Śledzę tego posta juz od dawna ze względu na to, że również robię remont C328. Staram sie to zrobić tak , aby póżniej nie mieć żalu do samego siebie. W Twoich pracach widać profesję i doświadczenie, więc korzystam z wzorców.
Powiedz jakie stosowałeś uszczelki do łączenia pochwy z korpusem mostu. W sklepie są dwa rodzaje : cienkie papierowe niewiadomego producenta i grubsze z napisem Ursus. Nie mam zaufania do współczesnych producentów części, więc mam trochę obawy w stosunku do tych grubszych. Otóż jak wiadomo pomiędzy dwoma pochwami pracuje dyfer na solidnym ułożyskowaniu. Tam też jest regulacja luzu międzyzębnego na wałku ataku.Połączenie to chyba najbardziej ze wszystkich w tej konstrukcji narażone jest na bardzo duże obciążenia i udary. Czy czasami te grube uszczelki nie zmiękną pózniej pod wpływem oleju i obciążenia podczas jazdy, i nie zmieni się sprężenie na szpilkach mocujących? Póżniejsze dokręcenie tych szpilek spowoduje już zmianę docisku rolek na szalkach łożysk od mechanizmu różnicowego. więc tutaj może nastapić problem.
Pamiętam dawniejsze uszczelnienia w tym miejscu. Były owszem grube, ale i twardsze, chyba preszpanowe. nie ukrywam , że mam ochotę zastosować te cienkie. Z odpowiednia pastą ( broń Boże silikon) uważam , że połączenie będzie bardziej sztywne.
. A propos silikonu. Czarny jeszcze nie tak , ale czerwony, na dodatek wystający, ze złącza, budzi we mnie obrzydzenie. Od razu mam złe myśli na temat jakości tej naprawy i mechanika ktory ją wykonał.
To tak jak p. Franek powiedział na ktoryms z filmików: to jest kisiel nie uszczelniacz...
Remont C-328 Szybkiego.
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 9:36 przez Wiesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Hehe no tak, kisiel. Sami kiedyś więcej stosowaliśmy tych rzekomych silikonów 300 stopni - bo z jednej strony ciężko było zaufać czemuś innemu, a z drugiej cena. Po czasie stwierdziliśmy, że jednak warto płacić kilkadziesiąt złotych za tubkę porządnej masy uszczelniającej.
Co do pytania - my stosujemy uszczelki z gotowych zestawów, ale nierzadko są tak jak piszesz- kiepskiej jakości. Więc dobrym rozwiązaniem jest wycięcie samemu. Więc wtedy takie gotowe są fajnym szablonem. Ale ich rozrywanie się przy skręcaniu może być spowodowane też zbyt dużą ilością lub złym nałożeniem silikonu (jak zwał tak zwał). Bo wówczas on podczas wyciskania się , wypycha i rozrywa uszczelkę, co w przypadku słabej jakości uszczelek ma ułatwione zadanie.
Co do pytania - my stosujemy uszczelki z gotowych zestawów, ale nierzadko są tak jak piszesz- kiepskiej jakości. Więc dobrym rozwiązaniem jest wycięcie samemu. Więc wtedy takie gotowe są fajnym szablonem. Ale ich rozrywanie się przy skręcaniu może być spowodowane też zbyt dużą ilością lub złym nałożeniem silikonu (jak zwał tak zwał). Bo wówczas on podczas wyciskania się , wypycha i rozrywa uszczelkę, co w przypadku słabej jakości uszczelek ma ułatwione zadanie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Apropos - najlepsza masa uszczelniająca dzisiaj na rynku to VICTOR Reinz - wszystko inne sie chowa w tym nawet słynne Dirco.
Victora stosują nawet w ASO Audi - znam to od znajomego. Po przykrejeniu tym badziewnej uszczelki pod miske oleju w C330 -wreszcie nie cieknie.
Victora stosują nawet w ASO Audi - znam to od znajomego. Po przykrejeniu tym badziewnej uszczelki pod miske oleju w C330 -wreszcie nie cieknie.
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Też stosowałem silikon w tamtych czasach. Wydawał mi się najlepszym środkiem jaki można zastosować. Kiedyś dawniej, pamiętam był Hermetic. Sztywniał po czasie, ale dobrze kleił.
Teraz stosuje pastę Dirco. Może to nie jest z najwyższej półki, ale uważam że bardzo skuteczna
Teraz stosuje pastę Dirco. Może to nie jest z najwyższej półki, ale uważam że bardzo skuteczna
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Witam, świeży na forum jestem, widziałem tutaj gdzieś ramkę szyby przedniej do c-328 poproszę o info kto takie cudo wykonuje i za ile, z góry dziękuje...
pozdrawiam mtorba
pozdrawiam mtorba
Re: Remont C-328 Szybkiego.
Witam Ramka jako cudo techniki Ursusa dobre ok ale bez żartów to oryginalna ramka kabiny do Ursusa c328 tylko Sławek Chrapek ją trochę odpicował doradzam szukać na portalach jeszcze można tam kupić jak się dobrze poszuka całą kabinę lub szybę w ramce, pozdrawiam