Regeneracja bloków silników S-4001/2

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
szubinska
Posty: 519
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Regeneracja bloków silników S-4001/2

Post autor: szubinska »

Obrazek

Obrazek
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Regeneracja bloków silników S-4001/2

Post autor: Martek »

No i git. Dobrze pospawany blok poza estetyką niczym nie odbiega.
szubinska
Posty: 519
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:47

Re: Regeneracja bloków silników S-4001/2

Post autor: szubinska »

671 zregenerowanych bloków w ciągu roku, masakra, że aż tak nie dbano o ciągniki w państwowych zakładach. Przecież pęknięcia bloków to głównie od przemrożenia.
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 388
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Regeneracja bloków silników S-4001/2

Post autor: Borekk17 »

A w którym przedsiębiorstwie kiedyś zalewali płyn?
Nawet jak dostali przydział to kierowcy płyn sprzedali za wódkę a jeździli na wodzie
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Regeneracja bloków silników S-4001/2

Post autor: Ursus »

Niestety o ile w ciężarówkach jeszcze czasem wprowadzano Borygo to do ciągników długo długo nie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Mixol
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2019, 6:39

Re: Regeneracja bloków silników S-4001/2

Post autor: Mixol »

Bardzo ciekawy i pomocny materiał, to tylko obrazuje poziom obsługi, podejścia, i kultury technicznej.Ile sprzętu poszło na żyletki bo po co dbać jak nie moje.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 790
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Regeneracja bloków silników S-4001/2

Post autor: pop »

Mixol pisze: 22 cze 2023, 8:01 Bardzo ciekawy i pomocny materiał, to tylko obrazuje poziom obsługi, podejścia, i kultury technicznej.Ile sprzętu poszło na żyletki bo po co dbać jak nie moje.
Zawsze znaleźliśmy jakiś sposób na "walkę"z władzami :D .To jest też w dużym stopniu odpowiedź na pytania pojawiające się na tym forum "dlaczego Zetor coś mógł,a Ursus nie".Polska była i nadal jest w bardzo trudnej sytuacji międzypaństwowej ,a my dodatkowo musimy walczyć na swoim podwórku,bo w tym jesteśmy mistrzami.
Mixol
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2019, 6:39

Re: Regeneracja bloków silników S-4001/2

Post autor: Mixol »

Tak, była to pewna forma oporu wobec panującej rzeczywistości, niestety na to wpływu już nie mamy, mamy natomiast wpływ na to co jest i co będzie.Ogólnie patrząc wstecz to jakakolwiek obsługa techniczna np. maszyn rolniczych często nawet w zwykłych gospodarstwach nie istniała.Jakie smarowanie, jaka konserwacja chodzi to chodzi.Tak jak z motocyklami które są moją pasją, kto kiedyś serwisował Wueskę?dlatego tak szanuje te sprzęty że pomimo zarzynania przetrwały do dziś.
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Regeneracja bloków silników S-4001/2

Post autor: Martek »

Mixol pisze: 22 cze 2023, 10:28 Tak, była to pewna forma oporu wobec panującej rzeczywistości, niestety na to wpływu już nie mamy, mamy natomiast wpływ na to co jest i co będzie.Ogólnie patrząc wstecz to jakakolwiek obsługa techniczna np. maszyn rolniczych często nawet w zwykłych gospodarstwach nie istniała.Jakie smarowanie, jaka konserwacja chodzi to chodzi.Tak jak z motocyklami które są moją pasją, kto kiedyś serwisował Wueskę?dlatego tak szanuje te sprzęty że pomimo zarzynania przetrwały do dziś.
Swego czasu wiekszość rolników była tak biedna, że nie bylo za co dzieci wyżywić i ubrać, więc o takich "głupotach" jak serwis maszyn spora część nawet nie myslała..
ODPOWIEDZ