Bezpieczenstwo pracy traktorem
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: Bezpieczenstwo pracy traktorem
No to takich pierdół za przeproszeniem tu nie wrzucajcie. Gadamy na temat.:p Apropo, mówcie na mnie Radek bo tak mam na imię.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Bezpieczenstwo pracy traktorem
Dobra Wiesiek załóżmy że nic się nie stało..
A co do tematu to mi się zdaje że te odbojniki antywywróceniowe(czy jekoś tak) to jest to co napisał Paweł na początku że zapobiegają zbytniemu wychyleniu(chyba)B)
Wiesiek a co do żniw to jeszcze troche czasu jest:)
A co do tematu to mi się zdaje że te odbojniki antywywróceniowe(czy jekoś tak) to jest to co napisał Paweł na początku że zapobiegają zbytniemu wychyleniu(chyba)B)
Wiesiek a co do żniw to jeszcze troche czasu jest:)
RE: Bezpieczenstwo pracy traktorem
Bezpieczeństwo pracy ciągnikiem rolniczym, to ważny temat.
Rury ( o których mowa była w poprzednich postach ) to rama ochronna. ZM Ursus, kiedy wypuściły na rynek kabinę (tzw. puszka np. C 360 ), która nie spełniała norm bezpieczeństwa, musiał ją "orurować" ( czyli dołożyć ramę ochronną). Ramy ochronne tworzą klatkę zgniotu, która chroni kierowcę. Chroni ona przed uderzeniem z boku, z góry i z tyłu. Późniejsze kabiny ( kanciate ), konstrukcyjnie były już ramami ochronnymi.Czy one spełniają swoją rolę? Oczywiście, że tak. Może niektórzy nie wiedzą, ale przechodzą one badania wytrzymałościowe ( rodzaj crash testu ). Dla ZM Ursus takie badania wykonywał IBMER Kłudzienko. Dzisiaj każdy nowy ciągnik rolniczy o masie własnej powyżej 800 kg musi być wyposażony w ramę ochronną lub kabinę ( która spełnia wymogi ramy ochronnej).
Rury ( o których mowa była w poprzednich postach ) to rama ochronna. ZM Ursus, kiedy wypuściły na rynek kabinę (tzw. puszka np. C 360 ), która nie spełniała norm bezpieczeństwa, musiał ją "orurować" ( czyli dołożyć ramę ochronną). Ramy ochronne tworzą klatkę zgniotu, która chroni kierowcę. Chroni ona przed uderzeniem z boku, z góry i z tyłu. Późniejsze kabiny ( kanciate ), konstrukcyjnie były już ramami ochronnymi.Czy one spełniają swoją rolę? Oczywiście, że tak. Może niektórzy nie wiedzą, ale przechodzą one badania wytrzymałościowe ( rodzaj crash testu ). Dla ZM Ursus takie badania wykonywał IBMER Kłudzienko. Dzisiaj każdy nowy ciągnik rolniczy o masie własnej powyżej 800 kg musi być wyposażony w ramę ochronną lub kabinę ( która spełnia wymogi ramy ochronnej).
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: Bezpieczenstwo pracy traktorem
Potwierdzam. Kilka ursusów z "puszkami" jest takich u mnie.Rury ( o których mowa była w poprzednich postach ) to rama ochronna. ZM Ursus, kiedy wypuściły na rynek kabinę (tzw. puszka np. C 360 ), która nie spełniała norm bezpieczeństwa, musiał ją "orurować" ( czyli dołożyć ramę ochronną).
RE: Bezpieczenstwo pracy traktorem
Nie wszystko, co jest zamontowane na ciągniku i ma szyby, jest kabiną. Rozróżniamy dwie kategorie. Kabiny i zabudowane ramy ochronne. Kabina przed otrzymaniem homologacji musi przejść jeszcze inne badania, niż wytrzymałościowe.Czy ktoś wie jakie?
RE: Bezpieczenstwo pracy traktorem
ramy ochronne były już stosowane w zetorach i ursusach c4011, jak w moim modelu: