Lanz HR5

Dyskusje o Lanzach
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Lanz HR5

Post autor: Ursus »

Trochę zdjęć ciekawego i niespotykanego w Polsce nigdzie indziej Lanza HR5. Zdjęcia pochodzą z RetroShow 2007 w Muzeum Narodowym Rolnictwa w Szreniawie.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


A tak wyglądał wześniej ten Lanz:

Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Lanz HR5

Post autor: rafal »

Mysle , że ilość zdjęć i ujętych szczegółów oraz materiał książkowy będą pomocne w stowrzeniu kolejengo opracowania. A naprawdę warto opisać tego praprzodka naszych Ursusów.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12235
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Lanz HR5

Post autor: Ursus »

Postaram się opisać go - tylko problem bo wszystko co o nim posiadam jest w języku niemieckim - a niestety nie poruszam się w nim tak jak w angielskim :uhoh:
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
rafal
Posty: 1457
Rejestracja: 26 cze 2006, 15:02

RE: Lanz HR5

Post autor: rafal »

Postaram się jakoś pomóc - poradzimy sobie. :)
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Lanz HR5

Post autor: vauxhall »

to jest kolejny po modelu 22/28 <verdampfer>ktory mial chlodzenie przez odparowanie wody.w modelu n azdjeciach <15/30>dodano segmwnty chlodnic,wsteczny bieg ,biegi wlaczano jedna juz dzwignia,poprzednik mial 4 biegi ktore zaleznie od kierunku obrotow silnika umozliwialy jazde w przod lub tyl,wlaczane byly 2 dzwigniami.
ODPOWIEDZ