Blokada kół w samie.
Blokada kół w samie.
Niedawno zakupiłem ciągnik typu ,,sam" I mam takie pytanie: tylny most jest od stara z blokadą tylnego mostu. Jak działa ta blokada może ktoś mi wytłumaczyć??
- Dobrodziej103
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
RE: Blokada kół w samie.
Gdy włączysz blokadę obydwa koła równo "ciągną" do przodu, lecz wtedy nie zaleca się skręcać przednimi kołami(z resztą to bardzo trudne);)
RE: Blokada kół w samie.
Tylko ja mam tak,że mam pod siedzeniem taką wajchę , która się włącza w lewo i w prawo i zaraz odbija w normalne położenie. Jak ją zatrzymać żeby nie odbijała zaraz??:)
RE: Blokada kół w samie.
W Starach 200 i 28 było elektryczne załączanie blokady. Cewka trzymała puki była włączona, a po wyłączeniu blokada automatycznie się wyłączała. Podobnie jak jest to w ciągnikach, puki "deptasz" jest blokada. Po prostu wajchę trzeba trzymać, lub zrobić sobie pedał na wzór tego z ciągników.
Poza tym zrób fotografię mostu bo piszesz Star, a było ich kilka modeli i nie do końca wiadomo o który Ci chodzi.
Poza tym zrób fotografię mostu bo piszesz Star, a było ich kilka modeli i nie do końca wiadomo o który Ci chodzi.
RE: Blokada kół w samie.
W sobotę bede miał cyfrówkę to zrobię. Czyli jak trzymam wajchę to oba koła ciągną tak samo ,,równo''?? A w jakich sytuacjach można tego używać??
RE: Blokada kół w samie.
Przyłączę się do tematu, mam też taką blokadę tylnego mostu. Interesuje mnie jak ona działa?? czyli od czego zacząć jej naprawę i oględziny. bo w tej chwili nie działą.[ włączam ją jak koło ,,staje'' i nic nie ciągnie] most starowski ale dokładnie jaki typ to nie wiem.
RE: Blokada kół w samie.
Wento , np dzisiaj możesz użyć gdybyś chcial wjechać pod zaśnieżoną górkę *annoy*
RE: Blokada kół w samie.
@Bolszewik, małe sprostowanie. Stary serii 200 (244, 266) miały siłowniki pneumatyczne sterowane elektrozaworem. Zwykłe "dwusetki" nie miały blokady.
Stary 28 były bez blokady tylnego mostu, ale 660 (wojskowe) już tak. Załączane "wajchą".
@wento. Blokady tylnego mostu używa się wtedy, gdy któreś z kół napędowych traci przyczepność i "boksuje". Przykład podał Ci @ihc64.
Stary 28 były bez blokady tylnego mostu, ale 660 (wojskowe) już tak. Załączane "wajchą".
@wento. Blokady tylnego mostu używa się wtedy, gdy któreś z kół napędowych traci przyczepność i "boksuje". Przykład podał Ci @ihc64.
RE: Blokada kół w samie.
No tak jak kolega wyżej pisze blokada mostu służy do tego że jak wjedziesz gdzieś w ciężki teren a koła straciły przyczepnośc włączasz napęd i wtedy koła ciągną jednakowo tak samo tak jakby były połączoną długą ośką w środku mostu, wtedy mechanizm róznicowy przestaje pracowac po prostu:)
RE: Blokada kół w samie.
a mnie pomoże ktoś, bo niewiem od czego zacząć przy jej naprawie?Marcin216 napisał/a:
Przyłączę się do tematu, mam też taką blokadę tylnego mostu. Interesuje mnie jak ona działa?? czyli od czego zacząć jej naprawę i oględziny. bo w tej chwili nie działą.[ włączam ją jak koło ,,staje'' i nic nie ciągnie] most starowski ale dokładnie jaki typ to nie wiem.