niemiecka maszyna zawory

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

Witam, prosta sprawa ale chcę się upewnić,

jak się ustawia zawory, krok po kroku.

czy 1 i 4 razem czy po obróceniu 360 stopni dopiero 4

i co z 2 i 3
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5013
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: Bolszewik »

W kwestii formalnej:

Zwracano Ci uwagę ze sto razy żeby piać precyzyjnie o co Ci chodzi, jaki to sprzęt itd.

Jeśli jeszcze raz zobaczę post w Twojego autorstwa gdzie nie wiadomo o co chodzi no chyba że ktoś jest wróżką to po prostu go skasuję i tyle.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: marek »

Po pierwsze musisz ustalić w jakim położeniu względem siebie są tłoki czyli które pracują jednocześnie.Załóżmy że pierwszy i czwarty są w górze a drogi i trzeci w dole .Załóżmy że kolejność zapłonu jest 1243.Chcesz ustawić pierwszy cylinder .Pokręcasz wałem i obserwujesz zawory na cylindrze czwartym kładąc polce na jego zaworach .Gdy poczujesz że kończy zamykać się zawór wydechowy a drgnie ssący, czyli zaczyna się otwierać to wtedy ustawiasz zawory na cylindrze pierwszym.Następnie ustawiasz zgodnie z kolejnością zapłonu czyli na cylindrze drugim obserwując zawory na cylindrze 3 .Potem ustawiasz 4 ,a obserwujesz zawory na 1 cylindrze .Na koniec cylinder trzeci a obserwujesz zawory na cylindrze 2.W dislu jeżeli nie znamy kolejności zapłonu lub wzajemnego położenia tłoków wykorzystuje się do ustawiania zaworów obserwację sekcji pompy wtryskowej.Odkręcasz wszystkie przewody na pompie i szmatką wybierasz paliwo z króćców gdzie były przykręcone tak żeby były suche.Pokręcasz wałem i w momencie gdy w którymś króćcu pokaże się paliwo to na cylindrze który był podłączony do tej sekcji ustawiasz zawory .I tak po kolei na każdym cylindrze.Mam nadzieję że napisałem zrozumiale.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

Witam,
Bolszewik nie gotuj się tak to zasada ogólna dla każdej maszyny.

Panie Marku wiedziałem, że na Pana można liczyć.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: Ursus »

lucja napisał/a:
Witam,
Bolszewik nie gotuj się tak to zasada ogólna dla każdej maszyny.
Bolszewik ma w tym momencie rację. Kolejne takie zapytanie bez sprecyzowania konkretnie o jaki sprzęt chodzi będzie skutkowało ostrzeżeniem.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

ok Panie Marku niemiecka maszyna mc cormick d 439 moc 39 koni.
Kolejność zapłonu 1342. To jak to będzie w tej sytuacji chcę się tylko upewnić.

Mam problem z odpaleniem. Czy odpali jak na pierwszym tłoku będą zawory zamknięte i na pompie ustawie tak, że będzie wtrysk paliwa to powinien zapalić. Czy ma Pan inne rozwiązanie.

pozdrawiam



Witam, kolejność zapłonu 1342
czyli ustawiam 1 obserwuje 4
zgodnie z zapłonem
ustawiam 4 obserwuje 1
następnie ustawiam 2 obserwuje 3
i ustawiam 3 obserwuje 2.

Czy taka jest zasada zgodnie z powyższym założeniem.



I który to jest pierwszy cylinder od kola zamachowego czy od koła pasowego.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: marek »

Kolejność zapłonu 1342 świadczy o tym że ustawisz tak
ustawiasz 1 obserwujesz 4
ustawiasz 3 obserwujesz 2
ustawiasz 4 obserwujesz 1
ustawiasz 2 obserwujesz 3
Co do ustawiania pompy to na kołach od napędu rozrządu i pompy powinny być znaki.Możesz zrobić tak jak opisałeś ale to będzie trochę chybił- trafił.Ale jest możliwe.Musiał byś wykręcić wtryskiwacz na pierwszym i ustawić na 4 zawór wydechowy tak żeby zaczynał się zamykać.Wtedy włóż coś do pierwszego cylindra np śrubokręt i pokręcając wałem[tłok powinien iść do góry]ustaw ok 1cm przed górnym zwrotnym punktem i tu powinno się pokazać paliwo w pierwszej sekcji pompy wtryskowej.Jeżeli znasz kąt wyprzedzenie wtrysku to możesz obliczyć dokładnie ile to będzie mm.Zmierz długość skoku tłoka w milimetrach podziel przez 180 i pomnóż przez kąt wyprzedzenia wtrysku podany w instrukcji.Wyjdzie Ci ile mm. przed GZP powinien nastąpić wtrysk czyli pokazać się paliwo w sekcji pompy.Zakładam że rozrząd ustawiłeś dobrze.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

Witam, dziękuje Panu bardzo widzę, że ma pan to w małym paluszku szacuneczek ponieważ dużo się Pan nie pomylił

ja mam 101,6/360*22 = 6,208888
Prawie trafił pan w setkę.
I tyle przed GMP zrobić wtrysk na 1 cylinder.
Pytanko do dokładności ponieważ mój wtryskiwacz jest umieszczony pod kątem nie prostopadle nad tłokiem czy to może wpłynąć na to,że zamiast 6,2 będzie 6,5 czy takie milimetrowe odchylenia nie mają dużego znaczenia.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: marek »

Kąt wyprzedzenia wtrysku dotyczy położenia tłoka a nie wtryskiwacza.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

ok rozumiem, ale w tym położeniu tłoka odkręcę kolo zębate na pompie i obrócę tak aby pojawiło się paliwo na pierwszej sekcji. Następnie nałożę kolo na pompę i powinno grać



Czy sie mylę przepraszam, że zawracam głowę.



------------------
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: marek »

Jeżeli już ustawisz tak jak piszesz to zobacz czy na kołach w tym miejscu są jakieś znaki.Powinny być i wtedy ustaw według znaków.Jeżeli są pojedyncze znaki to powinny być naprzeciw siebie.Jeżeli na jednym kole są dwa a na drugim jeden to jeden powinien być pośrodku dwóch.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

Witam, zawory ustawiłem jest super jednak znaków nie było bo te kolo pośrednie było dorabiane i muszę na oko.
A z pana doświadczenia to jak można ustawić na oko zawsze robiłem tak, że na pierwszym były zamknięte ale nie pamiętam jak powinny być na czwartym ustawione. Bo już nie mam sil na ten ciągnik.

Ustawiałem tak, ze wydechowy zaczynał się zamykać i nie chciał zaskoczyć. raz wlazł na obroty zaraz zgasł i na czarno dymił.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: marek »

Wystarczy ustawić kolejność pracy zaworów na jednym [pierwszym] cylindrze a reszta ustawi się sama bo jest to ,,zapisane" na krzywkach wałka rozrządu to samo dotyczy sekcji pompy wtryskowej.To co mogłem to opisałem a nie wszystko da się wytłumaczyć na odległość.W temacie ,,Nośniki narzędzi"opisałem jak powinny otwierać i zamykać się zawory względem położenia tłoka.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

Witam ponownie próbowałem cały dzień i nic nie chciał wchodzić na obroty.
Tłoki ustawiałem tak, ze na pierwszym były zamknięte a na czwartym zaczynał otwierać się ssący. W tym momencie ustawiałem pompę żeby pierwsza sekcja dawała paliwo. I nic. Słyszałem o czymś takim żeby pompę cofnąć o ząb co pan o tym myśli.
Zauważyłem też, że spod wtrysku kapała ropa czy to mogło mieć wpływ na nie odpalanie. Nawiązuję do tego że musi być szczelność układu paliwowego. Na filtrze paliwa nie ma powietrza.



Witam, ponownie jak mam ustawione GMP to problem z odpalenie leży po stronie pompy. Czy jak bym ściągnął mechanika żeby mi ustawił lampą stroboskopową kąt to powinno grać. Bo nie wiem czy jest sens go ciągnąc bo napewno3 to kosztuje ale może warto.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: marek »

Powiem szczerze że nie wiem czy można ustawić disla na lampę stroboskopową.Lampa stroboskopowa współpracuje z aparatem zapłonowym a uruchamiana jest impulsem elektrycznym.Chyba że do disla jest jakaś przystawka.Ja się z czymś podobnym nie spotkałem.Spróbuj przestawiać ząb w lewo potem w prawo .W końcu musisz utrafić.Nawet jak byś się przesuwał o 2 zęby to masz tylko 16 kombinacji.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

Witam ok a obliczając odległość ilość mm od GMP to dzielimy 360 czy 180.

dzieląc 180 wychodzi 9,2 przed GMP
dzieląc 360 wychodzi 6,2 przed GMP

Wyczytałem, że 22 stopnie to 3 mm
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: marek »

Dawno tego nie liczyłem stąd moja pomyłka .Oczywiście powinno być 180.Przepraszam.Możesz też obliczyć to w ten sposób że mierzysz obwód koła zamachowego i dzielisz przez 360[stąd moja pomyłka].Otrzymasz ile mm obwodu przepada na jeden stopień.Mnożysz to przez 22 i wyjdzie Ci ile trzeba cofnąć koło przed gzp i w tym miejscu ma być wtrysk.Pierwszy sposób jest łatwiejszy.
Te 3 mm to w tym silniku?Tyle ustawia się w benzynowym bo benzyna spala się szybciej niż olej.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

Witam, aż mi lżej na sercu bo w tej sytuacji może uda mi się dzisiaj go odpalić.

Tak to w benzynowym wyczytałem.

Tak tylko dla upewnienia się oprócz tych 9,2 mm cofam jeszcze o ten kat 22 stopni czy to juz jest razem z tym.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: marek »

Tylko raz albo 9,2mm. albo te 22 st na kole zamachowym .To powinno wypaść w tym samym miejscu.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: niemiecka maszyna zawory

Post autor: lucja »

Witam, wie Pan myślę, że to niemożliwe, że nie chce odpalić.
Teraz tak wszystko po kolei analizuję i obawiam się jednego.

Czy jeżeli zawory źle dotarłem to może kompresja uciekać i dlatego nie może złapać odpowiedniej temperatury.
ODPOWIEDZ