Ursus C-4011 1966r.
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Gdzie widziałeś? Nawet katalog części do C-4011 z 1965 roku podaje, że był zelmotowski. Katalog-informator do ciągników Zetor 4011, C-4011, C-355, C-355M i C-360 potwierdza to.
Są też w moim posiadaniu dwa filmy instruktażowo-reklamowe z 1965, kiedy to C-4011 wchodził do użytku jako nowość. Pokazane są tam ciągniki z odprężnikiem - czyli numer silnika do 870 - i też mają tylko szperacze Zelmot.
Są też w moim posiadaniu dwa filmy instruktażowo-reklamowe z 1965, kiedy to C-4011 wchodził do użytku jako nowość. Pokazane są tam ciągniki z odprężnikiem - czyli numer silnika do 870 - i też mają tylko szperacze Zelmot.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Katalog na rycinach pokazuje ten prostokątny - na fotkach tych pierwszych 4011 niestety nie ma tyłu widocznego - ale jakoś mam wrażenie, że gdyby był okrągły to właśnie jego zarys byłby widoczny - mogę się mylić, ale skoro już tak drobiazgowo analizujemy to może warto podrążyć temat
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Mam taka jedna lampe tylnia nowa i zawsze mnie zastanawialo kto i po co wyciagnol ta przegrode ,myslelem ze ta lampa jest niekompletna.Lampa tylna otrzymuje dodatkową przegrodę oddzielającą obie żarówki.
Mam pytanie w sprawie kierunkowskazow.Do ktorego rocznika,numeru ciagnika wychodzily te kierunkowskazy solidniejsze(ciezkie) i czy one mialy polaczenie z zarowka na wsuwke?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Ursus C-4011 1966r.
Wsuwka była pod śrubką oprawki czyli masa...a samo podłączenie było w oprawce nierozłączne z przewodem.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Ostatnio właśnie odkryłem, że są te cięższe i lżejsze kierunki. Bo mam te lekkie, a trafił mi się jeden ciężki.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Przy majowym święcie ciąg dalszy fantów potrzebnych do odbudowy.
Wielu z Was, którzy zajmujecie się remontami swoich czterdziestek, poszukuje charakterystycznych obciążników przedniej osi. Sprzedawane ciągniki praktycznie zawsze są ich pozbawione. Zastanawia mnie dlaczego. Może przy zużytym układzie kierowniczym lżej się kręciło kierownicą?
Jak się dzisiaj okazuje, są one bardzo trudne do osiągnięcia.
Mnie się udało taki zestaw kupić. Trzy lata przed traktorem. Historia o tyle ciekawa, że byłem jeszcze wtedy na studiach. Znalazłem ofertę sprzedaży zestawu obciążników w okolicach Działdowa. Kolega z roku dysponował samochodem, więc którejś soboty pojechaliśmy po nie. Właściciel mówił, że nikt się długo nie zgłaszał, planował więc dowiercić otwory i stosować jako obciążenie do talerzówki. Udało mi się jeszcze coś utargować i dociążonym porządnie Golfem II wróciliśmy do Olsztyna. Później z tymi obciążnikami mieszkałem na stancji do czerwca, kiedy to kończy się rok akademicki Stąd takie zdjęcie
Warto dodać, że obciążniki w Zetorze 4011 a w C-4011 się różnią. Czeskie mają na obciążnikach zewnętrznych odlane "M". Polskie są gładkie.
Skoro o obciążnikach zacząłem, to warto wspomnieć również o tylnych. Wiadomo, że od numeru ciągnika 50500 mocowanie tzw. talerzy zmieniono z 6 śrub na 3. Natomiast od numeru 57300 zmniejszono liczbę obciążników - od tej chwili przypada dwa talerze na jedno koło.
Ale jest jeszcze jedna ciekawostka, którą warto odnotować. Mianowicie obciążnik środkowy we wczesnych egzemplarzach miał na środku ślepy otwór. Nigdzie w literaturze nie jest to odnotowane, ale na zdjęciach widoczne np. w broszurce Agromy o ciągniku C-4011. Co ciekawe takiego otworu nie mają Zetory 4011 - przynajmniej ja nigdzie na zdjęciach ani historycznych, ani współczesnych nie widziałem. Skąd ten otwór? Ciężko powiedzieć, ale zapewne technologiczny. Być może początkowo sposób obróbki tego wymagał.
Wiedziałem, że takie obciążniki będę chciał mieć założone. Zacząłem więc szukać. Po jakimś czasie udało mi się znaleźć takie niedaleko Człuchowa. Korzystając z okazji że byłem z wizytą w Toruniu u mojego przyjaciela, postanowiłem pojechać z nim po obciążniki. Tym razem dociążony został Passat
Wielu z Was, którzy zajmujecie się remontami swoich czterdziestek, poszukuje charakterystycznych obciążników przedniej osi. Sprzedawane ciągniki praktycznie zawsze są ich pozbawione. Zastanawia mnie dlaczego. Może przy zużytym układzie kierowniczym lżej się kręciło kierownicą?
Jak się dzisiaj okazuje, są one bardzo trudne do osiągnięcia.
Mnie się udało taki zestaw kupić. Trzy lata przed traktorem. Historia o tyle ciekawa, że byłem jeszcze wtedy na studiach. Znalazłem ofertę sprzedaży zestawu obciążników w okolicach Działdowa. Kolega z roku dysponował samochodem, więc którejś soboty pojechaliśmy po nie. Właściciel mówił, że nikt się długo nie zgłaszał, planował więc dowiercić otwory i stosować jako obciążenie do talerzówki. Udało mi się jeszcze coś utargować i dociążonym porządnie Golfem II wróciliśmy do Olsztyna. Później z tymi obciążnikami mieszkałem na stancji do czerwca, kiedy to kończy się rok akademicki Stąd takie zdjęcie
Warto dodać, że obciążniki w Zetorze 4011 a w C-4011 się różnią. Czeskie mają na obciążnikach zewnętrznych odlane "M". Polskie są gładkie.
Skoro o obciążnikach zacząłem, to warto wspomnieć również o tylnych. Wiadomo, że od numeru ciągnika 50500 mocowanie tzw. talerzy zmieniono z 6 śrub na 3. Natomiast od numeru 57300 zmniejszono liczbę obciążników - od tej chwili przypada dwa talerze na jedno koło.
Ale jest jeszcze jedna ciekawostka, którą warto odnotować. Mianowicie obciążnik środkowy we wczesnych egzemplarzach miał na środku ślepy otwór. Nigdzie w literaturze nie jest to odnotowane, ale na zdjęciach widoczne np. w broszurce Agromy o ciągniku C-4011. Co ciekawe takiego otworu nie mają Zetory 4011 - przynajmniej ja nigdzie na zdjęciach ani historycznych, ani współczesnych nie widziałem. Skąd ten otwór? Ciężko powiedzieć, ale zapewne technologiczny. Być może początkowo sposób obróbki tego wymagał.
Wiedziałem, że takie obciążniki będę chciał mieć założone. Zacząłem więc szukać. Po jakimś czasie udało mi się znaleźć takie niedaleko Człuchowa. Korzystając z okazji że byłem z wizytą w Toruniu u mojego przyjaciela, postanowiłem pojechać z nim po obciążniki. Tym razem dociążony został Passat
Re: Ursus C-4011 1966r.
Co do tego "ślepego" otworu, to nawet nie zwróciłem na to uwagi, zawsze myślałem że jest "pełny". No i wynika też, że wszystkie 40-stki z obciążnikami na 6 śrub miały je po trzy na stronę.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Niezgadzam sie ,rysunek nie przedstawia zadnego zelmota, to autopal CouvačkaUrsus c-325 pisze: ↑26 kwie 2020, 12:46
Dla mnie to jest uproszczony rysunek Zelmota. Z resztą w katalogu zbiorczym jest wyszczególnienie i czeskiego, i polskiego. Jest wyraźnie zaznaczone, że mały był tylko w Zetorze.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2020, 16:20 przez widelec77, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Obciazniki tylne z otworem pierwszy raz widze.Ciekawe.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Ciekawy temat Fajna dyskusja - bo jeszcze chyba nigdzie nikt się nie podjął rozpracowania C-4011 na detale - co kiedy gdzie i dlaczego. C-355 już na forum jest - fajnie, że teraz pierwowzór będzie
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Ursus C-4011 1966r.
Szperacz Autopal tylko w Zetorach.Zelmot od początku w Ursusie C-4011 i C-355.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Możliwe, że rycina została skopiowana z czechsłowackiego katalogu
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Tak, rzeczywiście rysunek został zaczerpnięty z katalogu Zetora 4011. Co nie zmienia faktu, że tego szperacza w C-4011 nigdy nie było.
Dzięki Paweł za miłe słowo Staram się jak najgłębiej "przekopać" temat, a jednocześnie tak to przedstawić Wam, żeby nie zanudzić
Re: Ursus C-4011 1966r.
A macie jakieś fotki - tak z ciekawości - takich pierwszych C-4011 ? Z jakichś targów czy coś? Bo generalnie w necie oprócz kilku fotek które przewijają się do znudzenia w publikacjach o Ursusie - to nie ma nic.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 1966r.
Ten typ obciaznikow przod byl montowany standardowo czy tylko na zadanie?
Chetnie bym zobaczyl jakies zdjecia archwiwalne z tym typem obciaznikow
(przod i tyl).
Popatrze w swojej literaturze tez z ciekawosci.
Chetnie bym zobaczyl jakies zdjecia archwiwalne z tym typem obciaznikow
(przod i tyl).
Popatrze w swojej literaturze tez z ciekawosci.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
Re: Ursus C-4011 1966r.
Cały komplet obciążników był w standardzie...czyli koła tył,przód i kostki na wsporniku.
- Ursus c-325
- Posty: 1693
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2020, 18:02 przez Ursus c-325, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Dzięki, otwór faktycznie jest na niektórych fotkach. Mi osobiście się on nie podoba - ale pod względem kolekcjonerskim na pewno jest to coś unikalnego.
Fotki większość znalem, bo to akurat te co są dostępne w publikacjach. Aż dziwne, że np. Ursusa C-325 dużo więcej zdjęć różnych się przewija z MTP itd.
Niestety w temacie nie pomoże śp. Tomek Mikszo, archiwista MTP.
Lampa robocza w tych rzędach czterdziestek w Ursusie faktycznie widać okrągły. Dla mnie to lepiej - bo mam taki właśnie Nie muszę szukać Autopala ;P
Fotki większość znalem, bo to akurat te co są dostępne w publikacjach. Aż dziwne, że np. Ursusa C-325 dużo więcej zdjęć różnych się przewija z MTP itd.
Niestety w temacie nie pomoże śp. Tomek Mikszo, archiwista MTP.
Lampa robocza w tych rzędach czterdziestek w Ursusie faktycznie widać okrągły. Dla mnie to lepiej - bo mam taki właśnie Nie muszę szukać Autopala ;P
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 1966r.
Ten wiśniowa przemawia do mnie. Nie wiecie, czy w takich samych barwach szły c350 z maską od c4011? Macie może jakieś kolorowe zdjęcia?