Rozrząd ustawiasz tak:
Ściągasz pokrywę rozrządu, pompę wtryskową i sprawdzasz na kołach zębatych wału korbowego i wałka rozrządu czy się zgadzają to jest na kole dużym dwa 0, na małym jedno 0, i to jedno 0 ma wejść między te dwa 0.
Kąt wtrysku to jest kąt początku tłoczenia, odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej, kręcisz wałem i patrzysz aż zacznie podnosić się kropla z króćca pompy, w momencie ruszenia (pojawia się kropla) przestajesz i sprawdzasz znaki, znak na kole zamachowym (PM2200 u mnie) powinien pokryć się z tabliczką GMP na kadłubie, jeżeli nie to podkładasz podkładkę dystansową pod pompę albo odejmujesz, i tak aż do ustawienia.
RE: SILNIK ES S 15
RE: SILNIK ES S 15
Od siebie dodam że nie ma takiego silnika jak >> ES S 15 << *yes*
Choć Hubert udzielił Ci podstawowych rad to jeśli nigdy takich operacji nie prowadziłeś to poproś jakiegoś mechanika (nie koniecznie zawodowca) o pomoc. Za parę groszy, kilka piw lub zwykłe "dziękuję" będziesz mógł się przyjrzeć jak co się robi. Nauka na własnych błędach bywa długa i kosztowna.
Choć Hubert udzielił Ci podstawowych rad to jeśli nigdy takich operacji nie prowadziłeś to poproś jakiegoś mechanika (nie koniecznie zawodowca) o pomoc. Za parę groszy, kilka piw lub zwykłe "dziękuję" będziesz mógł się przyjrzeć jak co się robi. Nauka na własnych błędach bywa długa i kosztowna.
RE: SILNIK S 15(1HC102)
No to potrzebujesz sobie wydrukować instrukcję (jest link na forum) żeby nie latać co 5 min. do komputera.
Przyczyną nadmiernej kompresji wtedy kiedy jej nie potrzeba może być niesprawny lub źle ustawiony odprężnik lub zawory.
Innego pomysłu nie mam.
Przyczyną nadmiernej kompresji wtedy kiedy jej nie potrzeba może być niesprawny lub źle ustawiony odprężnik lub zawory.
Innego pomysłu nie mam.