C-330 zgrzyta
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27
C-330 zgrzyta
Witam, szukam pomocy w temacie sprzęgła mojego ursusa. Zgrzytało więc zrobiłem mu remont sprzęgła, wymienione zostało wszystko oprócz tarcz dociskowych, ponieważ nie wydawały mi się zużyte. Po tym remoncie nie ma absolutnie żadnej poprawy, prawie idealnie jest zaraz po odpaleniu (zimny olej?), a później znowu to samo. Samo sprzęgło wydaje się dobrze wyregulowane (I stopień 8mm, II stopień 13mm). Po pedale wydaje się, że drugi stopień mogły brać niżej, ale to chyba nie ma znaczenia? Nie mam pojęcia co może być nie tak, czy winny jest docisk? Czy może złożyłem coś źle? Sprzęgło jest nowego typu.
Z góry dziękuję za pomoc.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27
Re: C-330 zgrzyta
Wcisniesz sprzęgło i od razu zgrzyta? Czekasz chwilę i zgrzyta, przy jeżdzie podczas zmiany biegu?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27
Re: C-330 zgrzyta
Zgrzyta tylko i wyłącznie kiedy włączam bieg na postoju albo zmieniam/redukuje podczas jazdy. Najsprawniej podczas jazdy wchodzi 5 bieg kiedy zsynchronizuje się prędkość i obroty silnika, a reszta biegów czy to na postoju czy przy jeździe wrzeszczy przy zmianie
Re: C-330 zgrzyta
Ciezko pomoc jak tego nie widac i nie slychac... to tak naraz sie zaczelo czy od poczatku
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27
Re: C-330 zgrzyta
Odkąd pamiętam, sądziłem że tarcze do wymiany i minie ale nic z tego
Re: C-330 zgrzyta
To cwiczyc, cwiczyc, cwiczyc. 30tka nie ma synchronizatorow wiec trzeba sie nauczyc jezdzic zeby nie gryzlo zebow.
Re: C-330 zgrzyta
Na postoju nie powinno zgrzytać, nawet jak ktoś nie ma doświadczenia z C-330.
Re: C-330 zgrzyta
Na postoju jak silnik chodzi to wałek sprzęgłowy też się kręci. Wciśnij sprzęgłi i poczekaj 5s to bieg wejdzie od razu. Albo odpal na sprzęgle i daj bieg to tak samo. Jak odpalisz bez sprzęgła to wałek sprzęgłowy musi wyhamować.
Re: C-330 zgrzyta
Nie wysprzęgla całkowicie :
-zła regulacja sprzęgła (jaki masz ruch jałowy pedału w stosunku do całkowitego ?)
-krzywe tarcze,albo luźne okładziny
-tarcza klinuje się na wałku
-najmniej prawdopodobne ,ale możliwe -zatarte łożysko wałka.
-zła regulacja sprzęgła (jaki masz ruch jałowy pedału w stosunku do całkowitego ?)
-krzywe tarcze,albo luźne okładziny
-tarcza klinuje się na wałku
-najmniej prawdopodobne ,ale możliwe -zatarte łożysko wałka.
- Pronar 82A
- Posty: 260
- Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
- Lokalizacja: Opole
Re: C-330 zgrzyta
dodałbym jeszcze
-odwrotnie założona tarcza
-nieodpowiedni olej w skrzyni
Re: C-330 zgrzyta
Standard w nowym typie sprzęgła to wytarte kołki oporowe i wybicia w postaci rowków od nich w tarczy dociskowej drugiego stopnia przez co tarcza dociskowa I stopnia nie odbija do końca, nawet pomimo dobrego ustawienia łapek.
Części wymienne pod typ sprzęgła kupuje się tzw. kompletny, nie na raty.
Części wymienne pod typ sprzęgła kupuje się tzw. kompletny, nie na raty.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 cze 2023, 9:27
Re: C-330 zgrzyta
Łożysko zostało wymienione, regulację skoku jutro sprawdzę, tarcza na wałek wchodziła dosyć lekko, może pod obciążeniem blokują zużyte frezy na wałku i nie odbija? reszty nie jestem w stanie stwierdzić ale tarcze kupione nowe oryginał więc nie powinny być krzywe
Tarcza poprawnie założona bo pilnowałem tego, a olej zmieniony na wiosnę (przekładniowy)Pronar 82A pisze: ↑14 cze 2023, 21:35 dodałbym jeszcze
-odwrotnie założona tarcza
-nieodpowiedni olej w skrzyni
Kołki zostały wymienione, w docisku były delikatne wybicia, ale praktycznie niezauważalne, sądziłem że nie będzie miało to wpływu, ale na zimę chyba trzeba będzie znowu rozebrać i wymienić.Grigs pisze: ↑14 cze 2023, 21:48 Standard w nowym typie sprzęgła to wytarte kołki oporowe i wybicia w postaci rowków od nich w tarczy dociskowej drugiego stopnia przez co tarcza dociskowa I stopnia nie odbija do końca, nawet pomimo dobrego ustawienia łapek.
Części wymienne pod typ sprzęgła kupuje się tzw. kompletny, nie na raty.