Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Wszystko o naszych Ursusach
Martek
Posty: 593
Rejestracja: 25 sie 2022, 10:51

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Martek »

qkohe155 pisze: 14 lip 2025, 22:46 Co zasługuje na uwagę to chyba masz bardzo ładnie zachowany górny zaczep.dobrze
Gorny jest spawany od gory.
Awatar użytkownika
qkohe155
Posty: 88
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:29
Lokalizacja: płd Wlkp
Kontakt:

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: qkohe155 »

Nawet jeśli to to jest najmniejszy problem.
Majster90 pisze: 14 lip 2025, 22:53 co do wieszaka ma regulacje
Nie chodzi o regulację gwintem, a o taką:
Obrazek
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

Mógłbyś podesłać jakieś dokładniejsze fotki?
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

Martek pisze: 14 lip 2025, 23:37
qkohe155 pisze: 14 lip 2025, 22:46 Co zasługuje na uwagę to chyba masz bardzo ładnie zachowany górny zaczep.dobrze
Gorny jest spawany od gory.
Prawda do góry był spawany
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

qkohe155 pisze: 14 lip 2025, 23:40 Nawet jeśli to to jest najmniejszy problem.
Majster90 pisze: 14 lip 2025, 22:53 co do wieszaka ma regulacje
Nie chodzi o regulację gwintem, a o taką:
Obrazek
Obrazek
Co do wieszaka
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

qkohe155 pisze: 14 lip 2025, 23:40 Nawet jeśli to to jest najmniejszy problem.
Majster90 pisze: 14 lip 2025, 22:53 co do wieszaka ma regulacje
Nie chodzi o regulację gwintem, a o taką:
Obrazek
Zrobiłbyś dokładniejsze zdjęcia tego wieszaka?
Awatar użytkownika
qkohe155
Posty: 88
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:29
Lokalizacja: płd Wlkp
Kontakt:

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: qkohe155 »

Obrazek
Tak jak mówiłem regulowanie wysokości sworzniem na otworach. Gwint u góry CHYBA też jest, ale po co to tylko konstruktor wie, u mnie oczywiście od lat nieruszany i chyba tak zostanie...
Standardowo wewnętrzna blacha pogięta o wspornik dolnego zaczepu, chociaż w prawym było dużo gorzej, ale uciąłem połowę, dorobiłem nową i dałem kuzynowi do porządnego pospawania. Tak się chyba działo po zerwaniu łańcucha, bo jak tak patrzę to przy obecnym w miarę luźnym ustawieniu nie powinno sięgnąć tak daleko?
A jak już mowa o łańcuchach to na zdjęciu widoczny jest oryginał (również inny niż w C-360). Z tym, że jak widać tył już mocno zdrutowany. Jak by ktoś chciał to odratować to oddam tanio, bo docelowo wlecą łańcuchy z Zetora. Mam jeszcze pół śruby i parę ogniw z prawego łańcucha.
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

Ciekawe, pierwszy raz widzę takie coś w instrukcji u mnie takiego czegoś nie ma, może masz młodszy model od mojej ja mam prawdopodobnie z sierpnia września 71
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

qkohe155 pisze: wczoraj, 22:37 Obrazek
Tak jak mówiłem regulowanie wysokości sworzniem na otworach. Gwint u góry CHYBA też jest, ale po co to tylko konstruktor wie, u mnie oczywiście od lat nieruszany i chyba tak zostanie...
Standardowo wewnętrzna blacha pogięta o wspornik dolnego zaczepu, chociaż w prawym było dużo gorzej, ale uciąłem połowę, dorobiłem nową i dałem kuzynowi do porządnego pospawania. Tak się chyba działo po zerwaniu łańcucha, bo jak tak patrzę to przy obecnym w miarę luźnym ustawieniu nie powinno sięgnąć tak daleko?
A jak już mowa o łańcuchach to na zdjęciu widoczny jest oryginał (również inny niż w C-360). Z tym, że jak widać tył już mocno zdrutowany. Jak by ktoś chciał to odratować to oddam tanio, bo docelowo wlecą łańcuchy z Zetora. Mam jeszcze pół śruby i parę ogniw z prawego łańcucha.
Co do łańcucha ja mam taki jaki na zdjęciu
Awatar użytkownika
qkohe155
Posty: 88
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:29
Lokalizacja: płd Wlkp
Kontakt:

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: qkohe155 »

Majster90 pisze: wczoraj, 11:01 Obrazek
No na tym zdjęciu masz inny - taki jak w C-360. Śrubę (środkowy element) masz bardziej kanciasty. Wieszak wg. mnie też masz od C-360. Instrukcje mam z 71 od C-345, ale nie pamiętam co w niej jest.
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

No może być, ja też mam z 345
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

qkohe155 pisze: wczoraj, 22:56
Majster90 pisze: wczoraj, 11:01 Obrazek
No na tym zdjęciu masz inny - taki jak w C-360. Śrubę (środkowy element) masz bardziej kanciasty. Wieszak wg. mnie też masz od C-360. Instrukcje mam z 71 od C-345, ale nie pamiętam co w niej jest.
Co ciekawe, w instrukcji jest podobny jak w zetorach ten łańcuch


Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12776
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Ursus »

Nie sugeruj się rysunkami, jak już to sugeruj się zdjęciami :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

Prawda, bardziej wstawiłem to w formie żartu bo kogoś co robił tą instrukcje poniosła fantazja :lol: :lol:
markas
Posty: 11
Rejestracja: 19 kwie 2023, 16:34

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: markas »

qkohe155 pisze: wczoraj, 22:37 Obrazek
Tak jak mówiłem regulowanie wysokości sworzniem na otworach. Gwint u góry CHYBA też jest, ale po co to tylko konstruktor wie, u mnie oczywiście od lat nieruszany i chyba tak zostanie...
Standardowo wewnętrzna blacha pogięta o wspornik dolnego zaczepu, chociaż w prawym było dużo gorzej, ale uciąłem połowę, dorobiłem nową i dałem kuzynowi do porządnego pospawania. Tak się chyba działo po zerwaniu łańcucha, bo jak tak patrzę to przy obecnym w miarę luźnym ustawieniu nie powinno sięgnąć tak daleko?
A jak już mowa o łańcuchach to na zdjęciu widoczny jest oryginał (również inny niż w C-360). Z tym, że jak widać tył już mocno zdrutowany. Jak by ktoś chciał to odratować to oddam tanio, bo docelowo wlecą łańcuchy z Zetora. Mam jeszcze pół śruby i parę ogniw z prawego łańcucha.
W swojej 355 z 72 mam takie łańcuchy oraz lewy wieszak z regulacją długości na zawleczkę( tzn od zawsze była śruba).
Zdaje mi się, że jednak u mnie nie ma regulacji gwintem u góry wieszaka.
Posiadacz c-355, pz3z, pz5a, klz3
Awatar użytkownika
qkohe155
Posty: 88
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:29
Lokalizacja: płd Wlkp
Kontakt:

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: qkohe155 »

Tak jak widać na zdjęciu nie jest to jednolity element, ale czy jest tam jakiś gwint to nie wiem, bo nawet jeśli to i tak stoi na amen.
Majster90 pisze: dzisiaj, 13:19 Prawda, bardziej wstawiłem to w formie żartu bo kogoś co robił tą instrukcje poniosła fantazja :lol: :lol:
Fantazja, nie fantazja - pewnie ten co rysował dostał jakieś odgórne wytyczne a takimi szczegółami nikt się już nie przejmował. Podobnie z aktualnością. W instrukcji od C-345 wiele elementów na rysunkach jest nadal od C-4011, a fragment maski na jednym przetrwał chyba nawet do C-360. W instrukcji od Bizona Z056 też zdarzają się obrazki z Z040...
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

qkohe155 pisze: wczoraj, 22:37 Obrazek
Tak jak mówiłem regulowanie wysokości sworzniem na otworach. Gwint u góry CHYBA też jest, ale po co to tylko konstruktor wie, u mnie oczywiście od lat nieruszany i chyba tak zostanie...
Standardowo wewnętrzna blacha pogięta o wspornik dolnego zaczepu, chociaż w prawym było dużo gorzej, ale uciąłem połowę, dorobiłem nową i dałem kuzynowi do porządnego pospawania. Tak się chyba działo po zerwaniu łańcucha, bo jak tak patrzę to przy obecnym w miarę luźnym ustawieniu nie powinno sięgnąć tak daleko?
A jak już mowa o łańcuchach to na zdjęciu widoczny jest oryginał (również inny niż w C-360). Z tym, że jak widać tył już mocno zdrutowany. Jak by ktoś chciał to odratować to oddam tanio, bo docelowo wlecą łańcuchy z Zetora. Mam jeszcze pół śruby i parę ogniw z prawego łańcucha.
Znalazłem podobny do twojego łańcuch czyż to nie będzie taki jaki powinien być?
Obrazek
Awatar użytkownika
qkohe155
Posty: 88
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:29
Lokalizacja: płd Wlkp
Kontakt:

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: qkohe155 »

Sam środek śruby wydaje się być podobny, ale końcówki inne, bo spawane i łańcuch znacznie delikatniejszy. Nie będzie to czasami od jakiejś C-330? Niech się ktoś wypowie, bo ja na serii lekkiej się nie znam.
Majster90
Posty: 374
Rejestracja: 25 sie 2022, 14:58

Re: Przywracanie Orginalności Ursusowi C 355

Post autor: Majster90 »

Może być, bo to w mojej przyczepie zakupionej z kółka rolniczego a oni tam różne rzeczy robili
ODPOWIEDZ