Ciekawe aukcje, ogłoszenia (Allegro, Tablica.pl i inne)

Ogłoszenia sprzedaży
Awatar użytkownika
qkohe155
Posty: 125
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:29
Lokalizacja: płd Wlkp
Kontakt:

Re: Ciekawe aukcje, ogłoszenia (Allegro, Tablica.pl i inne)

Post autor: qkohe155 »

Już z tym porównaniem do Malucha bym nie przesadzał. W końcu na ciągniki i przed wojną tez musiał być klient skoro produkowano i sprzedawano, to czemu nie na przyczepy. Jedynie mnie zastanawia, czy ta przyczepa weszła do produkcji przed wojną i tak jak pisałem nikt się potem tabliczką nie przejmował, czy jednak dopiero we wojnę, a takie tabliczki dawano że tak powiem dla niepoznaki.

I Punto rejestrację na U miało normalnie? Astra miała na Y, dużo było też takich w kolorze khaki, w sumie nie pogardziłbym taką.
bergman31
Posty: 1537
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Ciekawe aukcje, ogłoszenia (Allegro, Tablica.pl i inne)

Post autor: bergman31 »

W cywilu, takie ciężkie 5 tonowe przyczepy najczęściej pracowały w transporcie drogowym, ciągnięte przez ciągniki drogowe. Przeważnie ciągnik drogowy ciągnął dwie przyczepy.
W rolnictwie sporadycznie używano traktorów do transportu. Wówczas w Niemczech do transportu używano koni lub bydła ciągnących wozy na kołach drewnianych (żadziej ogumionych) o ładowności do 3 ton.
Wojsko niemieckie używało bardzo wielu przyczep standardowych jak i specjalistycznych. Najbardziej znane i uniwersalne były przyczepy o ładowności 3t i 5t, czyli typ E3 i E5. Przyczepy tego typu były produkowane przez kilku producentów i mogły różnić się budową. Część tych przyczep, to był wyrób komercyjny (cywilny) zaadoptowany na potrzeby wojska, gdyż spełniały wymogi armii. Typ E3 miał koła pojedyncze i mniejszą skrzynię ładunkową, natomiast Typ E5 miał koła bliźniacze i skrzynię ładunkową o długości 4,5m.
Ta przyczepa z ogłoszenia, to zapewne produkt komercyjny dostarczony wojsku. Produkcja tego typu przyczepy zapewne rozpoczęła się w połowie lat 30stych. W toku wojny jej konstrukcja mogła ulec uproszczeniu, w celu przyśpieszenia produkcji i ograniczeniu zużycia materiałów. Standardowa E5 ważyła około 2250kg a ta z ogłoszenia tylko 1,7t.
Co do nazwy na tabliczce, to w Niemczech w latach 30tych produkowano czołgi nazywając je traktorami.

To czerwone Punto II miało tablice rejestracyjne U. Zanim trafiło do mojej jednostki, jeździło jako samochód nauki jazdy w jakimś wojskowym ośrodku szkolenia kierowców.
ODPOWIEDZ