Czerwone c360
Czerwone c360
Witam. Ursus w rodzinie od 30 lat
Wczesniej z tego co sie dowiedziałem PGR. Nastepnie gdy pgr-sie skonczył sprzedany w stanie agonalnym. Poprzedni własciciel go wyremontował i sprzedał a nowym włascicielem stał sie moj ojciec, a od 5 lat ja
Jak to po PGR. W dowodzie c355. 71.rok
Win 151xxx co wskazywało by raczej na koniec roku 72.
Skrzynia, na odlewie 76.
Silnik S-4003 81 rok. Rozwiercony blok, tuleje i tłoki z zetora, seria 72xx.
Oś przednia miekka c4011
Kabina czeska, nowy typ.
Ciagnik obrabia rocznie 8 ha ornego i kosi 7 ha łak.
Jest to jedyny ciagnik na gospodarstwie.
To ze nie jest w orginale wcale mi nie przeszkadza. Wazne wazne ze przez 30 lat nigdy mnie nie zawiodł i nie miałem w nim praktycznie zadnej wiekszej awarji, zawsze zjechał z pola o własnych siłach.
Przez ten okres naturalnie zuzyły sie tuleje i ciagnik zaczoł brac olej. Po pracy jak jest czas miedzy pracami polowymi go ogarniam. Mam jakies foty z wczesniejszych prac i jak je ogarne bede dodawał
Wczesniej z tego co sie dowiedziałem PGR. Nastepnie gdy pgr-sie skonczył sprzedany w stanie agonalnym. Poprzedni własciciel go wyremontował i sprzedał a nowym włascicielem stał sie moj ojciec, a od 5 lat ja
Jak to po PGR. W dowodzie c355. 71.rok
Win 151xxx co wskazywało by raczej na koniec roku 72.
Skrzynia, na odlewie 76.
Silnik S-4003 81 rok. Rozwiercony blok, tuleje i tłoki z zetora, seria 72xx.
Oś przednia miekka c4011
Kabina czeska, nowy typ.
Ciagnik obrabia rocznie 8 ha ornego i kosi 7 ha łak.
Jest to jedyny ciagnik na gospodarstwie.
To ze nie jest w orginale wcale mi nie przeszkadza. Wazne wazne ze przez 30 lat nigdy mnie nie zawiodł i nie miałem w nim praktycznie zadnej wiekszej awarji, zawsze zjechał z pola o własnych siłach.
Przez ten okres naturalnie zuzyły sie tuleje i ciagnik zaczoł brac olej. Po pracy jak jest czas miedzy pracami polowymi go ogarniam. Mam jakies foty z wczesniejszych prac i jak je ogarne bede dodawał
Re: Czerwone c360
Fajne te felgi z przodu zawsze mi się podobały. To teraz 4 skiby na spokojnie pociągnie co?
Re: Czerwone c360
Dobra c-360 powinna iść i grzebać na 3 po zwolnice,w tych ciągnikach problem leży głównie uciągu trochę są za lekkie.Zetor dopracował w swoich modelach i 7211 jest zdecydowanie cięższy i ta maszyna ino świst idzie.Zależy kto jakie ma ziemie na lżejszych c-360 na 3 biegu 3 skiby daje rade.
Re: Czerwone c360
5 sie ciagało jak nie było pługa do orki i robiło sie podorywkowym na głeboko, tylko co to za orka.
pług, pługowi nie rowny, teraz mam krone 3 skiby (wieksze odkładnie jak w grudziadzu) i na piachu to sobie latam jak z bronami, lekko idzie. Na ile to inna bajka ale daje rade
Fota z remontu silnika 3 lata temu
Nie chciałem robic tego sam ,bo nigdy tego nie robiłem.
Silnik brał olej. Tuleje i tłoki do wymiany, korbowody do regeneracji. Wał i panewki stan idealny.
Dzieki mojemu ,,mechanikowi,, po miesiacu od remontu pekł wał. (pozamieniane stopy gł i korbowodowe itd. Długo by opowiadac)
Nastepnie silnik rozebrałem i blok pojechał do rozopola.
A tam:
Osiowanie bloku
Polerowanie wałka
Szklanki popychacze itp.
Złozenie układu korbowo tłokowego z nowym wałem i panewkami + kolejne zestawy naprawcze Zetor.
Reszte składałem sam.
W miedzy czasie pompa i wtryski oddane do pompiarza.
Głowice zregenerowane.
Rozrzad ok, zero luzow, wymienione łozyska koła posredniego pompy oleju.
Pompa oleju ze starych zapasow.
simeringi, uszczelki, pasek, pompa wody, termostat i inne graty o ktorych zapomniałem, a powinno sie wymienic podczas remontu.
Re: Czerwone c360
Remont podnosnika
Nowa pompa, uszczelnienia tłoczyska, zawory, oringi.
Jedna dzwigienka była wygieta ,wiec została wymieniona.
Wymieniona rura zebata+ nowe tulejki i oringi.
Ciekło wspornika razem ze wspornikiem i dzwignia oddane do tokarza rozwiercone otwory i dorobione nowe grubsze sworznie.
Zdjec brak.
Siłownik wspomagajacy z mocowaniem mojego projektu
Zabawa ze zwolnicami.+ Hamulce
Standardowo nowe cylinderki, rurki,uszczelniacze.
Jeden bemben hamulcowy nowy, tak samo wał koła z pokrywa.
Nowa pompa, uszczelnienia tłoczyska, zawory, oringi.
Jedna dzwigienka była wygieta ,wiec została wymieniona.
Wymieniona rura zebata+ nowe tulejki i oringi.
Ciekło wspornika razem ze wspornikiem i dzwignia oddane do tokarza rozwiercone otwory i dorobione nowe grubsze sworznie.
Zdjec brak.
Siłownik wspomagajacy z mocowaniem mojego projektu
Zabawa ze zwolnicami.+ Hamulce
Standardowo nowe cylinderki, rurki,uszczelniacze.
Jeden bemben hamulcowy nowy, tak samo wał koła z pokrywa.
- Rafallll360V1
- Posty: 307
- Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Czerwone c360
W jaki sposób podłączyłeś siłownik wspomagający ?
Re: Czerwone c360
Przejscie zrobione przez "plecak" do przewodu zasilajacego cylinder w "plecaku"? Na śrubie drążonej czy bezpośrednio? Jakieś zdjęcie byłoby mile widziane.
Co do grzebania po zwolnice na 3 to wszystko zależy od gruntu i co ciągniemy. Przy przyczepnym twardym podłożu i orce "na raz" pługem UG 3x30 znam miejsce gdzie w specyficznych warunkach 360 na 2 schodzi z obrotów.Adi96 pisze: ↑22 cze 2020, 23:30 Dobra c-360 powinna iść i grzebać na 3 po zwolnice,w tych ciągnikach problem leży głównie uciągu trochę są za lekkie.Zetor dopracował w swoich modelach i 7211 jest zdecydowanie cięższy i ta maszyna ino świst idzie.Zależy kto jakie ma ziemie na lżejszych c-360 na 3 biegu 3 skiby daje rade.
Re: Czerwone c360
https://youtu.be/mVlUmvS2ilU
Dokładnie tak samo jak na tym filmie.
Rurka od wyjscia hydraulicznego z 80tki.
Do tego kolanko grodziowe itd.
Fot. Nie mam, bo nie robiłem
Co do orki, to na 2gim biegu raczej nigdy nie miałem problemu z moca i z obrotow mi nie spadał. A mam 2ha takiej gliny ze garki mozna lepic. Czasem potrafi ciagnik bokiem postawic. Ale nie miałem tez Ug3 ktora stawia wieksze opory,w porownaniu z zachdnimi pługami i sa pewnie gorsze ziemie
Wspomagajacy dołozony ze wzgledu na to ze do swojego kultywatora grudziadza 3m,dołozyłem wałki podwojne dziekana na docisku (waga 500kg) I po godzinie nie było czym podnosic, olej sie gotował. A teraz nie ma problemu
Re: Czerwone c360
Siłowniki wspomagające tuz zakłada sie parami, bębny hamulcowe najlepiej wymienić również parą, tak samo łożyska jak już rozebrane, jeśli nie pomalowałeś to popraw sobie ten trzpień co przyspawałeś do lewego ramienia by był równo poziomo dłużej pochodzi główka w siłowniku.
Re: Czerwone c360
Co do siłownika sie nie zgodze, z reszta masz racje i tak robie,Grigs pisze: ↑09 lip 2020, 9:39 Siłowniki wspomagające tuz zakłada sie parami, bębny hamulcowe najlepiej wymienić również parą, tak samo łożyska jak już rozebrane, jeśli nie pomalowałeś to popraw sobie ten trzpień co przyspawałeś do lewego ramienia by był równo poziomo dłużej pochodzi główka w siłowniku.
Co do samego mocowania to w maksymalnym gornym połozeniu jest w poziomie, i raczej juz nic nie bede zmieniał bo sie to sprawdza
Malowanie i składanie.
Skrzynki aku, podesty, pokrywy,pedały i cała reszta tego co zostało zdemontowane, wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
Korpusy podkład epoxydowy i poliuretan z novola.
Re: Czerwone c360
Zakłada sie parami nie wprowadzaj w błąd nie wiesz że bangla o równomierne rozłożenie nacisków na wale podnośnikaKpla pisze: ↑22 lip 2020, 0:00Co do siłownika sie nie zgodze, z reszta masz racje i tak robie,Grigs pisze: ↑09 lip 2020, 9:39 Siłowniki wspomagające tuz zakłada sie parami, bębny hamulcowe najlepiej wymienić również parą, tak samo łożyska jak już rozebrane, jeśli nie pomalowałeś to popraw sobie ten trzpień co przyspawałeś do lewego ramienia by był równo poziomo dłużej pochodzi główka w siłowniku.
Co do samego mocowania to w maksymalnym gornym połozeniu jest w poziomie, i raczej juz nic nie bede zmieniał bo sie to sprawdza
Re: Czerwone c360
widać ,ze w niego włożyliście serce