RE: SILNIK ES S 15

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: SILNIK ES S 15

Post autor: hubert »

Rozrząd ustawiasz tak:

Ściągasz pokrywę rozrządu, pompę wtryskową i sprawdzasz na kołach zębatych wału korbowego i wałka rozrządu czy się zgadzają to jest na kole dużym dwa 0, na małym jedno 0, i to jedno 0 ma wejść między te dwa 0.

Kąt wtrysku to jest kąt początku tłoczenia, odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej, kręcisz wałem i patrzysz aż zacznie podnosić się kropla z króćca pompy, w momencie ruszenia (pojawia się kropla) przestajesz i sprawdzasz znaki, znak na kole zamachowym (PM2200 u mnie) powinien pokryć się z tabliczką GMP na kadłubie, jeżeli nie to podkładasz podkładkę dystansową pod pompę albo odejmujesz, i tak aż do ustawienia.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: SILNIK ES S 15

Post autor: Bolszewik »

Od siebie dodam że nie ma takiego silnika jak >> ES S 15 << *yes*

Choć Hubert udzielił Ci podstawowych rad to jeśli nigdy takich operacji nie prowadziłeś to poproś jakiegoś mechanika (nie koniecznie zawodowca) o pomoc. Za parę groszy, kilka piw lub zwykłe "dziękuję" będziesz mógł się przyjrzeć jak co się robi. Nauka na własnych błędach bywa długa i kosztowna.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: SILNIK S 15(1HC102)

Post autor: Bolszewik »

No to potrzebujesz sobie wydrukować instrukcję (jest link na forum) żeby nie latać co 5 min. do komputera.

Przyczyną nadmiernej kompresji wtedy kiedy jej nie potrzeba może być niesprawny lub źle ustawiony odprężnik lub zawory.

Innego pomysłu nie mam.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ