Obetnij zawleczkę do średnicy trzpienia. Wąż gumowy olejoodporny ok 4 cm o tej średnicy załóż na trzpień i zadekluj to korkiem metalowym ok 1 cm długości i tej samej średnicy. Na wąż w miejscu trzpienia i korka zaciśnij opaski. Oryginalnie na tym trzpieniu jest oring, ale zawsze coś kapnie. Po przeróbce kilka lat jest czyściutko.
Macie zapchaną jedną ze śrub mocujących. Ona powinna mieć kanał do spływu oleju do bloku, który przedostaje się tam przez popychacze pompy. Ta śruba jednak często się zatyka więc u mnie przewierciliśmy dodatkowy otwór z dna do bloku. Jest suchutko mimo, że nie ma uszczelnienia specjalnego ten kołek ustalający.
patryk98 napisał/a:
dzięki za rady, a tak w ogolę to co to za tulejka ,jakie ma zadanie i czy da się ją wykręcić?
Jest to śruba regulacyjna skoku listwy pompy wtryskowej.
dzięki Paweł,z tego co piszesz rozumiem że pod tą blaszaną pokrywą powinno być sucho,na którymś filmiku widziałem zetora świeżo po remoncie i wewnątrz pompy miał suchutko,ale nie wiedziałem czy tak ma być ,dołączam się do pytania Harego odnośnie tych odpływów
Witam.
Sprawdziłem , śruba pierwsza na dole z prawej strony była drożna natomiast na dole pompy dużo było gęstego szlamu który odsączyłem za pomocą wkrętaka i czystej szmaty. Po oględzinach stwierdziłem, że to nie jest olej, lecz ON możliwości wycieku są dwie jedna to po listwie jeżeli jest to możliwe, druga to z rurki zasilającej w paliwo z filtra , osuszyłem i podjąłem obserwację, zatem jeżeli ktoś z kolegów miał taki przypadek czy jest to możliwe aby ON wyciekał po listwie wydaje się, że to raczej niemożliwe, natomiast prawdopodobieństwo wycieku po rurce jest duże po sprawdzeniu napiszę, pozdrawiam.
Możliwe jest powstanie wżerów w aluminiowej obudowie pompy w miejscu osadzenia sekcji. Pomoże wytaczarka albo prościej delikatne posmarowanie gniazda (od strony zaworu) silikonem przed włożeniem sekcji.
"suchość" w pompie to bez przesady. Smarowanie popychaczy i listwy olejem od wałka rozrządu musi być.
możliwości jest więcej , sekcje puszczają , uszczelnienie miedzy zaworkiem a sekcją ,...
jesli tego typu przypadek ma miejsce - leći ON , to wowczas lepiej zatkać odpływ z pompy do bloku i zbierac wężem odciek zeby nie rozrzedzać oleju , pamiętam ze w 1 zetorku po 16h orki miałem ze 2 l "oleju" w silniku więcej
w pracy silnika nie było to zauważalne prócz spadku ciśnienia oleju na wolnych
Witam.
Uściślam, w pompie niema ON, jest gęsty szlam, wyciek dosłownie kropelka na jakiś czas z tulejki w której jest śruba regulacyjna listwy, jaka jest możliwość przedostawania się ON do tej listwy a następnie poprzez tulejkę na zewnątrz.
u mnie też wydawało się że to ropa podcieka,a wyszło na to że trzeba było nowe oringi na odpowietrzeniu i po sprawie ,korek ten z boku też uszczelniłem ,odpływ przepłukałem i jak na razie jest ok,jeszcze raz dzięki za pomoc
Wszystko sprowadza się do tego co napisałem wcześniej, nieszczelność sekcji do gniazd pompy, zawsze wtedy ON wychodzi w listwie.Gdy wyczyścisz środek pompy, to ten rodzaj wycieku jest charakterystyczny.
Witam.
Felek, oryginalnie czym uszczelniano sekcje do gniazd, wystarczy posmarować silikonem pomoże? Dzisiaj odkręciłem jedną śrukę z lewej strony odpowietrzacza wogóle nie ma oringu, jeden znalazłem, wyciek się zmniejszył, niema oringów na żadnym z tych trzech wkrętów. Jadę do sklepu może pomoże.