Esiok problem

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

pop pisze: 25 sty 2024, 17:19 Jesteś osobą pełnoletnią?
tak jestem ;)
Awatar użytkownika
pop
Posty: 787
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Esiok problem

Post autor: pop »

Spróbuj zapalić silnik bez tych pasków,zawsze to powinno być nieco lżej.Rozrusznik nie może się zatrzymywać kiedy włączasz kompresję,sprawdź połączenia między akumulatorem, a masą (karoserią) traktorka oraz między akumulatorem ,a rozrusznikiem,czy te miejsca nie nagrzewają się bardzo mocno,jak i sam rozrusznik.
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

pop pisze: 25 sty 2024, 17:35 Spróbuj zapalić silnik bez tych pasków,zawsze to powinno być nieco lżej.
Próbowałem, przejechałem jakieś 4km coś zaczął jakby łapać ale i tak Dalej to samo... Już nie mam siły, nie wiem czy to rozrusznik czy już co innego...

Te odpalanie korbę mnie przeraża... Dlaczego tak odbija że rękę można złamać, na to sposób potrzebuje 😂
Awatar użytkownika
pop
Posty: 787
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Esiok problem

Post autor: pop »

Bez tych pasków próbowałeś rozrusznikiem rozumiem.Popularnie nazywany przyspieszaczem,to zdaje się mechanizm ,który opóźnia kąt wtrysku(jeśli nie mam racji niech ktoś sprostuje),więc jeśli nie będzie działał może być odczuwalne odbicie.
Na odległość doradzanie jest trudne i jeśli mógłbym coś doradzić to próba obracania silnikiem bez wtrysku paliwa.
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

pop pisze: 25 sty 2024, 17:35 Spróbuj zapalić silnik bez tych pasków,zawsze to powinno być nieco lżej.Rozrusznik nie może się zatrzymywać kiedy włączasz kompresję,sprawdź połączenia między akumulatorem, a masą (karoserią) traktorka oraz między akumulatorem ,a rozrusznikiem,czy te miejsca nie nagrzewają się bardzo mocno,jak i sam rozrusznik.

A filtr oleju i filtr paliwa to ten silnik posiada ? 1ca90
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

Panowie przemieniłem rozrusznik faktycznie wina była jakaś, ale o co chodzi ? Przełamać przełamałem psiukajac start diesel cos tam załapał ale gdy przestałem psiukac gasł z automatu, dymek był czarny 🤔
Awatar użytkownika
zdziaszek
Posty: 213
Rejestracja: 02 sie 2008, 18:00

Re: Esiok problem

Post autor: zdziaszek »

Venum pisze: 26 sty 2024, 17:27 Panowie przemieniłem rozrusznik faktycznie wina była jakaś, ale o co chodzi ? Przełamać przełamałem psiukajac start diesel cos tam załapał ale gdy przestałem psiukac gasł z automatu, dymek był czarny 🤔
Sprawdź czy w ogóle dostaje paliwo. Zaczynając od samego zbiornika paliwa a na wtryskiwaczu kończąc.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 787
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Esiok problem

Post autor: pop »

Z tym psikaniem Samostartem nie przesadzaj ,bo za chwilę nie będzie czego uruchamiać.Prawdopodobnie problem o którym pisał przedmówca.Jak kręcisz bez psikania pojawia się jakiś dymek z wydechu,czy absolutnie nic?
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

Sprawdź czy w ogóle dostaje paliwo. Zaczynając od samego zbiornika paliwa a na wtryskiwaczu kończąc.
Właśnie coś na tym zbiorniku jest nie tak... W tym zbiorniku powinien być jakiś wężyk odprowadzający do jakiegoś (filtra 🤔) a widzę i twierdzę że chyba został urwany ale mogę się mylić, wtryskiwacze odpowietrzone i dochodzi paliwo. Zaraz zdjęcie wstawię
Venum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2024, 17:31

Re: Esiok problem

Post autor: Venum »

https://zapodaj.net/plik-9tjvYfhlZ8

A druga sprawą wygląda to tak... https://zapodaj.net/plik-r7xhM8TAJA ten czarny Ala plastik wężyk próbowałem sam bezpośrednio z baku ale chyba to nic nie daje 😕
Awatar użytkownika
pop
Posty: 787
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Esiok problem

Post autor: pop »

Paliwo cieknie ze zbiornika do pompy,następnie pompa tą metalową rurką pompuje do wtryskiwacza,a tym czarnym co pokazujesz, nadmiar paliwa z wtryskiwacza wraca do zbiornika.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Esiok problem

Post autor: marek »

W tej śrubce od której odchodzi ten czarny przewód powinien być zaworek przelewowy, który utrzymuje wstępne ciśnienie na wtryskiwaczu, Taka kulka ze sprężynką. Gdy ulegnie uszkodzeniu to na wtryskiwacz nie dostaje się paliwo tylko ucieka bezpośrednio do zbiornika. Może też tam być zamiast zaworka mała dziurka, spełniająca rolę dyszy. Musi być drożna.Nie wiem jakie tam jest rozwiązanie ale ciśnienie wstępne musi być. To przeważnie ok 1 atm. więc sporo.
Awatar użytkownika
MARCIN149
Posty: 212
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:59

Re: Esiok problem

Post autor: MARCIN149 »

Venum pisze: 25 sty 2024, 17:05
MARCIN149 pisze: 25 sty 2024, 13:50 No dobra, może akurat u Ciebie nie słychać. Ma być zablokowana przed odpaleniem
Dobra zrobiłem jak mówiłeś :D nalałem nakrętkę fajnie weszło, próbowałem korbą nic... chciałem na pycha to paski strzeliły dwa na dodatek w tym miejscu " https://zapodaj.net/plik-Mfo5XZJP7C " gorące tak gorące że jakby " zaciski hamulcowe zapiekło :D "

olej chyba był dolewany superol sae 30 i sprawdzałem to taki jakiś szarawy fest, zlałem go. i myślę na nowo zalać, ale gdzie jest filtr paliwa/oleju ? czy w tym esioku wgl takich rzeczy nie posiada ? :D
Filtr paliwa jest w zbiorniku - widac go od góry jak odkręcisz korek.
Filtr oleju jest w obudowie korpusu, okrągły dekiel przykręcony na sześć nakrętek.
Spróbuj na pych z podniesionym odprężnikiem i jak sielnik już sie rozpędzi to zamknij odprężnik(w trakcie holowania)
I jeszcze spróbuj odpowietrzyć pompe paliwową
andre
Posty: 1
Rejestracja: 02 mar 2024, 23:43

Re: Esiok problem

Post autor: andre »

a ja mam taki problem ze 1hc102 chcę zrobić szlif wału korbowego tylko nie wiem gdzie teraz można ten szlif zrobić dobrze w okolicach Trzebnicy/obornik śląskich i gdzie kupić panewki na ten szlif może ktoś coś podpowie
ODPOWIEDZ