C355-składnaie silnika

Wszystko o naszych Ursusach
bastolino
Posty: 30
Rejestracja: 05 sty 2024, 14:18

C355-składnaie silnika

Post autor: bastolino »

Dzień dobry wszystkim,
Składam silnik i pojawiły się pewne problemy:
- wał jest po szlifie i luz osiowy to 0,1mm (chyba ok.), niestety mam luz na zamkach panewek oporowych (na tych języczkach). Stare panewki znalazłem na dnie miski olejowej. Czy można panewki oporowe przykleić do stopy jakimś klejem, tak dla pewności żeby tych później też nie szukać w misce? Jeżeli tak to na co wkleić?
- na jednym korbowodzie nowa tulejka ma luz, taki że mogę ją do połowy wysunąć z główki korbowodu (całej nie wysunę - stara musiała się obracać). Czy też to wklejać czy musi być nowa nadwymiarowa? Jeśli można wkleić to na co?

Dziękuję z góry i miłej niedzieli...
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 424
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: C355-składnaie silnika

Post autor: Borekk17 »

jeżeli luz osiowy jest w granicach 15setek to nie bój się nowe pierścienie nie wylecą z zamka
co do korbowodu to albo dobrać inny używany wagowo zblizony do oryginału i rgenrować albo kupić nowy
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Tomasz87
Posty: 66
Rejestracja: 27 mar 2023, 18:52

Re: C355-składnaie silnika

Post autor: Tomasz87 »

Korbowód do tokarza, rozwiertakiem otwór na okrągło, wprasować nową tuleje(tokarz sam sobie zrobi nie kupować gotowej) i dopasować do sworznia, zrobić dla 2 korbowodów na nowe sworznie. Luz poosiowy wału ma być w zakresie 0.15-0.25mm jak tyle będzie panewki nie wypadną nic nie klej. Miałeś prawdopodobnie luz poosiowy jakiś 1mm i panewki wypadły. 0.1mm to troszkę mało ale to zależy czym mierzyłeś.
ODPOWIEDZ