MF70 z przyczepką
Re: MF70 z przyczepką
Też mi się wydaje,że te dodatkowe tarcze,to czyjaś wydumka.
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
Re: MF70 z przyczepką
U siebie nigdy nie miałem potrzeby rozbierania sprzęgła, a co za tym idzie również liczenia tarcz. Michał daj nr tel, to prześlę Ci zdj sprzęgła z katalogu i przy okazji tabliczkę z logo z siewniczka.
Re: MF70 z przyczepką
Poszło pw
Ja też nawet jak miałem zdemontowany silnik nigdy sprzęgła nie rozbierałem, a co do dokładnej ilości tarcz to nawet w Skierniewicach nie podali mi dokładnej odp jak kiedyś pytałem.
Zobaczymy co w katalogu jest, a jak nie ma dokładnie rozrysowane to poskładam na przemian, 2 nadliczbowe nie założę i może zadziała
Ja też nawet jak miałem zdemontowany silnik nigdy sprzęgła nie rozbierałem, a co do dokładnej ilości tarcz to nawet w Skierniewicach nie podali mi dokładnej odp jak kiedyś pytałem.
Zobaczymy co w katalogu jest, a jak nie ma dokładnie rozrysowane to poskładam na przemian, 2 nadliczbowe nie założę i może zadziała
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
witam
mam problem ze sprzęgłem
poprzednik coś namajstrował nieźle
w którą stronę ma być odwrócona obudowa z pierścieniem grafitowym?
w tej chwili mam założone grafitem w stronę przekładni - nie w stronę tarcz
ile dokładnie ma być tarcz i jak ułożone?
z moich wiadomości wynika że 2 końcowe pierścienie, 10 sztuk tarcz zewnętrznych (nr 120) i 7 tarcz wewnętrznych (nr 119)
jeśli na końcach mają być 2 grubsze pierścienie to pozostała ilość nijak nie pasuje na przemian
można to jakoś dla mnie rozrysować jak ma to być poprawnie? bo ilość się nie zgadza
[ - tarcze końcowe 2 sztuki
* - tarcze zewnętrzne 10 szt
| - tarcze wewnętrzne 7 sztuk
[ * | * | * | * | * | * | * | * | * | * ]
wychodzi 10 tarcz zewnętrznych i 9 wewnętrznych
Jak to prawidłowo poskładać?
jeszcze jedno
czy sprzęgło w mf 70 działa jak w samochodzie? tzn da się powoli ruszać? w tej chwili mi działa na zasadzie wyłącz załącz
z góry dzięki
mam problem ze sprzęgłem
poprzednik coś namajstrował nieźle
w którą stronę ma być odwrócona obudowa z pierścieniem grafitowym?
w tej chwili mam założone grafitem w stronę przekładni - nie w stronę tarcz
ile dokładnie ma być tarcz i jak ułożone?
z moich wiadomości wynika że 2 końcowe pierścienie, 10 sztuk tarcz zewnętrznych (nr 120) i 7 tarcz wewnętrznych (nr 119)
jeśli na końcach mają być 2 grubsze pierścienie to pozostała ilość nijak nie pasuje na przemian
można to jakoś dla mnie rozrysować jak ma to być poprawnie? bo ilość się nie zgadza
[ - tarcze końcowe 2 sztuki
* - tarcze zewnętrzne 10 szt
| - tarcze wewnętrzne 7 sztuk
[ * | * | * | * | * | * | * | * | * | * ]
wychodzi 10 tarcz zewnętrznych i 9 wewnętrznych
Jak to prawidłowo poskładać?
jeszcze jedno
czy sprzęgło w mf 70 działa jak w samochodzie? tzn da się powoli ruszać? w tej chwili mi działa na zasadzie wyłącz załącz
z góry dzięki
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
Re: MF70 z przyczepką
tadek. Sprzęgło w Mf-ce działa jak w motocyklu, powoli puszczasz to powoli ruszasz, proste, jak szybko puścisz to zadusisz silnik, ew. zrobisz zrywa. Nie wiem co masz tam namotane?
Re: MF70 z przyczepką
Tadek 125 jeżeli liczba tarcz się zgadza to znaczy że masz problem z mechanizmem rozłączającym. Jak sprzęgło jest uruchamiane poprzez linkę to zobacz czy się nie zacina.Sprzęgło musi chodzić płynnie.
Re: MF70 z przyczepką
to że tam jest coś namotane to ja wiem
dlatego pytam
ile ma być tarcz z numerem 119 i 120 oraz jak ułożone
nr 122 - pierścień grafitowy - w którą stronę odwrócony? - w stronę silnika czy w stronę przekładni?
dlatego pytam
ile ma być tarcz z numerem 119 i 120 oraz jak ułożone
nr 122 - pierścień grafitowy - w którą stronę odwrócony? - w stronę silnika czy w stronę przekładni?
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
Re: MF70 z przyczepką
Daj nr tel na priva, to zrobię zdj z katalogu, będziesz miał jasność. Ale to po południu, po pracy.
Re: MF70 z przyczepką
ok dzięki
podesłałem nr
podesłałem nr
Re: MF70 z przyczepką
powiedzcie mi jeszcze w któą stronę ma być odwrócony pierścien grafitowy
w stronę silnika czy w stronę przekładni?
w stronę silnika czy w stronę przekładni?
Re: MF70 z przyczepką
Kilka fotek z koszenia trawy
Ogólnie ciężko miał - trawa gęsta, przerośnięta, pomimo włączonych zwolnic i pełnego gazu chwilami go przyduszało i pojawił się pewien problem - po 30-40 minutach dostał dzikich obrotów - zgasł dopiero po zakręceniu kranika i wypaleniu paliwa. Następnego dnia na nowej świecy po podobnym czasie koszenia znów dzikie obroty. Na świecy nadmiaru nagaru nie było, silnik cały po remoncie rok temu, macie jakiś pomysł co może być przyczyną Zbyt zimna świeca i żarzenie elektrod Używam cały czas Żukowskich Iskra F75, wcześniej takich problemów nie było, ale porządnie w tyłek przy pracy dostał dopiero teraz...
ączo
Ogólnie ciężko miał - trawa gęsta, przerośnięta, pomimo włączonych zwolnic i pełnego gazu chwilami go przyduszało i pojawił się pewien problem - po 30-40 minutach dostał dzikich obrotów - zgasł dopiero po zakręceniu kranika i wypaleniu paliwa. Następnego dnia na nowej świecy po podobnym czasie koszenia znów dzikie obroty. Na świecy nadmiaru nagaru nie było, silnik cały po remoncie rok temu, macie jakiś pomysł co może być przyczyną Zbyt zimna świeca i żarzenie elektrod Używam cały czas Żukowskich Iskra F75, wcześniej takich problemów nie było, ale porządnie w tyłek przy pracy dostał dopiero teraz...
ączo
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
Re: MF70 z przyczepką
A jak wygląda sprawa z ponownym uruchomieniem silnika? Musisz odczekać jak ostygnie, czy po ponownym przelaniu gaźnika odpala bez problemu nawet gorący? Trochę za szybko aby po roku poszły zimeringi na wale, lub pierścionki,choć znając jakość dzisiejszych części, kto wie...
Re: MF70 z przyczepką
Po dzikich obrotach jak mu zmienię świecę to odpala bez problemu, chodzi 10-15 minut pod maks obciążeniem i powtórka z rozrywki. Jak ostygnie np przez nockę to nawet na starej świecy chodzi bez problemu. Ogólnie problem pojawia się jak dostanie w tyłek np przy kosiarce...
Uszczelniacze i pierścionki zakładałem te co przyszły w zestawie naprawczym, a od remontu nie wiem czy ze 40mtg zrobił...
Uszczelniacze i pierścionki zakładałem te co przyszły w zestawie naprawczym, a od remontu nie wiem czy ze 40mtg zrobił...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
Masywniej wygląda W jaki sposób montowane są bliźniaki? Do swojego mam zwykłe felgi i zwolnice ale kompletnie nie wiem jak całość zmontować....
Ursus C-4011, Jawa 50 Mustang i to wszystko :D
Re: MF70 z przyczepką
Gdzieś zapodziałem fotkę przystawki do bliźniaków, ale wykonana jest bardzo prosto. Zarówno zwykła felga jak i zwolnica ma po zewnętrznej stronie 4 otwory na śruby M8. Przystawka składa się z blachy 5mm z otworami pasującymi do otworów M8 w feldze/zwolnicy. Do blachy przyspawana jest mniejsza połowa ośki z MF70. Choć myślę że stożek i otwór na klin bez problemu tokarz dorobi.
Uwaga - długość przyspawanego fragmentu ośki będzie się różnić w zależności czy po wewnętrznej masz zwolnicę, czy zwykłą felgę. Przy zwolnicy będzie krótsza.
Jak kupiłem całość na olx-ie - na wiosnę było w sprzedaży kilka takich zestawów, teraz już nie wiedzę tego ogłoszenia.
Jak będę miał chwilę ściągnę jedno koło i zrobię fotkę jak to wygląda
Jeśli chodzi o użytkowanie - przyczepność poprawiła się znacząco, ale nadaje się to tylko na zimę albo trudny teren. Np na suchym betonie z bliźniakami i kosiarką żtr trza było ciągnąć jak kota za ogon żeby cokolwiek skręcić
Uwaga - długość przyspawanego fragmentu ośki będzie się różnić w zależności czy po wewnętrznej masz zwolnicę, czy zwykłą felgę. Przy zwolnicy będzie krótsza.
Jak kupiłem całość na olx-ie - na wiosnę było w sprzedaży kilka takich zestawów, teraz już nie wiedzę tego ogłoszenia.
Jak będę miał chwilę ściągnę jedno koło i zrobię fotkę jak to wygląda
Jeśli chodzi o użytkowanie - przyczepność poprawiła się znacząco, ale nadaje się to tylko na zimę albo trudny teren. Np na suchym betonie z bliźniakami i kosiarką żtr trza było ciągnąć jak kota za ogon żeby cokolwiek skręcić
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 kwie 2022, 21:31
Re: MF70 z przyczepką
Hej. Odnośnie zwolnic.
Nie ma ktoś części do nich?
Zamontowałem do swojej mfki bliźniaki z felg od auta z przyspawanymi kątownikami. Szło to jak burza. Nie było dla mnie przeszkody nie do pokonania.
Ale chyba cos za mocno przeciążyłem zwolnice i jedna pękła na pół.
Szukam kogoś ze zbywając zwolnica na części..
Nie ma ktoś części do nich?
Zamontowałem do swojej mfki bliźniaki z felg od auta z przyspawanymi kątownikami. Szło to jak burza. Nie było dla mnie przeszkody nie do pokonania.
Ale chyba cos za mocno przeciążyłem zwolnice i jedna pękła na pół.
Szukam kogoś ze zbywając zwolnica na części..
Re: MF70 z przyczepką
Ogólnie chyba trochę przesadziłeś z obciążeniem zwolnic Same zwolnice jak i części do nich to temat mocno deficytowy i niestety kosztowny...
U mnie ostatnio znalazło się trochę czasu na przepalenie maleństw, przy okazji nieco trawy skosiłem
U mnie ostatnio znalazło się trochę czasu na przepalenie maleństw, przy okazji nieco trawy skosiłem
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
W ramach przygotowań do zimy dzisiaj przykręciłem gumę do lemiesza do odśnieżania
A sam MF... - krnąbrność oryginalnego silnika przepełniła czarę goryczy, zakupiłem chińską podróbkę Hondy, teraz czekam aż tokarz dorobi mi flanszę od strony silnika i przejściówkę na wałek. Flanszę od strony skrzyni miałem już wcześniej dorobioną...
A sam MF... - krnąbrność oryginalnego silnika przepełniła czarę goryczy, zakupiłem chińską podróbkę Hondy, teraz czekam aż tokarz dorobi mi flanszę od strony silnika i przejściówkę na wałek. Flanszę od strony skrzyni miałem już wcześniej dorobioną...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;