rs 09
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: rs 09
A jak wygląda temperatura? Nagrzewały się równomiernie oba cylindry? Zapalał dobrze? Jeśli nie wchodził na obroty i kopcił to szukałbym przyczyny w ustawieniu zapłonu.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
Nie wiem jak temperatura bo chodził raptem 2 minutki . nie mam jeszcze założonego wentylatora .Silnik jest dopiero co złożony po remoncie .Zapłon ustawiony jest tak jak był przed remontem na 100% Zapalał strasznie żle musiałem cały silnik nagrzac najpierw kopciuchem .Wcześniej jak był zimny krecił i kopcił na biało
Koledzy poszukuję wtryskiwacza do rs-a ,a w zasadzie jego górnej części tam gdzie przykręca się przewód od pompy wtryskowej .A i jeszcze jedno .Ile trzeba zapłacic orientacyjnie za prądnicę do rs-a .Pozdrawiam wszystkich
Pomocy .Koledzy w moim RS ku rozrusznik coś nie rabotajet .Kręci ,a wmomencie kiedy już ma zapalic słychac takie wziuuuu i niby kreci a nie kreci ha ha ha ha .Podejrzewam będiks .Zastanawiam sie tylko czy mam orginalny rozrusznik czy juz nie .Na rozruszniku pisze 12v 1,8 ps
Koledzy poszukuję wtryskiwacza do rs-a ,a w zasadzie jego górnej części tam gdzie przykręca się przewód od pompy wtryskowej .A i jeszcze jedno .Ile trzeba zapłacic orientacyjnie za prądnicę do rs-a .Pozdrawiam wszystkich
Pomocy .Koledzy w moim RS ku rozrusznik coś nie rabotajet .Kręci ,a wmomencie kiedy już ma zapalic słychac takie wziuuuu i niby kreci a nie kreci ha ha ha ha .Podejrzewam będiks .Zastanawiam sie tylko czy mam orginalny rozrusznik czy juz nie .Na rozruszniku pisze 12v 1,8 ps
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: rs 09
Witam. Jesli cos w rozruszniku wyje to na pewno albo bendix, elektromagnes badz wieniec. Mowie na bendix. Rozrusznik pasuje od syreny, tak jak i sprzeglo tylko dopasuj oryginalny bendix. A co do zapalania. Mi pali w temperaturze jak dzis czyli 3st. bez problemów. Podgrzac spiralę, dobry akumulator i sprawny rozrusznik to musi zapalić:)
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
Fajnie .Dzięki, tylko gdzie teraz znaleźć rozrusznik od syreny ?Poza tym nie wiem czy mój rozrusznik jest orginalny
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: rs 09
Witam. Poszukaj tez rozrusznika od nysy. To mozna kupic bez problemu. Jesli Twój oryginalny bendix jest w dobrej kondycji mozesz poskladac jeden z dwóch rozrusznikow. Ja tak mam zrobione i kilka lat bez problemów. Nysowski rozrusznik ma bodajze 1280obr/min i 1.8kW co sie jednak przeklada na rozruch silnika:)
RE: rs 09
A czasami w żuku i tarpanie (silniki S-21) nie były takie same rozruszniki, przynajmniej mnie się tak wydaje.
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: rs 09
W żukach starego typu tez takie były-racja. I podkładki dystansow to także racja.
RE: rs 09
Zapomniałem o "Warszawiance" w każdym razie chodziło mi o to że tam były takie same silniki właśnie S-21, a co za tym idzie takie same rozruszniki.
PS. Jak co to mam takie na zbyciu.
PS. Jak co to mam takie na zbyciu.
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: rs 09
Witaj!
Pompy dobrze regenerują chłopaki w Kępnie i w Oleśnie, tam dawałem do roboty kilka pomp i za każdym razem bylem zadowolony. Mogę podesłać dane kontaktowe jeśli potrzeba.
Pompy dobrze regenerują chłopaki w Kępnie i w Oleśnie, tam dawałem do roboty kilka pomp i za każdym razem bylem zadowolony. Mogę podesłać dane kontaktowe jeśli potrzeba.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
Witam panowie. Rozrusznik, dałem sobie z nim jakoś radę ,ale nie mogło byc przecież kolorowo ,następny problem. Zaczynam mieć już dość tego rs-ka .Pali mi tylko na jeden cylinder ,drugi czasem się odezwie ,ale cały czas kopci na biało .Teraz nie wiem czy to pompa czy może słabe sprężanie .Jutro będę miał przyrząd do sprawdzania ciśnienia w cylindrach .Wtryski też odpadają ,bo mam je po sprawdzeniu ,a ponad to zamieniłem je na chwilkę i to samo .wiec nie mam pojęcia co to może być .Może ktoś coś doradzi
RE: rs 09
To najpewniej jest kompresja.Podłącz jeszcze wtryskiwacz ten na którym Ci nie pali tak żebyś widział czy dobrze rozpyla .Jeżeli dobrze to na bank kompresja.A najlepiej podłącz w ten sposób oba na raz to będziesz widział czy równo pylą.Tak sprawdzisz pompę.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
Sęk w tym że założyłem nowe pierścienie wiec kompresja powinna być dobra
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
dzisiaj dostałem już przyrząd do mierzenia cisnienia .Mam nadzieję że się wszystko wyjaśni
Witam .Powiem krótko. Wyniki badania ciśnienia nie są zadowalajace .Na jednym jest 23 atmoswery ,na drugim 17 atmoswer .Nie wiem dokładnie ile ma być ,ale z tego co sie orientuję dobry diesel powinien mieć około 25 atmoswer .Czeka mnie znowu rozbiurka .Prosiłbym żeby ktoś mi napisał jakie ciśnienie powinno być w cylindrach .Pozdrawiam wszystkich retro-t
Witam .Powiem krótko. Wyniki badania ciśnienia nie są zadowalajace .Na jednym jest 23 atmoswery ,na drugim 17 atmoswer .Nie wiem dokładnie ile ma być ,ale z tego co sie orientuję dobry diesel powinien mieć około 25 atmoswer .Czeka mnie znowu rozbiurka .Prosiłbym żeby ktoś mi napisał jakie ciśnienie powinno być w cylindrach .Pozdrawiam wszystkich retro-t
RE: rs 09
Ja bym stawial na glowice u mnie slychac cykanie w jednej glowicy i cylinder troche slabiej pracuje .Boje sie tego ruszac bo w miare chodzi rowno i dobrze ,a wiadomo jak jest z czesciami.Wyprobowalem u siebie ze nie skakaja obroty same jak w lecie jezdzilem na biodizlu.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
Jak składałem silnik to na głowicę odwróconą do góry zaworami nalałem nafty i przez dwa dni nic nie ubyło .Ponoć tak też można sprawdzić szczelność zaworów Ale jeszcze jedno .Pomiędzy głowicą a cylindrem są uszczelki i zastanawiam sie czy nie ma za grubych i jest za duża komora sprężania
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: rs 09
Witam. Widzę że muszę interweniować. Poprawny stopień sprężania w RS to bodajże 27atm. ale nie chcę wprowadzać w błąd. Taka różnica nic dobrego nie wróży. 5 atm to dużo. Na 17 ciężko mu będzie chodzić. Próba Olejowa. Stara, dobra metoda tylko przeprowadzona nieprawidłowo tylko przysporzy więcej kłopotów. Dlaczego? Wynika to z budowy tłoka, ma on komorę wirową w denku tłoka, nalejemy tam oleju po czubek a ani gram nie pójdzie na ścianki cylindra to ani nie odpalimy go potem ani nie wykluczymy kompresji spierdzielającej przez pierścienie. Na pierwszy rzut proponuję zdjąć głowicę. Albo przynajmniej sprawdzić poprawność luzów, nawet sprawdzić dociągnięcie śrub głowicy czy aby trzymają wszystkie równym momentem. Między głowicą a cylindrem nie ma uszczelki. Bynajmniej u mnie i we wszystkich kilku silnikach jakie składałem ostatnio nie było żadnej uszczelki. Jedynie podkładki dystansowe pod samą tuleją. A czy ich liczba zgadza się na obu cylindrach? Musi być taka sama.
Reasumując: Zacznij od sprawdzenia luzów zaworowych. Jeśli są poprawnę to zdejmujemy 'czapkę' czyli tzw głowicę i sprawdzamy szczelność zaworów, oceniamy gniazda itd. Innego wyjścia nie ma
Reasumując: Zacznij od sprawdzenia luzów zaworowych. Jeśli są poprawnę to zdejmujemy 'czapkę' czyli tzw głowicę i sprawdzamy szczelność zaworów, oceniamy gniazda itd. Innego wyjścia nie ma