Transport ciągników

Wszystko odnośnie rejestracji, ubezpieczenia i innych formalności
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

Transport ciągników

Post autor: marek_79 »

Dziś kolega opowiadał sytuację jak to ITD przyczepiła się do przewożonego ciągnika. Wg. krokodyli ciągnik można przewozić wyłącznie na przyczepie do przewozu pojazdów, a nie na przyczepie uniwersalnej. Ma ktoś z Was wiedzę w tym temacie?
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Transport ciągników

Post autor: SEBRIGHT »

Hmm... ciekawe. Moim zdaniem trafił na jakiegoś wyjątkowego służbistę *rolleyes* Ale najlepiej było by zadzwonić do krokodyli na infolinię i zapytać u źródła. Chociaż u nich interpretacja może być nieco inna w zależności od województwa...

Jak odnawiałem przewóz rzeczy kilka m-cy temu dowiedziałem się o tym...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Albercik
Posty: 469
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:14

RE: Transport ciągników

Post autor: Albercik »

Jednolite prawo interpretowane różnie w różnych województwach ?

Słyszałem coś o tym, ze powinny być wożone wyłącznie lawetami (tak przynajmniej upierał się przewoźnik, który miał wygórowaną cenę i wszyscy brali i ładowali na firanki). Wg mnie jak jest uniwersalna to do wszystkiego , znaczy mogę wieźć, nie załadowałbym ciągnika na wywrotkę bo to mija się trochę z celem i nie ma jak zabezpieczyć. Prędzej słyszałem doczepki o zabezpieczenie ładunku - ciągnika.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Transport ciągników

Post autor: Bolszewik »

Niech się czepia (i słusznie) jej sprawności technicznej przyczepy, zamocowania ładunku oraz czy nie wystaje poza wyznaczone "marginesy" (wysokość szerokość, jeśli więcej to koguty, chorągiewki, zezwolenia itd ).

Poza tym niech @#$%&** ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Transport ciągników

Post autor: marek_79 »

To co koleś mi tłumaczył, że wyłącznie dowód rejestracyjny świadczy do czego służy przyczepa. Czyli jak jest np firanka to nie można, jak typu laweta to ok.... wiadomo chodzi o kaseeeeeeeeeeee
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Transport ciągników

Post autor: SEBRIGHT »

Taaak, tylko jakim cudem osobówki z Niemiec co niektórzy nagminnie wożą na skrzyniowych busikach, a traktora nie wolno? Dla mnie idiotyzm. Zwłaszcza że osobówki normanie nie wolno wieźć inaczej przypiętej jak pasami trzypunktowymi, a na skrzyni raczej tego nie da się zrobić :D
Maszyny budowlane trzeba przypinać łańcuchami ze specjalnymi naciągami, natomiast ciągniki rolnicze są jedną z kategorii które można przypinać zwykłymi pasami.

Albercik Podobnie interpretują wydziały komunikacji - co powiat to inne pomyły na interpretacje. Krokodyle mają podobnie *helpless*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Transport ciągników

Post autor: jacek0106 »

Im chodzi głównie o wysokość środka ciężkości. Nowoczesna uniwersalna ciężarówka z niską skrzynią i najazdami nie budzi u nich zastrzeżeń
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Transport ciągników

Post autor: Przemo »

Tak a jak lodówką wiezie się półtuszki wiszące na hakach to pytam sie gdzie jest środek ciążkości??? i jakoś mozna jechać :D a panowie buja jak cholera*clap*
azuzga
Posty: 2
Rejestracja: 25 gru 2024, 21:26

Re: Transport ciągników

Post autor: azuzga »

Witam.
Przychodzę z takim pytaniem. Jak przetransportować traktor Zetor k25. Praktycznie z jednego końca Polski na drugi koniec około 500 km. Chodzi mi o to czy posiadając prawo jazdy kategorii B mogę wynająć autolawete i przewieść taki traktor?
Czy lepiej wynająć auto lawetę na kategorie prawo jazdy C i wtedy przewieść taki traktor?
bergman31
Posty: 1492
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Transport ciągników

Post autor: bergman31 »

Mając tylko prawo jazdy kategorii B, legalnie nie da się przewieźć Zetora 25K autolawetą. Po prostu taki Zetor waży około 2 ton, a nie spotkałem się z autolawetą o ładowności 2t i masie władnej 1,5t.
Natomiast transport autolawetą o dmc ponad 3,5t, jest znacznie droższy ze względu na wyższe zużycie paliwa, obowiązek przestrzegania czasu pracy i odpoczynku kierowcy
Kierujący samochodem pomocy drogowej o dmc powyżej 3,5t, musi rejestrować swoją aktywność na tachografie, jeśli odległość od siedziby firmy przekracza promień 100km.

Oczywiście, można poszukać kierowcy z autolawetą o dmc powyżej 3 5t i nie wyższej niż 7,5t, który przewiezie tego Zetora w ramach "przewozu niezarobkowego", inaczej mówiąc "przewóz prywatny" ;)

Jest jeszcze jedna opcja. Kierowca z prawem jazdy B+E, który będzie kierował zespołem pojazdów o dmc do 7t, gdzie przyczepa będzie miała odpowiednią ładowność. Oczywiście i w tym przypadku, musi być to przewóz niezarobkowy.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Transport ciągników

Post autor: SEBRIGHT »

Temat mocno problematyczny jeśli chcesz to zrobić legalnie.
Laweta ciężarowa na 3 to nwy ciągnik ostatnio mi wycenił gość 1000zł za 150km w jedną stronę.
Zestaw na b+e jest o tyle problematyczny że jeśli dmc pojazdu ciągnącego stanowi mniej niż 1,33 dmc przyczepy to w przyczepie musisz mieć hamulec załączający się równocześnie z hamulcem pojazdu ciągnącego - czyli mówiąc po ludzku masz np Sprintera 3,5t dmc na bliźniaku, na haku ma wbite 3,5t masa przyczepy, ale z hamulcem najazdowym możesz ciągnąć maksymalnie 2630kg dmc przyczepę.
A teraz znajdź Sprintera z wyjściem pneumatycznym albo elektrycznym na hamulce przyczepy i znajdź taką przyczepę :mrgreen:
Jeszcze trza później wykupić urządzenie do pobierania opłaty drogowej etol jak jedziesz samochodem lub zespołem pojazdów powyżej 3,5t dmc

Mając dostęp do autolawety 3,5t rozpołowił bym Zetora i przewiózł na 2x: najpierw przodek, potem tył jeśli koniecznie musiał bym to robić legalnie ;)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Absentmided
Posty: 50
Rejestracja: 22 paź 2023, 16:47

Re: Transport ciągników

Post autor: Absentmided »

Ja zawsze używam zestawu bus+laweta, podczas kontroli nikt nie będzie sprawdzał jaka jest teorytyczna masa tylko rzeczywista ładunku. Polecam rozebrać łatwo demontowalne czesci do busa na pakę żeby mniej było na lawecie jeśli na oko nie łapie się w dmc przyczepy, a zestaw raczej nie powinno przekroczyć dmc zestawu 7t.
bergman31
Posty: 1492
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Transport ciągników

Post autor: bergman31 »

SEBRIGHT pisze: 26 gru 2024, 11:20 Zestaw na b+e jest o tyle problematyczny że jeśli dmc pojazdu ciągnącego stanowi mniej niż 1,33 dmc przyczepy to w przyczepie musisz mieć hamulec załączający się równocześnie z hamulcem pojazdu ciągnącego - czyli mówiąc po ludzku masz np Sprintera 3,5t dmc na bliźniaku, na haku ma wbite 3,5t masa przyczepy, ale z hamulcem najazdowym możesz ciągnąć maksymalnie 2630kg dmc przyczepę.


Jeszcze trza później wykupić urządzenie do pobierania opłaty drogowej etol jak jedziesz samochodem lub zespołem pojazdów powyżej 3,5t dmc
Ten przepis 1,33 już od kilku lat nieobowiązuje. Dziennik Ustaw z 2016 rok.
§3
4.
4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta
d) 3500 kg.

Co do eToll, to nie jestem pewien ale zamiast urządzenia powinna wystarczyć aplikacja w telefonie.
bergman31
Posty: 1492
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Transport ciągników

Post autor: bergman31 »

SEBRIGHT pisze: 26 gru 2024, 11:20
Mając dostęp do autolawety 3,5t rozpołowił bym Zetora i przewiózł na 2x: najpierw przodek, potem tył jeśli koniecznie musiał bym to robić legalnie ;)
Taki transport też tani nie będzie. 500km w jedną stronę, przy dwóch kursach daje łącznie 2000km. Do tego czas poświęcony na przejazdy, plus na rozpołowianie traktora.
Absentmided
Posty: 50
Rejestracja: 22 paź 2023, 16:47

Re: Transport ciągników

Post autor: Absentmided »

Tak, wystarczy aplikacja na telefon. Jednak jeśli używasz aplikacji nie jedz nigdzie bez ładowarki, w moim przypadku ciagle włączenie aplikacji zmniejszyła czas pracy urządzenia drastycznie a jak telefon się rozładuje zostajesz bez etola.
azuzga
Posty: 2
Rejestracja: 25 gru 2024, 21:26

Re: Transport ciągników

Post autor: azuzga »

Posiadam kategorie prawa jazdy C+E, więc wydaje mi się że lepiej będzie wynajęcie autolawete o ładowności około 6 ton. I przywiezieniu sobie tego traktora w samemu w taki sposób.
bergman31
Posty: 1492
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Transport ciągników

Post autor: bergman31 »

Jak masz możliwość, to wynajmij autolawetę o dmc do 7,5t. Będzie ona miała wystarczającą ładowność a Ty wykonując przewóz niezarobkowy (przewóz prywatny), nie będziesz musiał rejestrować czasu pracy I odpoczynku na tachografie.
ODPOWIEDZ