ursus ale jaki?? c-360??
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Od czego jest ten duży korek/kapsel pomiędzy kopułką biegów a pedałami hamulca ?
Cięgna od ręcznego też są inaczej - dlaczego?
Cięgna od ręcznego też są inaczej - dlaczego?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Ten duży korek jest to najprawdopodobniej odpowietrzanie skrzyni
Cięgna jak i zawór od powietrza są zamocowane inaczej (sam zawór jest pod pedałami) prawdopodobnie dlatego gdyż w tym ciągniku butla powietrza znajdowała się po prawej stronie
Warto od razu wspomnieć ze również mechanizm sprzęgła jest inny
Od razu uprzedzę żebyście nie zwracali uwagi na wszelakie niepociągnięcia, wszystko zostanie poprawione przy malowaniu silnika
Cięgna jak i zawór od powietrza są zamocowane inaczej (sam zawór jest pod pedałami) prawdopodobnie dlatego gdyż w tym ciągniku butla powietrza znajdowała się po prawej stronie
Warto od razu wspomnieć ze również mechanizm sprzęgła jest inny
Od razu uprzedzę żebyście nie zwracali uwagi na wszelakie niepociągnięcia, wszystko zostanie poprawione przy malowaniu silnika
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Jesteś w stanie nagrać jak pracuje ten pedał sprzęgła?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Nadszedł czas aby zabrać sie za silnik. Prawdę mówiąc zaskoczył pozytywnie bo póki co sprawdza się to czego się spodziewałem bez niemiłych niespodzianek
Po zdjęciu głowicy ukazała się nieszczelność pomiędzy cylindrami
Zawory wraz z gniazdami w głowicy rowniez do wymiany
Postanowiłem również zalać cylindry benzyna w celu sprawdzenia szczelności, chociaż nie spodziewałem się cudów to jednak zostałem zaskoczony. Wiadomo ze po tylu latach idealnie nie jest to pusto zrobiło się tylko na 4 cylindrze. Po wyjęciu tłoka wyjaśniło się jaki był tego powód. Stan tłoków również jest dobry
Same cylindry tez nie najgorsze jak na 53 lata. 1 bez progu, 2 i 3 minimalny, najgorszy jest 4 ale i z tym damy radę
Ciekawie było również po zdjęciu pokrywy zaworów
Martwi mnie również stan kolektora wydechowego
Podsumowując krótko, jest źle ale nie tragicznie
Po zdjęciu głowicy ukazała się nieszczelność pomiędzy cylindrami
Zawory wraz z gniazdami w głowicy rowniez do wymiany
Postanowiłem również zalać cylindry benzyna w celu sprawdzenia szczelności, chociaż nie spodziewałem się cudów to jednak zostałem zaskoczony. Wiadomo ze po tylu latach idealnie nie jest to pusto zrobiło się tylko na 4 cylindrze. Po wyjęciu tłoka wyjaśniło się jaki był tego powód. Stan tłoków również jest dobry
Same cylindry tez nie najgorsze jak na 53 lata. 1 bez progu, 2 i 3 minimalny, najgorszy jest 4 ale i z tym damy radę
Ciekawie było również po zdjęciu pokrywy zaworów
Martwi mnie również stan kolektora wydechowego
Podsumowując krótko, jest źle ale nie tragicznie
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Czy masz zapasowy kolektor wydechowy? Czy do sprawdzenia pójdzie zapasowa głowica?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Tak, obie głowice idą do regeneracji
I niestety nie mam drugiego kolektora
I niestety nie mam drugiego kolektora
Re: ursus ale jaki?? c-360??
1. Z jakiego materiału jest kolektor wydechowy? Czy dałoby radę napawać mocowania do elementu, zaadaptować z C-360 (problemem może być umiejscowienie tłumika z przodu) lub ewentualnie dorobić na wzór?
2.Jak jest w pokrywie rozrządu mocowanie na pompę, czy można by było założyć pompę od wspomagania układu kierowniczego od Ostrówka?
3. Czy możliwe byłoby szlifowanie lub honowanie tłoków i tulei?
2.Jak jest w pokrywie rozrządu mocowanie na pompę, czy można by było założyć pompę od wspomagania układu kierowniczego od Ostrówka?
3. Czy możliwe byłoby szlifowanie lub honowanie tłoków i tulei?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Ciekawe, czy po tylu latach siedzą tam końcówki wtryskiwaczy jakie powinny być, czy może coś włożone na chybił trafił? Jak jakiś wynalazek to ciekawe czy da się dojść co powinno być? Ciekawe też czy ktoś nie namieszał w pompie wtryskowej?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Możesz zmierzyć średnicę komory spalania w tłoku?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Komora spalania
No i niemiła niespodzianka, pęknięta półka na tłoku jak i sam tłok
Oraz po wyjęciu wszystkich tłoków okazało się ze na każdym górny pierścień był połamany
Po zdjęciu pokrywy rozrządu oprócz ogromnej ilości nagaru widać dodatkowe koło do napędu pompy hydraulicznej oraz główne koło pasowe montowane jest na wieloklinie jak w ostrówku
No i niemiła niespodzianka, pęknięta półka na tłoku jak i sam tłok
Oraz po wyjęciu wszystkich tłoków okazało się ze na każdym górny pierścień był połamany
Po zdjęciu pokrywy rozrządu oprócz ogromnej ilości nagaru widać dodatkowe koło do napędu pompy hydraulicznej oraz główne koło pasowe montowane jest na wieloklinie jak w ostrówku
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Za ciasno pasowane pierścienie, że popękały\urwalo półkę?
Przegrzany?
Czy coś z aparaturą wtryskową?
Przegrzany?
Czy coś z aparaturą wtryskową?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Wydaje mi się że w tym przypadku powodem mogła być temperatura gdyż spaliny dostawały się do układu chłodzenia i w cięższej pracy mógł się przygrzewać.
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Poprzedni właściciel wstawiał zdjęcia wyjętego tłoka. Nada się do podmianki?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Szczęście w nieszczęściu ze właśnie sie nada
Re: ursus ale jaki?? c-360??
A w jakimś silniku nie występowały podobne? Poprzedni właściciel chyba coś pisal o pierścieniach ze stara.
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Tłoki są produkcji ZMU wiec raczej mało prawdopodobne żeby takie znaleźć. Zostały wysłane zapasowy tłok, tuleja oraz korbowód do firmy która ma się zająć weryfikacją oraz poszukiwaniem lecz na efekty nadal czekam. Pierścienie jak i panewki pochodzą ze stara 28 z silnika s-53
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Ciekawe czy mechanizm różnicowy w tym ciągniku był już zrobiony na skośnych zębach ?
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Czy w planach jest przenitowanie oryginalnej tarczy oraz przegląd podnośnika, tylnego mostu i pompy pod tylnym mostem?
- Rafallll360V1
- Posty: 307
- Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: ursus ale jaki?? c-360??
Ostatnio zmieniony 14 sie 2023, 0:36 przez Rafallll360V1, łącznie zmieniany 1 raz.