Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Końcówki drążków kierowniczych to od 30 macie założone ?
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Tak, końcówki od C-330. Ja mam akurat Waryńskiego/Oryginał Ursus.
Co do skręcania - pewnie na postoju lekko nie będzie, ale tu nikt nie mówił, że lekko będzie
Co do skręcania - pewnie na postoju lekko nie będzie, ale tu nikt nie mówił, że lekko będzie
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Da naszej 40-stki końcówki Waryńskiego od 30-stki nie pasowały. Trzpienie koncówek które wchodzą w ramiona mają za małą średnice.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, 9:31 przez suchy82, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
U nas wchodzą ciasno
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Pozazdrościć zdobyczy Też tego szukamy, tak samo jak tablicy na przewody hydrauliczne.
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Mała aktualizacja, bo wreszcie jakieś konkrety
Ostatnio pojechało trochę gratów do piaskowania Potem w podkład. Tu większość już rzeczy do C-4011 mam popiaskowane - jakieś drobnice może zostaną. Nie licząc kabiny bo to temat na przyszły rok możliwe - chociaż jak mam teraz okazje powsiadać do C-355 z kabiną to co wsiadam to nienawidze tej kabiny Nie hałas, a wsiadanie
Felgi do Zetora 50 Super do razu poszły.
No i szykowanko było do malowania korpusu. Zdecydowałem się sporo elementów zdemontować - również czopy aby zdjąć harmonijki. Oklejanie nie miałoby sensu. Oczywiście instalacja paliwowa oprócz filtrów, rozrusznik, prądnica, wszelkie gałki, drążki, zaczepy - wszystko zdjęte. Malowane osobno i będą montowane. Jedyny minus to czasem z masą są jaja np. na rozruszniku, ale jak się da dobre podkładki sprężynowe to się przez lakier przegryzie
Sporo czasu poświęciłem prawie po nocach, żeby doczyścić i odtłuścić korpus. Nitro, benzyna i aceton w ruch, szmaty, itd. Bo pryskanie nie zawsze daje dobre efekty, ja pryskam i wycieram - aż szmata ze starego prześcieradła jest czysta. Zmywacze w spray też stosuję - te tzw. do hamulców brake cleaner.
Robiłem też próbki kolorów RAL 6001 i RAL 6002 na wewnętrznej części felg do Supra I na blasze, ale o tym niżej.
Ucho do korby na wsporniku dorobiłem - ale korbę swoją jak jeszcze nie miałem C-4011 podarowałem Przemowi - teraz pożyczyłem na przymiarkę, ale jak ktoś ma - chętnie odkupię lub wymienię za korbę np. do C-328/C-325.
Na korpus poszedł RAL 7012, w poliuretanie. Tak jak rozmawialiśmy z Chrapkiem i Widelcem - raczej najbliżej oryginału. Efekt mi się podoba, na zdjęciu może trochę inaczej wygląda, przy świetle dziennym też będzie inaczej nieco.
Z racji tego, że koloru F1435 co podał mi kolega Widelec nie mogłem nigdzie w mieszalni namierzyć - finalnie okazało się u źródła, że to kod tej mieszalni, a ona wysyłkowo nie sprzedaje. No to porównanie zrobiłem ze swoim zbiornikiem paliwa, ale nie jestem 100% pewny, czy to nie jest już część zamienna nowa założona X lat temu. Widelec porównał u siebie no i wychodzi, że z RAL to najbliżej jest RAL 6001. Wziąłem sobie próbki zrobiłem RAL 6001 i 6002 i zastanawiam się. A tu kilka fotek dla Was do porównania jakby ktoś potrzebował fotki od Widelca z jego C-355 porównanie:
Taki RALownik jest przykładany - akurat mam to szczęście, że mam identyczny
I z oryginalnym lakierem dobrze zachowanym na starym wsporniku deski, niewypłowiały lakier:
Ostatnio pojechało trochę gratów do piaskowania Potem w podkład. Tu większość już rzeczy do C-4011 mam popiaskowane - jakieś drobnice może zostaną. Nie licząc kabiny bo to temat na przyszły rok możliwe - chociaż jak mam teraz okazje powsiadać do C-355 z kabiną to co wsiadam to nienawidze tej kabiny Nie hałas, a wsiadanie
Felgi do Zetora 50 Super do razu poszły.
No i szykowanko było do malowania korpusu. Zdecydowałem się sporo elementów zdemontować - również czopy aby zdjąć harmonijki. Oklejanie nie miałoby sensu. Oczywiście instalacja paliwowa oprócz filtrów, rozrusznik, prądnica, wszelkie gałki, drążki, zaczepy - wszystko zdjęte. Malowane osobno i będą montowane. Jedyny minus to czasem z masą są jaja np. na rozruszniku, ale jak się da dobre podkładki sprężynowe to się przez lakier przegryzie
Sporo czasu poświęciłem prawie po nocach, żeby doczyścić i odtłuścić korpus. Nitro, benzyna i aceton w ruch, szmaty, itd. Bo pryskanie nie zawsze daje dobre efekty, ja pryskam i wycieram - aż szmata ze starego prześcieradła jest czysta. Zmywacze w spray też stosuję - te tzw. do hamulców brake cleaner.
Robiłem też próbki kolorów RAL 6001 i RAL 6002 na wewnętrznej części felg do Supra I na blasze, ale o tym niżej.
Ucho do korby na wsporniku dorobiłem - ale korbę swoją jak jeszcze nie miałem C-4011 podarowałem Przemowi - teraz pożyczyłem na przymiarkę, ale jak ktoś ma - chętnie odkupię lub wymienię za korbę np. do C-328/C-325.
Na korpus poszedł RAL 7012, w poliuretanie. Tak jak rozmawialiśmy z Chrapkiem i Widelcem - raczej najbliżej oryginału. Efekt mi się podoba, na zdjęciu może trochę inaczej wygląda, przy świetle dziennym też będzie inaczej nieco.
Z racji tego, że koloru F1435 co podał mi kolega Widelec nie mogłem nigdzie w mieszalni namierzyć - finalnie okazało się u źródła, że to kod tej mieszalni, a ona wysyłkowo nie sprzedaje. No to porównanie zrobiłem ze swoim zbiornikiem paliwa, ale nie jestem 100% pewny, czy to nie jest już część zamienna nowa założona X lat temu. Widelec porównał u siebie no i wychodzi, że z RAL to najbliżej jest RAL 6001. Wziąłem sobie próbki zrobiłem RAL 6001 i 6002 i zastanawiam się. A tu kilka fotek dla Was do porównania jakby ktoś potrzebował fotki od Widelca z jego C-355 porównanie:
Taki RALownik jest przykładany - akurat mam to szczęście, że mam identyczny
I z oryginalnym lakierem dobrze zachowanym na starym wsporniku deski, niewypłowiały lakier:
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Co nieco z malowania jeszcze
https://www.youtube.com/watch?v=-a6RAOhC7_c
https://www.youtube.com/watch?v=-a6RAOhC7_c
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Korpusy sa polakierowane ksiazkowo i tu chyba kazdy sie zgodzi.
Z zielonym jest problem zeby dobrac ten sam odcien lub zblizony do ori bo odcieni zielonego sa dziesiatki (nie RAL),konsultowalem temat z kolega URSUS i tez jestem zaskoczony ze jest tyle odcieni tego koloru,kazda mieszalnia ma inne kody,wczesniej sie nad tym niezastanawialem i myslalem ze te kody(fiszki) sa uniweralne.
RAL 6002 to john deere
RAL 6001 troszke za jasny
Mi dobrali odcien w lokalnej mieszlani F1435 na podstawie lakieu ze wspornika deski rozdzielczej ktory jak widac znacznie odbiega kolorystycznie od RALi jp
Taki efekt F1435 j est na ciagniku - zdjecie nie oddaje w pelni odcienia tego koloru
Z zielonym jest problem zeby dobrac ten sam odcien lub zblizony do ori bo odcieni zielonego sa dziesiatki (nie RAL),konsultowalem temat z kolega URSUS i tez jestem zaskoczony ze jest tyle odcieni tego koloru,kazda mieszalnia ma inne kody,wczesniej sie nad tym niezastanawialem i myslalem ze te kody(fiszki) sa uniweralne.
RAL 6002 to john deere
RAL 6001 troszke za jasny
Mi dobrali odcien w lokalnej mieszlani F1435 na podstawie lakieu ze wspornika deski rozdzielczej ktory jak widac znacznie odbiega kolorystycznie od RALi jp
Taki efekt F1435 j est na ciagniku - zdjecie nie oddaje w pelni odcienia tego koloru
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Reasumujac kolor ma sie tez podobac wlascicielowi i to on decyduje.
Na to sie zanosi ze bedziemy mieli pierwsza C4011 w Polsce odresteurowana pod oryginal....
Na to sie zanosi ze bedziemy mieli pierwsza C4011 w Polsce odresteurowana pod oryginal....
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Najlepsze w tym wszystkim to, że zarówno poradami jak i przekazanymi drobiazgami sporo osób ma wkład w ten projekt ja zielony będę brał ten jaśniejszy ale jeśli chodzi o Twóją 40tkę to uważam że powinieneś dążyć do oryginału. Oczywiście decyzja należy do Ciebie.
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Tak, z zielenią jest dylemat A ja nie mam w okolicy żadnej pewnej zachowanej w oryginale C-4011 by zrobić porównanie z lokalnymi fiszkami np. IVAT, bo takie stosują w lakierni niedaleko.
Jeszcze napisałem wiadomości do dalszych mieszalni - zobaczymy, jak nie to możliwe, że skorzystam z uprzejmości Widelca, który mi załatwi lakier
Natomiast w temacie C-4011 i jej oryginalności bardzo mi miło, że tak piszecie. Nie jest to co prawda egzemplarz idealny, bo nie jest z jednego kawałka,miał przeszłość państwową jak większość, potem prywatnie był trochę modernizowany. Co udało się w nim przywrócić do oryginału to się udało, kilka elementów na pewno będzie zmienione - ja jestem tego świadomy i sam przed sobą nie byłbym szczery gdybym twierdził, że to będzie 100%.
Faktycznie wkładamy w ten projekt sporo zaangażowania żeby wyróżniał się. Fajnie jak uda się podnieść poprzeczkę wyżej, aby następni mogli jeszcze wyższe rekordy bić
Tak jak wspomniał kolega popracy to jest projekt, w którym w sumie kilkanaście osób z całej Polski jest zaangażowanych, co jest mega fajne, ale też jest na mnie duża presja żeby to wszystko wyszło jak najlepiej - żeby nikogo nie zawieść Staramy się dzielić spostrzeżeniami, wiele też czerpiemy wskazówek od innych. To jest super.
Lista osób które pomogły - podarowały coś, podesłały link, podpowiedziały czy po prostu sprzedały jakąś część w normalnej cenie zawierałaby kilka nazwisk i pewnie przynajmniej tych najbardziej zaangażowanych na koniec będę chciał wymienić choćby z imienia czy nicku
Reasumując nie był to egzemplarz który wystarczyło rozebrać, zregenerować, pomalować i poskładać Jak sami widzieliście wiele rzeczy musieliśmy zamienić w niej na bliższe oryginału, aby był to egzemplarz możliwie zbliżony do stanu fabrycznego. A jak wyjdzie - to jeszcze za wcześnie oceniać. Jak poskładamy cały to będziecie mogli ocenić. Na pewno będę chciał na koniec sporządzić taki "rachunek sumienia" i wypisać co w ciągniku jest zmienione, aby każdy kto chciałby się na nim wzorować - wiedział co należy poprawić Bo niestety wielu jest kolekcjonerów, którzy odszykują takiego "cukierka" w lśniącym lakierze, a potem na zlotach opowiadają bajki o 100% oryginalności i obserwując już kilkanaście lat te sprzęty pojawiające się chociażby w Wilkowicach widzę, że pewne rozwiązania są wręcz kopiowane przez nieświadomych następców. A tego chciałbym uniknąć
Rozpisałem się Zaraz jadę na obiad i wieczorem dalsza walka z C-4011. Chcę w tym tygodniu ją mieć na kołach pod wiatą i będę już sobie dokładał na spokojnie.
Jeszcze napisałem wiadomości do dalszych mieszalni - zobaczymy, jak nie to możliwe, że skorzystam z uprzejmości Widelca, który mi załatwi lakier
Natomiast w temacie C-4011 i jej oryginalności bardzo mi miło, że tak piszecie. Nie jest to co prawda egzemplarz idealny, bo nie jest z jednego kawałka,miał przeszłość państwową jak większość, potem prywatnie był trochę modernizowany. Co udało się w nim przywrócić do oryginału to się udało, kilka elementów na pewno będzie zmienione - ja jestem tego świadomy i sam przed sobą nie byłbym szczery gdybym twierdził, że to będzie 100%.
Faktycznie wkładamy w ten projekt sporo zaangażowania żeby wyróżniał się. Fajnie jak uda się podnieść poprzeczkę wyżej, aby następni mogli jeszcze wyższe rekordy bić
Tak jak wspomniał kolega popracy to jest projekt, w którym w sumie kilkanaście osób z całej Polski jest zaangażowanych, co jest mega fajne, ale też jest na mnie duża presja żeby to wszystko wyszło jak najlepiej - żeby nikogo nie zawieść Staramy się dzielić spostrzeżeniami, wiele też czerpiemy wskazówek od innych. To jest super.
Lista osób które pomogły - podarowały coś, podesłały link, podpowiedziały czy po prostu sprzedały jakąś część w normalnej cenie zawierałaby kilka nazwisk i pewnie przynajmniej tych najbardziej zaangażowanych na koniec będę chciał wymienić choćby z imienia czy nicku
Reasumując nie był to egzemplarz który wystarczyło rozebrać, zregenerować, pomalować i poskładać Jak sami widzieliście wiele rzeczy musieliśmy zamienić w niej na bliższe oryginału, aby był to egzemplarz możliwie zbliżony do stanu fabrycznego. A jak wyjdzie - to jeszcze za wcześnie oceniać. Jak poskładamy cały to będziecie mogli ocenić. Na pewno będę chciał na koniec sporządzić taki "rachunek sumienia" i wypisać co w ciągniku jest zmienione, aby każdy kto chciałby się na nim wzorować - wiedział co należy poprawić Bo niestety wielu jest kolekcjonerów, którzy odszykują takiego "cukierka" w lśniącym lakierze, a potem na zlotach opowiadają bajki o 100% oryginalności i obserwując już kilkanaście lat te sprzęty pojawiające się chociażby w Wilkowicach widzę, że pewne rozwiązania są wręcz kopiowane przez nieświadomych następców. A tego chciałbym uniknąć
Rozpisałem się Zaraz jadę na obiad i wieczorem dalsza walka z C-4011. Chcę w tym tygodniu ją mieć na kołach pod wiatą i będę już sobie dokładał na spokojnie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Z tymi kodami farb to jest tak że kazdy producent farb ma swoje nazewnictwo to tak samo u mnie jak dobierałem zielony na swoją 40 z deebera wyszedl asc f13 a na drugiej mieszalni gdzie prowadzą innego producenta po tym kodzie nie ma zadnej farby
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Znalazłem w Oleśnicy mieszalnię, w której pracuje Pani, która z kolei strasznie się przejęła tematem i zawzięła się, żeby mi pomóc Jutro będę znał efekty
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Dzięki nieocenionej pomocy przemiłej Pani z mieszalni MLak z Oleśnicy udało się rozkodować co to za farbę ma kolega Widelec ;D Jednak nie było to proste.
Okazało się, że to farba akrylowa 2K w połysku, rodzaj 6740 (kod był też podany na puszce), produkowanej przez firmę BESA w ramach systemu mieszalnikowego URKI-SYSTEM. Zatem, aby dokładnie ten lakier domieszać, trzeba mieć mieszalnię, która korzysta z tych lakierów. Nie ma ich niestety wiele.
Pani z MLak doradziła mi kontakt ze swoją koleżanką po fachu z Wrocławia, która z kolei ma filię w Kłodzku, a tam ma właśnie mieszalnik Urki - wobec tego może mi tam umieszać i wysłać do Wrocławia Proste, prawda?
Takie są realia profesjonalnej renowacji, trzeba czasem się nakombinować, ale bez pomocy życzliwych osób by się nie udało.
Będę jednak dążył do tego by dopasować ten kolor F1435 do jakiegoś pojazdu - wówczas każda mieszalnia korzystając z koloru danej marki i ich kodów producenta - będzie mogła taką barwę umieszać. Po co? Żeby każdy z Was w Polsce mógł iść do najbliższej mieszalni i powiedzieć np. Fiat 167A i ma kolor wiśniowy taki jak mam na Ursusiku - nie ważne jakiego producenta farb i mieszalników korzysta Ot po co
Okazało się, że to farba akrylowa 2K w połysku, rodzaj 6740 (kod był też podany na puszce), produkowanej przez firmę BESA w ramach systemu mieszalnikowego URKI-SYSTEM. Zatem, aby dokładnie ten lakier domieszać, trzeba mieć mieszalnię, która korzysta z tych lakierów. Nie ma ich niestety wiele.
Pani z MLak doradziła mi kontakt ze swoją koleżanką po fachu z Wrocławia, która z kolei ma filię w Kłodzku, a tam ma właśnie mieszalnik Urki - wobec tego może mi tam umieszać i wysłać do Wrocławia Proste, prawda?
Takie są realia profesjonalnej renowacji, trzeba czasem się nakombinować, ale bez pomocy życzliwych osób by się nie udało.
Będę jednak dążył do tego by dopasować ten kolor F1435 do jakiegoś pojazdu - wówczas każda mieszalnia korzystając z koloru danej marki i ich kodów producenta - będzie mogła taką barwę umieszać. Po co? Żeby każdy z Was w Polsce mógł iść do najbliższej mieszalni i powiedzieć np. Fiat 167A i ma kolor wiśniowy taki jak mam na Ursusiku - nie ważne jakiego producenta farb i mieszalników korzysta Ot po co
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Trochę niestarannie wymalowane lub wycięte (ręcznie, z prawej str C jakieś garbate) i na złej wysokisci przez co wydają sie jakies większe.
Wiesz skąd był brany wzór, ktos odrysował z oryginalnych liter ?
Ktos moze ma wiedzę odnośnie fabrycznej technologi wykonywania napisów?
Kojarzę jeszcze trochę różnych ursusów, które miały oryginalne napisy , czasami miełem wrażenie, że nie były malowane pistoletem tylko na zasadzie tamponowania ,
cos w rodzaju szablon + "gąbka" z farbą albo cos w rodzaju pieczątki......? O ile kształt byl zachowany to juz ilość, grubość farby na literach w jednym napisie byla różna, czasami lekko przebijał kolor maski...
Wiesz skąd był brany wzór, ktos odrysował z oryginalnych liter ?
Ktos moze ma wiedzę odnośnie fabrycznej technologi wykonywania napisów?
Kojarzę jeszcze trochę różnych ursusów, które miały oryginalne napisy , czasami miełem wrażenie, że nie były malowane pistoletem tylko na zasadzie tamponowania ,
cos w rodzaju szablon + "gąbka" z farbą albo cos w rodzaju pieczątki......? O ile kształt byl zachowany to juz ilość, grubość farby na literach w jednym napisie byla różna, czasami lekko przebijał kolor maski...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Z prawej strony na zbiorniku paliwa tego ciągnika jest namalowane tą samą techniką i farbą logo POM-u Kutno z takim jakby kołem zębatym oraz oznaczenie NG-2. Ciągnik od nowości pracował w SKR z którego następnie w 1978r został wykupiony. Drugi właściciel nigdy maski nie malował.
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Dlatego sądzę, że napis trochę odbiega od oryginalnego z fabryki - po prostu POMy miały swoje szablony, nieco się różniące. U nas w Obornikach też mieli jak tato opowiadał.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...