odciągi t 25
odciągi t 25
czy takie odciągi się sprawdzają https://allegro.pl/oferta/lancuch-boczn ... 82827f59f1 ,wydaje się że mogą wyrwać się ze zwolnicy
Re: odciągi t 25
ok nikt mi nie odpisał,ale zadam drugie pytanie muszę założyć rewers bo mam jedną dźwignię jak to dokładnie zrobić bo w rusku jestem zielony
Re: odciągi t 25
Bo nikt nie da gwarancji na taki pomysł.
Z pewnością przy łagodym użytkowaniu wytrzyma. Ważne żeby zawieszona maszyna nie miała luzów bo przy wahnięciu coś się urwie.
Jak kupiłem swojego to ktoś coś takiego nieudolnie zrobił ....
Dospawał łańcuchy do misek na zwonicach. Jak łatwo się domyślić wyrwało blachę z "mięsem".
Wymiana dźwigni jest dość prosta. Najłatwiejsza wersja to wymienić i już.
W modelu jednowajchowym masz taki grzebyk (blokada odpalania przy załączonym wstecznym biegu). Wystarczy że to obrócisz na bok. Jak jesteś ambitny to możesz to odkręcić, ale uwaga nakrętka wpadnie do skrzyni biegów, a grzebyk trzeba uwiązać drutem i wyjąć szczeliną od biegów. Chyba żeby zdjąć pokrywę skrzyni.
W pokrywie jednowajchowca między kierunkiem jazdy, a pozostałymi biegami jest przejście. Można je zaspawać żeby lewarki się spotykały.
Poza tym w jednowajchowcu jest większa szczelina dla przekładni kierunku i szerszy wodzik.
Efektem tego jest duży luz lewarka rewersu, ale w niczym to nie przeszkadza.
Można też nadspawać wybierak lewarka.
Ja przerabiając swojego wywaliłem grzebyk, zaspawałem przejście w pokrywie (lewarki nie stykają się), ale nie wymieniałem wodzika, ani nie nadspawywałem wybieraka.
Z pewnością przy łagodym użytkowaniu wytrzyma. Ważne żeby zawieszona maszyna nie miała luzów bo przy wahnięciu coś się urwie.
Jak kupiłem swojego to ktoś coś takiego nieudolnie zrobił ....
Dospawał łańcuchy do misek na zwonicach. Jak łatwo się domyślić wyrwało blachę z "mięsem".
Wymiana dźwigni jest dość prosta. Najłatwiejsza wersja to wymienić i już.
W modelu jednowajchowym masz taki grzebyk (blokada odpalania przy załączonym wstecznym biegu). Wystarczy że to obrócisz na bok. Jak jesteś ambitny to możesz to odkręcić, ale uwaga nakrętka wpadnie do skrzyni biegów, a grzebyk trzeba uwiązać drutem i wyjąć szczeliną od biegów. Chyba żeby zdjąć pokrywę skrzyni.
W pokrywie jednowajchowca między kierunkiem jazdy, a pozostałymi biegami jest przejście. Można je zaspawać żeby lewarki się spotykały.
Poza tym w jednowajchowcu jest większa szczelina dla przekładni kierunku i szerszy wodzik.
Efektem tego jest duży luz lewarka rewersu, ale w niczym to nie przeszkadza.
Można też nadspawać wybierak lewarka.
Ja przerabiając swojego wywaliłem grzebyk, zaspawałem przejście w pokrywie (lewarki nie stykają się), ale nie wymieniałem wodzika, ani nie nadspawywałem wybieraka.
Re: odciągi t 25
jak nie będę coś wiedział to dodam zdjęcie i mi pomożesz
Re: odciągi t 25
Jeśli będę umiał ....
Polecam samodzielną pracę w oparciu o dostępną literaturę.
- instrukcja
- katalog części
- instrukcja napraw bieżących
W/w plus podstawowa wiedza mechaniczna rozwiązują 90 % problemów.
Polecam samodzielną pracę w oparciu o dostępną literaturę.
- instrukcja
- katalog części
- instrukcja napraw bieżących
W/w plus podstawowa wiedza mechaniczna rozwiązują 90 % problemów.
Re: odciągi t 25
1czy wymieniając uszczelniacz ktory zalewa tasmy hamulca trzeba odkręcić te śróby:https://zapodaj.net/343724fc4fd09.jpg.html
2 od czego jest ta śróba:https://zapodaj.net/a163c2dc82781.jpg.html
3 od czego ten korek:https://zapodaj.net/dfc65be316897.jpg.html
4 i ten korek:https://zapodaj.net/58968664a16a8.jpg.html
A tak poza tym nie wiem czy wymieniać taśmy hamulce jakieś tam są ale wyglądają tak:https://zapodaj.net/3006816b7247e.jpg.html,nie wiem czy dać nowe uszczelniacze bo jak wleje nowego oleju do zwolnic to zaleje taśmy,z góry dziękuje za pomoc
2 od czego jest ta śróba:https://zapodaj.net/a163c2dc82781.jpg.html
3 od czego ten korek:https://zapodaj.net/dfc65be316897.jpg.html
4 i ten korek:https://zapodaj.net/58968664a16a8.jpg.html
A tak poza tym nie wiem czy wymieniać taśmy hamulce jakieś tam są ale wyglądają tak:https://zapodaj.net/3006816b7247e.jpg.html,nie wiem czy dać nowe uszczelniacze bo jak wleje nowego oleju do zwolnic to zaleje taśmy,z góry dziękuje za pomoc
Re: odciągi t 25
1. tak
2. napinanie taśm. Po drugiej stronie oraz od spodu są do tego samego celu. Opis podstawiania hamulców jest gdzieś na forum.
3. To jest filtr oleju, jest tam / powinno być, dziewięć wkładek (talerzyków).
4. Wlew oleju do układu hydraulicznego. T-25 to nie Ursus czy Zetor, ma osoby olej do skrzyni i hydrauliki. Za wlewem paliwa jest śruba M14 to miarka oleju hydraulicznego.
5. Pytanie czy hamulce działają, jeśli nie działają to można je próbować podrególować. Jeśli się nie da to należy odkręcić koło, zwolnicę i pochwę. Jeśli chcesz wymienić zimering to i tak musisz to zrobić. Przy okazji może się okazać że do wymiany są koła hamulców. Pamiętaj że odkręcając z i zdejmując zwolnice możesz wyciągnąć pół oś z dyferencjału.
PS. w pochwach od spodu są otworki, w nich powinny być zawleczki żeby się nie zatykały. Olej woda i inny syf powinien się tamtędy wydostać. U ciebie widzę że są rozwalone puszki osłonowe hamulców wię zapewne jest tam taki syf że klękajcie narody.
2. napinanie taśm. Po drugiej stronie oraz od spodu są do tego samego celu. Opis podstawiania hamulców jest gdzieś na forum.
3. To jest filtr oleju, jest tam / powinno być, dziewięć wkładek (talerzyków).
4. Wlew oleju do układu hydraulicznego. T-25 to nie Ursus czy Zetor, ma osoby olej do skrzyni i hydrauliki. Za wlewem paliwa jest śruba M14 to miarka oleju hydraulicznego.
5. Pytanie czy hamulce działają, jeśli nie działają to można je próbować podrególować. Jeśli się nie da to należy odkręcić koło, zwolnicę i pochwę. Jeśli chcesz wymienić zimering to i tak musisz to zrobić. Przy okazji może się okazać że do wymiany są koła hamulców. Pamiętaj że odkręcając z i zdejmując zwolnice możesz wyciągnąć pół oś z dyferencjału.
PS. w pochwach od spodu są otworki, w nich powinny być zawleczki żeby się nie zatykały. Olej woda i inny syf powinien się tamtędy wydostać. U ciebie widzę że są rozwalone puszki osłonowe hamulców wię zapewne jest tam taki syf że klękajcie narody.
Re: odciągi t 25
ok dzięki a co do tego że brudny że hej to nie moja wina dopiero go co kupiłem więc powoli będe się brał za mycie,
i drobne pytanko gdzie wypusza się olej hydrauliczny
i drobne pytanko gdzie wypusza się olej hydrauliczny
Re: odciągi t 25
Z tyłu na dole po prawej, poniżej przewodu zasilającego pompę hydrauliczną.
Re: odciągi t 25
dziś go ledwo domyłem,wziąłem się za rewers wyciągłem tą blache ze środka,ale czy to co na zdjęciu to muszę zaspawać czy może zostać z tym wycięciem:https://zapodaj.net/77a34c5316da3.jpg.html
Re: odciągi t 25
druga sprawa nie mam dzwigni WOM jak powinna być zamontowana może ktoś podeśle zdjęcie
Re: odciągi t 25
Ja mam zaspawane, kolega nie i też działa.
Problem w tym że mogą o siebie wadzić lewarki jak ktoś zostawi biegi na luzie, a zmienia kierunek jazdy.
Można zaspawać górną blachę ustalającą lewarek nad "dzwonkiem".
Nie wiem jak to się fachowo nazywa .... zewnętrzny ustalacz lewarka biegów
Problem w tym że mogą o siebie wadzić lewarki jak ktoś zostawi biegi na luzie, a zmienia kierunek jazdy.
Można zaspawać górną blachę ustalającą lewarek nad "dzwonkiem".
Nie wiem jak to się fachowo nazywa .... zewnętrzny ustalacz lewarka biegów
Re: odciągi t 25
teraz uszczelniam siłownik i po rozebraniu okazało się że tłoczysko siłownika jest dość porysowany i ma takie jakby mikro dziurki,czy tak może być czy kupić nowe tłoczysko,a poza tym ida tam jeszcze takie cieniutenkie podkładki po co one są,ile ich tam ma być
Re: odciągi t 25
Wymienić.
Rozebrać i poskładać wg. rysunku.
Mogę zrobić zdjęcia rysunków, ale nie dziś, skanera niestety nie mam.
Rozebrać i poskładać wg. rysunku.
Mogę zrobić zdjęcia rysunków, ale nie dziś, skanera niestety nie mam.
Re: odciągi t 25
Te podkładki,to taki prymitywny ruski oczyszczacz,czyli odpowiednik "zgarniacza"w normalnym świecie.Podkładek ma być chyba 18,ale generalnie mają wypełnić przestrzeń do dekielka.
Re: odciągi t 25
w tej nowej dźwigni z rewersem z lewej strony jest taki otwór na śrubę po co to ,czy mogę to zaślepić
Re: odciągi t 25
Tam powinien być wyłącznik zapłonu. Po włożeniu wstecznego biegu rozłącza obwód rozrusznika.
Analogicznie jak ta blaszka którą kazałem wywalić.
Ja u siebie zatkałem ten otwór gumowym korkiem.
Analogicznie jak ta blaszka którą kazałem wywalić.
Ja u siebie zatkałem ten otwór gumowym korkiem.
Re: odciągi t 25
dziś męczyłem cały dzień z malowaniem ale jest ok,sprawa jest taka rozstaw kół teraz jest 150cm jakbym odwrócił felgi to by się ile poszerzył ,
tylko że jest problem bo jakiś kretyn zaspawał felgi nie wiem po co jak oryginalne spawy są całe,więc jaki jest inny sposób
tylko że jest problem bo jakiś kretyn zaspawał felgi nie wiem po co jak oryginalne spawy są całe,więc jaki jest inny sposób
Re: odciągi t 25
Są cztery pozycje symetryczne felg. W pionowej osi symetrii kół daje to 1200, 1310, 1378, 1480 milimetrów.
Wystarczy dodać lub odjąć szerokość żeby uzyskać zewnętrzny lub wewnętrzny wymiar.
Do tego dochodzą rozstawy asymetryczne. Czasami ludzie je stosują do jakiś specyficznych upraw. Widziałem tak ustawiony traktor, ale nie mam pojęcia jaką pracę wykonywał.
Zaspawanie nakrętek jest dość częste, bo się odkręcają. U mnie zaspawana jest jedna.
Wystarczy dodać lub odjąć szerokość żeby uzyskać zewnętrzny lub wewnętrzny wymiar.
Do tego dochodzą rozstawy asymetryczne. Czasami ludzie je stosują do jakiś specyficznych upraw. Widziałem tak ustawiony traktor, ale nie mam pojęcia jaką pracę wykonywał.
Zaspawanie nakrętek jest dość częste, bo się odkręcają. U mnie zaspawana jest jedna.
Re: odciągi t 25
założyłem nowy kolektor wydechowy bo stary było jedno mocowanie urwane,ale jest on wadliwy:
1 powód to co podtrzymuje wydech okazało się że muszę szlifować pod te dwie nakrętki od spodu bo nie chciał kolektor siąść na gniazdach i by mi okopcił silnik,i chyba musze jeszcze te 3 śruby rozwiercić na 16mm aby była możlwość przesunięcia w dół tego mocowania
2 powód to zły kąt po tłumik,musiałem nacinać i doginać tłumik aby był prosto
Jak to jest z tymi częściami czy komuś się tak zdarzyło czy miałem pecha
1 powód to co podtrzymuje wydech okazało się że muszę szlifować pod te dwie nakrętki od spodu bo nie chciał kolektor siąść na gniazdach i by mi okopcił silnik,i chyba musze jeszcze te 3 śruby rozwiercić na 16mm aby była możlwość przesunięcia w dół tego mocowania
2 powód to zły kąt po tłumik,musiałem nacinać i doginać tłumik aby był prosto
Jak to jest z tymi częściami czy komuś się tak zdarzyło czy miałem pecha