https://retrotraktor.pl/rozruch-ursusa-c-325/