Problem
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
Problem
Mam problem a mianowicie leci mi olej spod głowicy,pokrywy zaworów i miski olejowej w C-330 z 1967 roku.Dodam że w sierpniu zeszłego roku wymieniane były wszystkie te uszczelki i powierzchnie dokładnie oczyszczone.Głowica,pokrywa zaworów i miska olejowa są w miarę mocno dokręcone.Jak się rozgrzeje to olej w miarę mocno leci a głowica itp.były sprawdzanie i są idealnie proste.Co może być przyczyną?
RE: Problem
1. Złej jakosci uszczelki, mnie raz wysypała się uszczelka z pod miski (po dwóch tygodniach).
2. Słaby silikon
3. Niedopasowanie pokryw zaworów, jakiś dziekciarz klepie chłam na wypracowanych formach. Sam taki kupiłem i musiałem na nowo rozwiercać w nich kołki ustalające pozycje.
Poza tym polecam przeprosić się z hermetykiem i kichać na silikon.
2. Słaby silikon
3. Niedopasowanie pokryw zaworów, jakiś dziekciarz klepie chłam na wypracowanych formach. Sam taki kupiłem i musiałem na nowo rozwiercać w nich kołki ustalające pozycje.
Poza tym polecam przeprosić się z hermetykiem i kichać na silikon.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem
Chyba wiem co jest przyczyną chyba silikon bo nie dawałem a jaki najlepszy?Ten czerwony chyba nie?Z góry dzięki Bolszewik.
RE: Problem
Ja zrezygnowałem z silikonu na rzecz hermetyka z dwóch powodów:
1. silikon zawsze po wewnetrznej stronie zostawia "frandzelki" które dostawały się do wirówki oleju i zatykały dysze. Zawszee po przejechaniu kilku moto-godzin musiałem odkręcać wirówkę i czyścić dysze.
2. silikon na pokrywie zaworów się nie sprawdza bo zazwyczaj są one mocowane płaski na płaski przez co się ślizgają przy drganiach i uszczelka wiecznie się poci.
Ostatnio miałem ten sam problem w T25 i Oplu Astrze i obie sprawy załatwił hermatyk. Jest on niestety upierdliwy przy ponownym rozkręcaniu bo ciężko się go czyści :@ ale trudno.
Co do koloru silikonu to mam w domu i niebieski i czerwony na obu pisze że są olejoodporne i do 350 st. Celcjusza, więc nie barwa ma znaczenie a opis na opakowaniu.
Kleiłem też czarnym silikonem miske olejową w Uazie na opakowaniu również pisało że do silników.
1. silikon zawsze po wewnetrznej stronie zostawia "frandzelki" które dostawały się do wirówki oleju i zatykały dysze. Zawszee po przejechaniu kilku moto-godzin musiałem odkręcać wirówkę i czyścić dysze.
2. silikon na pokrywie zaworów się nie sprawdza bo zazwyczaj są one mocowane płaski na płaski przez co się ślizgają przy drganiach i uszczelka wiecznie się poci.
Ostatnio miałem ten sam problem w T25 i Oplu Astrze i obie sprawy załatwił hermatyk. Jest on niestety upierdliwy przy ponownym rozkręcaniu bo ciężko się go czyści :@ ale trudno.
Co do koloru silikonu to mam w domu i niebieski i czerwony na obu pisze że są olejoodporne i do 350 st. Celcjusza, więc nie barwa ma znaczenie a opis na opakowaniu.
Kleiłem też czarnym silikonem miske olejową w Uazie na opakowaniu również pisało że do silników.
RE: Problem
Popieram Cię , ja równiez stosuję hermetyk. Silikon i olej silnikowy jak najdalej od siebie. Inaczej tylko krok do zatkania magistrali olejowej.
RE: Problem
Czesc!
Posłuchaj rad kolegów i zastosuj hermetic
Niestety tez kiedys zachwycałęm sie silikonem ,ale tak naprawdę on jest dobry do uszcelnien instalacji wodnych.
Tam gdzie olej moze sie nie sprawdzic.Rozbierałem złacze gdzie kiedys zastosowałem silikon i wyobraz sobie , ze nawet spowodował korozje uszczelnianych gładzi
a jezeli juz tak bardzo chcesz go zastosowac to nałóz równą grubszą warstwe na uszczelniane powierzchnie zaczekaj kilka godzin/nawet dobę/ az dobrze stęzeje i dopiero wtedy zakręc.
Posłuchaj rad kolegów i zastosuj hermetic
Niestety tez kiedys zachwycałęm sie silikonem ,ale tak naprawdę on jest dobry do uszcelnien instalacji wodnych.
Tam gdzie olej moze sie nie sprawdzic.Rozbierałem złacze gdzie kiedys zastosowałem silikon i wyobraz sobie , ze nawet spowodował korozje uszczelnianych gładzi
a jezeli juz tak bardzo chcesz go zastosowac to nałóz równą grubszą warstwe na uszczelniane powierzchnie zaczekaj kilka godzin/nawet dobę/ az dobrze stęzeje i dopiero wtedy zakręc.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem
Nie chyba posłucham was bo te przygody z silikonem troszke mi się nie podobają,słyszałem różne opinie na temat silikonu ale że powodyje korozję to nie.A o silikonie pomyślałem bo u wujka jest w C-360 i ani śladu oleju a jak nie miał silikonu leciało że pożal się Boże.
I jeszcze jedno jak ustawić kąt wtrysku i po ile chodzą końcówki rozpylaczy może ktoś wie?A pytam się tak wiele to można się domyślić po poprzedniejszych tematach bo ciągnik mój stał dobre 8 lat nie ruchomy i ani razu nie odpalany i w zeszłe wakacje się wzięłem to wszystko pokolei wymieniam.
I jeszcze jedno jak ustawić kąt wtrysku i po ile chodzą końcówki rozpylaczy może ktoś wie?A pytam się tak wiele to można się domyślić po poprzedniejszych tematach bo ciągnik mój stał dobre 8 lat nie ruchomy i ani razu nie odpalany i w zeszłe wakacje się wzięłem to wszystko pokolei wymieniam.
RE: Problem
Kolego silikon jak wszystko niejest uniwersalnum środkiem uszczelniającym stosując go z umiarem niepowoduje żadnych zagrożeń do silnika oczywiście nienadaje sie do wszystkich uszczelek podobnie jak hermetyk jasam stosuje silikon od dawna i niema żadnuch problemów Hermetyk to już przeszłość i niema go nawet co wspominać trzymał sie tylko tam gdzie niepowinien A silników złożyłem naprawde wiele
RE: Problem
Przy niskiej kulturze technicznej wykonania silikon nie zawsze się sprawdza. Puszki klawiatury kleiłem x razy dając za kazdym razem nowe uszczeliki i zawsze było źle. Kupiłem nowe puszki i co ? też kicha bo jakiś baran nie umiał wywiercić poprawnie otworów ustalających. Silikon się tu nie sprawdzi nigdy ponieważ jest miękki i puszka zawsze będzie pływac na głowicy. Hermetyk dał radę i nie cieknie. Natomiast w pozostałych częściach silnika i skrzyni biegów i zwolnic mam zastosowany silikon i wszędzie się sprawdził.
Trzeba używać tego co się nadaje i sprawdza w danych warunkach, nie ma nigdy uniwersalnych rozwiązań ja by były to by wyparły pozostałe patenty. To podstawowe prawo rynku.
Trzeba używać tego co się nadaje i sprawdza w danych warunkach, nie ma nigdy uniwersalnych rozwiązań ja by były to by wyparły pozostałe patenty. To podstawowe prawo rynku.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem
A co to jest ten hermetyk?
RE: Problem
Takie coś do uszczelniania o kolorze czerwono - buraczkowym i konsystencji lakieru. Poproś w sklepie z częściami to ci sprzedadzą
RE: Problem
Obecnie młodzi mechanicy niewiedzą co to hermetyk i napewno nieprzypadnie im do gustu a w sklepach z częsciami mogą też niewiedziec tam też sami młodzieńcy
RE: Problem
E... ja wiem co to a jeszcze za młodego się mam , a w sklepach nie jest tak źle przynajmniej u mnie.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Problem
Aha to już będę wiedział.Dzięki;)