C330 twarda praca silnika

Wszystko o naszych Ursusach
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: C330 twarda praca silnika

Post autor: Martek »

pop pisze: 30 lis 2023, 9:43 Przez wiele lat przy określaniu ciśnienia sprężania, przyjmowany był współczynnik 1,8 dla silników diesla,więc ta wartość powinna być w okolicach 30 barów.Oczywiście muszą być spełnione warunki,czyli temp.silnika,temp.otoczenia i prędkość wału w czasie próby.
Ale tutaj nawet nie wiadomo, czy ten silnik jest w ogole dotarty.. ale jesli pomiar wyszedl rowny 23 na kazdym cylindrze to dobry znak, gorzej gdyby byly duze roznice.
mysle ze bez szklanej kuli bedzie ciezko go naprawic zdalnie przez forum z takim skapym opisem :)
Robienie remontu po remoncie i to przez internet...


A bledow mogla byc masa. Juz wiadomo, ze jest zle ustawione cisnienie wtrysku. Skoro tu jest odstawiona lipa to ciekawe jakie koncowki zalozyli i jak zregenerowali pompe wtryskowa...
Grigs
Posty: 649
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: C330 twarda praca silnika

Post autor: Grigs »

Próbę z ciśnieniem sprężania można by zrobić z kapką oleju do komór wtedy powinno być nieco większe.
Można tez jeżeli sie posiada korbe i pokręcić, porównać opory przy sprężaniu, wyjąc wtryski z głowicy, przykręcić do przewodów i kręcąc zobaczyć jak trzymają i rozpylają czy rozrząd nie klepie, popychacze itp.
Miałem również przypadki złej pracy silnika, na nie wkręcanie sie na obroty czy wkręcanie sie ale tylko do 1400r i dalej nie, kopcąc ale normalnie odpalając i pracując na wolnych obrotach bez kopcenia, przez złe paliwo.
andrzej5454
Posty: 16
Rejestracja: 17 sty 2016, 18:26

Re: C330 twarda praca silnika

Post autor: andrzej5454 »

Więc tak pomiar sprężania zrobiłem przez dotoczony przyrząd do tego z otworem na przelot także to wszystko jest szczelne, jedynie manometr jest jakiś chiński. Silnik może chodził dopiero ze 3-4 godziny nie więcej, pompa wtryski to na 99% będzie ok , znam tą osobę i robi z tym już od dawna z takimi pompami i wtryskami również. Jedynie co jeszcze przychodzi mi do głowy to coś z rozrządem, bo w zasadzie znaki wszystkie się pokrywają ale zastanawia mnie to czy może być przestawiony znak na kole od walka rozrządu względem klina? Koła rozrządu Skropol, bo to coś zbyt dziwnie to wygląda tym bardziej że jak się zagrzeje to też trochę nierówno chodzi i przykapca.
piorun1234
Posty: 228
Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55

Re: C330 twarda praca silnika

Post autor: piorun1234 »

Jak masz czujnik zegarowy to ustaw gmp tloka i sprawdź że znakiem w kole zamachowym. Jeszcze możesz wykręcić wtryski i w jakiś menzurkach sprawdzić czy dają taka sama ilość paliwa ale przydało by się kręcić silnik, silnikiem elektrycznym.
Głowica masz nowa czy po regeneracji? Bo z tymi nowymi bywa że zawory nie są szczelne.
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 844
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

Re: C330 twarda praca silnika

Post autor: Majo »

Znaki na kołach nie są idealnie. Niewiele sie roznia ale wg mojego oryginalnego rozrzadu komplet Skropola nieznacznie uciekał. Musisz więc sprawdzac kola po kolei wg klinow
Martek
Posty: 366
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: C330 twarda praca silnika

Post autor: Martek »

quote=andrzej5454 post_id=122950 time=1701350104 user_id=1755]
jak się zagrzeje to też trochę nierówno chodzi i przykapca.
[/quote]

W sumie to chyba wszystko juz zostalo napisane, sprawdzaj wszystko.
piorun1234 pisze: 30 lis 2023, 17:25 Głowica masz nowa czy po regeneracji? Bo z tymi nowymi bywa że zawory nie są szczelne.
Zawsze trzeba dotrzec zawory.
andrzej5454
Posty: 16
Rejestracja: 17 sty 2016, 18:26

Re: C330 twarda praca silnika

Post autor: andrzej5454 »

Panowie problem rozwiązany, rozebrałem z powrotem cały przód i dostałem się do rozrządu, zdjąłem koło wałka rozrządu i porównując go ze starym ma nabity o 2 zęby inaczej znak. Koło Skropol, mimo tego trzeba zawsze zwracać uwagę na to czy znaki są dobrze nabite.Dziękuję wszystkim za podpowiedzi co do rozwiązania problemu.
ODPOWIEDZ