Dobry, ja nowy tutaj.
C-360, przeprowadzam naprawę silnika, mam instrukcję napraw, lecz nie znalazłem tych informacji, a mianowicie:
-występ tłoków ponad płaszczyznę bloku.
Ile powinny "wystawac" tłoki w GMP ponad blok, i co jeśli np. będzie któryś wystawał wyżej, lub niżej. Są jakieś inne grubości uszczelek, żeby sb podbierać? Przejrzałem 3-4 sklepy online i wszystkie takie same. Pozdrawiam
C-360 tłok, blok bumbum
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 cze 2021, 11:49
Re: C-360 tłok, blok bumbum
Jak rozumiem wystaje tuleja nie tłok? czy sam tłok ? Nie slyszalem o uszczelkach grubszych czy cieńszych do c360 zawsze kupuje jak leci.
- Rafallll360V1
- Posty: 307
- Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: C-360 tłok, blok bumbum
W większości przypadków denko tłoka jest na równo z tuleją lub minimalnie niżej zależy jak wysoko wypuścimy tuleje nad płaszycznę bloku.Tłok nie może być wyżej niż kołnierz tulei bo mogą zawory uderzać. Tuleja dopuszczalnie powinna wystawać do 0.08mm mierzona po zewnętrznej stronie kołnierza tulei.Należy pamiętać że jak planujemy płaszyzne bloku to automatycznie tuleja będzie więcej wystawać nad płaszczyzną i nie raz trzeba staczać kołnierz tulei.
Uszczelki pod głowicę występują jednej grubości do tulei 95mm,przy tulejach z większysz zetorów 100 i 102mm występują dwie grubości uszczelek 1,2 i 1.5 mm jest to uwarunkowane czy silnik jest doładowany turbosprężarką.
Ciekowstką jest przy roztoczeniu bloku pod tuleje 100 lub 102mm tłoki trzeba splanować o dobre 2mm tłoki bo są wyższe w stosunku do tych o średnicy 95mm.
Uszczelki pod głowicę występują jednej grubości do tulei 95mm,przy tulejach z większysz zetorów 100 i 102mm występują dwie grubości uszczelek 1,2 i 1.5 mm jest to uwarunkowane czy silnik jest doładowany turbosprężarką.
Ciekowstką jest przy roztoczeniu bloku pod tuleje 100 lub 102mm tłoki trzeba splanować o dobre 2mm tłoki bo są wyższe w stosunku do tych o średnicy 95mm.
Re: C-360 tłok, blok bumbum
Powód stosowania uszczelek o 2 grubościach jest inny, a jest nim wartość wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku. Jeżeli tłok wystaje od 1 do 50 setnych to stosuje się 1.2, a jeżeli od 51 do 80 1.5mm, w innym przypadku tłoki trzeba staczać.Rafallll360V1 pisze: ↑30 sty 2022, 18:29 Uszczelki pod głowicę występują jednej grubości do tulei 95mm,przy tulejach z większysz zetorów 100 i 102mm występują dwie grubości uszczelek 1,2 i 1.5 mm jest to uwarunkowane czy silnik jest doładowany turbosprężarką.
Korzystając z tej informacji jak tłoki będą wystawać w C360 do 50 setek to będzie wszystko ok.
Re: C-360 tłok, blok bumbum
A dla różnych średnic/ odmian silnika długość korbowodów wygląda tak samo, czy korbowodami da się też coś ugrać?Rafallll360V1 pisze: ↑30 sty 2022, 18:29
Ciekowstką jest przy roztoczeniu bloku pod tuleje 100 lub 102mm tłoki trzeba splanować o dobre 2mm tłoki bo są wyższe w stosunku do tych o średnicy 95mm.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 sty 2022, 19:51
Re: C-360 tłok, blok bumbum
U mnie sytuacja wygląda tak że wstępnie po zrzuceniu głowic oczyscilem blok i tłoki z góry i mierzylem, to jedna tulei była rowniótko z blokiem, więc bd regulował podkladkami, i dwa tłoki są lekko niżej (nie pamiętam już wymiarow) A dwa wystawały ponad coś około 0,02 i 0,03mm jakoś tak to było. Oczywiście po złożeniu tulei i tłoków będę jeszcze raz mierzył występy na każdym, dlatego pytam właśnie na forum jak to powinno być w razie wystawania tloków ponad blok. Dzięki za info pozdrawiam