Jak umyć wał po szlifie

Wszystko o naszych Ursusach
kfhuszaluk@gmail.com
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2023, 15:00

Jak umyć wał po szlifie

Post autor: kfhuszaluk@gmail.com »

Szanowni koledzy, jak myjecie swoje bloki oraz wały?Wiadomo i jedno o drugie pełne nagaru oraz opiłków. Wstępnie umyty w ropie, ale widać że do czystości to jeszcze daleko. Plan jest taki żeby poczekać na plus i rozłożyć się z myjka cisnieniową, bądź odwiedzić myjnie samochodową jak zima nie odpuści. Najbardziej zastanawiają mnie kanały.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2024, 20:03 przez kfhuszaluk@gmail.com, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: marek »

:shock: U mnie w Żuku luz miał ze 2 mm a może więcej bo nie mierzyłem a wał aż stukał przy przesuwaniu tył przód a silnik chodził jak zegarek. To chyba najmniej szkodliwy luz.Więc spokojnie.Może kup nad wymiarową i wtedy zmniejszysz ten luz, choć moim zdaniem nie jest źle.Są tu tacy co remontowali te silniki to się pewnie odniosą.
kfhuszaluk@gmail.com
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2023, 15:00

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: kfhuszaluk@gmail.com »

Panewka jaka posiadam to już największy/najgrubszy wymiar. Pozostaje albo napawanie wału bądź dorabianie panewki. Albo danie sobie spokoju.
Napawanie wału budzi kontrowersje, słyszałem że mosiądz którym zakłady napawają potrafi się oderwać i narobić bigosu. Co do dorabiania panewek to nie wiem nic. Jedynie co to sprawdziłem, że są takie zakłady co tym się trudnią.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: Ursus »

Niestety to wada bloku C-328 w tym sensie, że tam są panewki, w których panewka główna jest jednocześnie oporową - nie ma wyjścia. Ja z tego powodu wymieniłem u siebie wał na inny, bo tak by wydał, ale miał za duży luz, a też mnie to drażniło.
W C-330 możnaby sobie poradzić pierścieniami oporowymi z różnych kompletów i skasować.

W C-328 też niektórzy stosują tego typu zabiegi - raz się spotkałem - że były jakoś zanitowane pierścienie oporowe, ale wydawało mi się to dość dużym ryzykiem i sam z tego nie skorzystałem
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
kfhuszaluk@gmail.com
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2023, 15:00

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: kfhuszaluk@gmail.com »

Czekam na opinie czy ten luz należy kasować czy może taki zostać. Półśrodków nie będzie. Raczej skłonie się na dorabianie panewki gdyż wał nowy nie wchodzi w grę. Podobno zrobione są z gównolitu.
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: Wiesiek »

Luz osiowy wału musi być. 0,4 mm to prawie że ideał. Tak samo luzy osiowe na panewkach korbowodów, czy luzy na sworzniach tłoka.Są one o wiele wieksze i takie muszą być. W tym wypadku twoja nadgorliwość :( może się okazać zgubna dla ciebie.
Awatar użytkownika
MARCIN149
Posty: 212
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:59

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: MARCIN149 »

Nie martw się tym luzem.
Spokojnie składaj silnik
kfhuszaluk@gmail.com
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2023, 15:00

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: kfhuszaluk@gmail.com »

Serdeczne dzięki za odpowiedzi.
kfhuszaluk@gmail.com
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2023, 15:00

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: kfhuszaluk@gmail.com »

Szanowny kolego, czy możesz mi wytłumaczyć dlaczego ten luz osiowy musi być? Strasznie mnie to intryguje. Najgorsze, że wał z panewką trafił do zakładu w którym mają ten luz skasować nalaniem panewki. Mają się za to zabrać za kilka dni, także mogę jeszcze zrezygnować z usługi
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: marek »

Wszystkie mechanizmy współpracujące ze sobą muszą mieć luz bo inaczej by względem siebie nie zmieniały położenia. Ta panewka jest panewką oporową. Działa tylko wtedy gdy wciskasz sprzęgło. Więc czy ten luz ma 0.1 czy 1,5 mm .jest bez znaczenia dla pracy silnika. Zużywanie się tej panewki wymaga tylko korekcji ustawienia pedału sprzęgła. Im luz będzie się powiększał, a będzie bo panewka się też zużywa, to sprzęgło zacznie rozsprzęglać tarczę coraz niżej i to wszystko.Ponieważ na sworzniach tłoka luz wzdłużny ma duży zapas to luz na panewce nie spowoduje np. wyginania korbowodu.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 783
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Luz osiowy wału korbowego c328.

Post autor: pop »

Nie mam doświadczenia akurat z tym silnikiem,ale w wielu silnikach ten luz bardzo mocno się"kasuje" po osiągnięciu temp.roboczej silnika i tak na zdrowy chłopski rozum te wartości o których mówisz,chociaż nie znam zaleceń producenta,nie wydają mi się problemem.Tak jak Marek wspomniał w niektórych silnikach ten luz jest większy niż milimetr,a silniki chodzą latami bez problemu.W moim Władymircu :D od nowości na zimnym ten luz jest sporo większy niż milimetr,a po rozgrzaniu robi się znikomy.
ODPOWIEDZ