c-308 lub Dzik-2
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam.
Mam jeszcze jedno pytanko. Co to za pierścienie uszczelniające przy wale? Czy można je dokupić? Proszę o info.
Jeszcze jedno jak ktoś ma katalog części i inną przydatną literaturę to proszę o zamieszczenie gdzieś na serwerze do ściągnięcia.
Pozdrawiam.
P.S - literaturę ze strony muerte28 już mam
Mam jeszcze jedno pytanko. Co to za pierścienie uszczelniające przy wale? Czy można je dokupić? Proszę o info.
Jeszcze jedno jak ktoś ma katalog części i inną przydatną literaturę to proszę o zamieszczenie gdzieś na serwerze do ściągnięcia.
Pozdrawiam.
P.S - literaturę ze strony muerte28 już mam
RE: c-308 lub Dzik-2
Pierścienie uszczelniające na wale maja za zadnie uszczelnić skrzynie korbową, ponieważ jest dwusuwów. Jest to niezbędne do prawidłowego działania silnika. W tym silniku zastosowane sa pierścienie uszczelniające a w większości silników są simeringi. Możesz kupić na Allegro lub dorobić np w http://www.tomring.pl
a co do instrukcji, katalogów części ta są zamieszczone na forum tylko kilka, kilkanaście stron wcześniej.<br><br><br><br>
Wymienić te uszczelniacze to pikuś o ile masz możliwość ściągnięcia regulowanych piast na półosiach (zazwyczaj są zapieczone i to mocno). Bez tego możesz sobie odpuścić. Jeżeli masz ściągnięte piasty to odkręcasz dekielki i z tego co pamiętam to simeringi są one osadzone właśnie w nich (tylko zeby te dekielki wyciągnąć nie wiem czy nie trzeba popuścić miski "dolnej części skrzyni", zsuwasz i gotowe.
a co do instrukcji, katalogów części ta są zamieszczone na forum tylko kilka, kilkanaście stron wcześniej.<br><br><br><br>
chudson napisał/a:
Raczej mocniej niż poci, jak stoi to luz ale wystarczy ,że przejade kawałek to zostawia plamki wielkości złotówki po obu stronach. Dzik wymalowany, wszystko działa jak należy i tylko to kapanie wkurza a w instrukcji i katalogu części kiepsko to rozrysowane i opisane jest.
Czy wystarczy odkręcić nakrętki widoczne z zewnątrz i i ten pierścień metalowy schodzi jakoś ? Bo próbowałem odkręcić ten od strony wałka mocy i pomimo odkręcenia nakrętek i centralnej nakrętki nie chciał wyjść ( jedynie się z trudem obkręcał ) .
I jeszcze drugie pytanie, Może ktoś mi zmierzyć jaki jest wymiar oryginalnego mocowania w narzędziach do dzika ( długość , średnica oraz w jakiej odległości od końca i jak głębokie jest wcięcie pod blokadę ) ???
Wymienić te uszczelniacze to pikuś o ile masz możliwość ściągnięcia regulowanych piast na półosiach (zazwyczaj są zapieczone i to mocno). Bez tego możesz sobie odpuścić. Jeżeli masz ściągnięte piasty to odkręcasz dekielki i z tego co pamiętam to simeringi są one osadzone właśnie w nich (tylko zeby te dekielki wyciągnąć nie wiem czy nie trzeba popuścić miski "dolnej części skrzyni", zsuwasz i gotowe.
RE: c-308 lub Dzik-2
Piasty chodzą u mnie aż za luźno, nasmarowane bez problemu można przestawiać więc chyba pokuszę się o wymianę uszczelniaczy.
A wie ktoś może z czego dopasować te kliny mocujące do przednich i tylnych kłów na narzędzia ?? Czy musze to docinać i szlifować samemu??
A wie ktoś może z czego dopasować te kliny mocujące do przednich i tylnych kłów na narzędzia ?? Czy musze to docinać i szlifować samemu??
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam.
A ma ktoś może wymiary katalogowe (i nazwe) tych pierścieni uszczelniających na wał. Proszę o info.
A ma ktoś może wymiary katalogowe (i nazwe) tych pierścieni uszczelniających na wał. Proszę o info.
RE: c-308 lub Dzik-2
Odnośnie klinów to kupisz u gościa na Allegro login Detal4 lub u jeszcze jednego tylko nie pamiętam loginu ale on też handluje klamotami do Dzika (stachu lub coś takiego) jeżeli nie ddostaniesz to daj znać podam ci wymiary klinów.
A co do pierścieni uszczelniających to miałem gdzieś nowe mógłbym ci odsprzedać. wymiarów nie podanych w żadnej książce. a jak chcesz wymiary to skręć kartery zmierz średnicę otworu głównego i będziesz miał wymiar. A przy składaniu i tak trzeba dopiłować jak są za duże bo przy skręcaniu pękną. trzeba złożyć z luzem (na rozszerzanie tem itp)
A co do pierścieni uszczelniających to miałem gdzieś nowe mógłbym ci odsprzedać. wymiarów nie podanych w żadnej książce. a jak chcesz wymiary to skręć kartery zmierz średnicę otworu głównego i będziesz miał wymiar. A przy składaniu i tak trzeba dopiłować jak są za duże bo przy skręcaniu pękną. trzeba złożyć z luzem (na rozszerzanie tem itp)
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam
Mam zamiar sprzedać dzika z zdjęć umieszczonych poniżej jednak nie orientuje się jakiej kwoty mógłbym za to oczekiwać. Chciałbym prosić o pomoc w wycenie
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 23141.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 23128.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... 23030.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 23019.jpg/
Mam zamiar sprzedać dzika z zdjęć umieszczonych poniżej jednak nie orientuje się jakiej kwoty mógłbym za to oczekiwać. Chciałbym prosić o pomoc w wycenie
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 23141.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 23128.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... 23030.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 23019.jpg/
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
300 zł max.
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: c-308 lub Dzik-2
Karol a skąd jesteś bo bym obejrzał ?
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam jaka cena cię interesuje i skąd jesteś szukam właśnie kompletnej skrzyni do dzika
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38
RE: c-308 lub Dzik-2
kolega przestraszył sie ze to tylko tyle jest warte chyba.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam ! Jeśli ktoś z kolegów poszukuje silnika do Dzika 21 to mam taki na zbycie. Silnik cały kompletny jak nówka. Jak coś to proszę tu pisać .
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38
RE: c-308 lub Dzik-2
koledzy co moze byc jak dzik odpali normalnie pochodzi z 10-15 sekund i gasnie. lub jesli dodam gazu to sie dusi i tez gasnie. dodam ze silnik po kapitalnym remocie rowniez nowy gaznik. po remoncie jakies 3 mc było wszystko dobrze.
RE: c-308 lub Dzik-2
Jeżeli po remoncie to zostaje gaźnik, sprawdź dysze paliwa*no*
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38
RE: c-308 lub Dzik-2
ale gaznik tez nowy. nie wiem jyz co to moze byc. tak jakby gdzies lewe powietrze dostawał bo w węzyku co od baku idzie sa bąbelki. tylko skąd. kiedys przekręciłem świece w głowicy ale juz jest zrobione i idzie świece normalnie na max przykręcic. a te tysze w razie co jak sprawdzic
RE: c-308 lub Dzik-2
A, możne masz zatkane sitko w zbiorniku. Tam jest takie podłużne razem z kranikiem. Może gaźnik dostaje za mało paliwa. Naleci chwilę pochodzi i gaśnie. I możne od tego te bąble.
andrzejfulawka@interia.pl
Silnik jest na chodzie, prześlij mi kilka zdjęć na emailMariusz71 napisał/a:
Witam ! Jeśli ktoś z kolegów poszukuje silnika do Dzika 21 to mam taki na zbycie. Silnik cały kompletny jak nówka. Jak coś to proszę tu pisać .
andrzejfulawka@interia.pl
RE: c-308 lub Dzik-2
Gaźnik nowy, a przewód paliwa, a kranik drożny, a sitko?bonzaj_pako napisał/a:
bo w węzyku co od baku idzie sa bąbelki. tylko skąd.
Niedawno ktoś opisywał podobny problem i paliwo nie dochodziło. Zatkana rurka czy coś.
Na przewód paliwowy koniecznie daj filtr paliwa.
RE: c-308 lub Dzik-2
oryginalnie kranik na sitko mosiężne takie gdzieś 6-7 cm wysokości. Pytanie czy masz czysty zbiornik czy kiedykolwiek go płukałeś. Jeżeli masz oryginalne sitko w zbiorniku to możesz sporo mieć syfu w zbiorniku. Jeżeli masz wycięty lub inny kranik to jak kolega wcześniej pisał montuj filtr na przewodzie. A na razie czeka cię zbiornik lub czyszczenie gaźnika.
RE: c-308 lub Dzik-2
Też miałem problem z kranikiem, wstawiłem od Rometa (pasuje gwint). Nie należy obcinać rurek - stanowią ze zbiornikiem coś w rodzaju odstojnika. Od góry jednej rurki założyłem sitko od kranu (miedziane). Rurkę ponawiercałem wiertłem fi1mm i też owinąłem sitkiem od kranu. Działa, przepływ paliwa wystarczający.
Ja mimo płukań, syfu miałem zawsze sporo, założenie samego filtra na wężyku też niewiele dało bo sam kranik się zapychał.
Mam inny problem, podczas wczorajszych prób przed Wilkowicami poszedł mi simering od wałka odbioru mocy z bębna od sprzęgła. Łożysko całe, olej nieco wycieka. Tak czy inaczej potrzebny nowy bęben, bo przyczyną uszkodzenia jest najprawdopodobniej bicie na kołnierzu obecnego (robotę spartolił tokarz).
Jeżeli ma ktoś bęben będę wdzięczny!!!!!!
Pas hamulca też potrzebny - będę podwójnie wdzięczny!!!!!!!!!
Do Wilkowic mam zamiar dojechać na kołach, mimo tych niedoskonałości.
Ja mimo płukań, syfu miałem zawsze sporo, założenie samego filtra na wężyku też niewiele dało bo sam kranik się zapychał.
Mam inny problem, podczas wczorajszych prób przed Wilkowicami poszedł mi simering od wałka odbioru mocy z bębna od sprzęgła. Łożysko całe, olej nieco wycieka. Tak czy inaczej potrzebny nowy bęben, bo przyczyną uszkodzenia jest najprawdopodobniej bicie na kołnierzu obecnego (robotę spartolił tokarz).
Jeżeli ma ktoś bęben będę wdzięczny!!!!!!
Pas hamulca też potrzebny - będę podwójnie wdzięczny!!!!!!!!!
Do Wilkowic mam zamiar dojechać na kołach, mimo tych niedoskonałości.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 sie 2012, 17:16
RE: c-308 lub Dzik-2
WITAM MAM PYTANIE MAM URSUSA 308 I NIE UMIE WBIC 3 BIEGU CO MOŻE
BYĆ LUB CO MAM ZROBIĆ RESZTA BIEGÓW WCHODZI BEZ PROBLEMU
BYĆ LUB CO MAM ZROBIĆ RESZTA BIEGÓW WCHODZI BEZ PROBLEMU