Dzień dobry,
można spróbować wyregulować to sprzęgło na dwa sposoby:
1. regulując śruby sprzęgła tak aby uzyskać wymiar kontrolny 76,7 mm wg zdjęcia
2. regulując śruby tak żeby sprzęgło zaczynało brać przy 1500 obr/min (wg instrukcji), potrzebny byłby pomiar obrotów silnika
Alternatywą jest użycie sprzęgła odśrodkowego np. od zagęszczarki, na paski klinowe. Wtedy ślinik trzeba dać niżej(albo wyżej, nie wiadomo jak wejdzie), a zamiast kielicha sprzęgła założyć koło pasowe (tu jest trochę zabawy bo kielich jest schowany w obudowie skrzyni więc trzeba to jakoś wyprowadzić na zewnątrz). Może takie rozwiązanie będzie mniej brutalne niż oryginalne. Nie wiadomo jednak czy nie wystąpi podobny efekt.
Ogólnie to wydaje mi się, że w oryginale działo się to samo, bo jeśli zapomniałem wrzucić bieg jałowy podczas odpalania, lub czasem wypadał sam z siebie, to szarpak "stawał dęba".
Jak kolega dorobił adapter do silnika? Czeka mnie go samo.