Przeróbka opadowego zasilania na pompkę wstępną

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
anim7991
Posty: 215
Rejestracja: 26 lip 2015, 12:44

Przeróbka opadowego zasilania na pompkę wstępną

Post autor: anim7991 »

Chcę przerobić system opadowego zasilania pompy na rzecz wymuszonego z membranową pompką wstępną. Pytanie do posiadaczy bądź ludzi którzy mają jakąś tam wiedzę na ten temat. Na dzień dzisiejszy powrót z pompy wtryskowej kierowany jest z powrotem do obudowy filtra paliwa a jak to wygląda w układach z pompką wstępną?
Awatar użytkownika
pop
Posty: 817
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Przeróbka opadowego zasilania na pompkę wstępną

Post autor: pop »

Powrót do filtra jest po to żeby minimalizować straty w zasilaniu opadowym i może tam pozostać ,jeżeli będzie zachowana różnica ciśnień paliwa napływającego i powrotu.W układach ciśnieniowych nadmiar jest kierowany zwykle w przelew lub stronę ssącą pompy zasilającej,ale w tym przypadku ,należy zachować zasadę,żeby pompa nie zasysała więcej z powrotu niż zbiornika.
anim7991
Posty: 215
Rejestracja: 26 lip 2015, 12:44

Re: Przeróbka opadowego zasilania na pompkę wstępną

Post autor: anim7991 »

To znaczy powrót z pompy i zasilanie są i tak połączone w środku pompy. W nowszych wersjach i nie było już tego powrotu, wszystko szło szeregowo z pompą na końcu. Pompkę wstępną chcę umieścić między zbiornikiem a filtrami. Pytanie, czy powinienem zrobić jakiś powrót nadmiaru do zbiornika?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1569
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Przeróbka opadowego zasilania na pompkę wstępną

Post autor: marek »

W pompce membranowej ciśnienie jest stałe i wymuszone przez sprężynę. czyli jeżeli nie pobierasz paliwa to membrana jest podwieszona i nie podaje paliwa więc przelew jest zbyteczny.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 817
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Przeróbka opadowego zasilania na pompkę wstępną

Post autor: pop »

Jeśli będzie to pompa o jakiej mówi Marek(np.z ukł.gaźnikowych )to na zdrowy chłopski rozum ukł.będzie działał poprawnie.Generalnie na zasilaniu sekcji wys.ciśnienia zbyt duże ciśnienie dostarczanego paliwa powoduje zwiększenie dawki,pomimo prawidłowo działającej sekcji.Powrót nadmiaru z sekcji jest potrzebny też do odpowietrzenia,ale nie wiem ,czy są np. dodatkowe kanały służące do tej czynności,bo tematu nie znam.
ODPOWIEDZ