T-25 Władimirec - różne problemy
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Były jakieś odmiany pomp wtryskowych - właśnie napędu.
Nie pamiętam dokładnie chodziło chyba ilość frezów na wałku napędowym ?
Nie mulić z niedawno wprowadzonymi pompami rzędowymi lub odmianą gdzie przed pompą wtryskową jest sprężarka (taką mutację widziałem tylko w b. ZSRR).
Nie pamiętam dokładnie chodziło chyba ilość frezów na wałku napędowym ?
Nie mulić z niedawno wprowadzonymi pompami rzędowymi lub odmianą gdzie przed pompą wtryskową jest sprężarka (taką mutację widziałem tylko w b. ZSRR).
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Byłem dzisiaj w kilku sklepach i u kilku ludzi posiadających te ciągniki. Z tego co widziałem to:
- nikt nie miał takiej pompy jak ja
- jest chyba 4 rodzaje pomp(różnią się zabieraki) i 2 rodzaje kołnierzy, ilość i kształt frezów - to samo
- w jednym sklepie doradzono mi wsadzić to z powrotem jak jest i gasić tylko i wyłącznie odprężnikiem, bo 'ten typ tak ma' i jak gaszę ujmując 'gaz' , tryb wychodzi i obciera obudowę
- tulejek widziałem chyba z 6 różnych, wydaję mi się, że jaką ruski wsadził, taka była, a teraz to już różne cuda produkują.
Ciągnik częściowo złożony i faktycznie przy gaszeniu odprężnikiem tryb się nie wysuwa. Zostawiam tak jak było....
- nikt nie miał takiej pompy jak ja
- jest chyba 4 rodzaje pomp(różnią się zabieraki) i 2 rodzaje kołnierzy, ilość i kształt frezów - to samo
- w jednym sklepie doradzono mi wsadzić to z powrotem jak jest i gasić tylko i wyłącznie odprężnikiem, bo 'ten typ tak ma' i jak gaszę ujmując 'gaz' , tryb wychodzi i obciera obudowę
- tulejek widziałem chyba z 6 różnych, wydaję mi się, że jaką ruski wsadził, taka była, a teraz to już różne cuda produkują.
Ciągnik częściowo złożony i faktycznie przy gaszeniu odprężnikiem tryb się nie wysuwa. Zostawiam tak jak było....
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Do ~mate72
Mam tak samo tzn. koło włożone bez jakiegokolwiek zabezpieczenia przed przesuwaniem. Ale są tam koła o zębach skośnych - rozkład sił powoduje dociskanie koła do pompy. Sprawdź czy masz smarowanie pod ciśnieniem tulejki brązowej tego koła - bywa różnie.
Mam tak samo tzn. koło włożone bez jakiegokolwiek zabezpieczenia przed przesuwaniem. Ale są tam koła o zębach skośnych - rozkład sił powoduje dociskanie koła do pompy. Sprawdź czy masz smarowanie pod ciśnieniem tulejki brązowej tego koła - bywa różnie.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Jak będziesz gasił odprężnikiem to po jakimś czasie będziesz miał zamiast oleju mix olej - ropa z tendencją wzrostową tej ostatniej.
Dopasuj to jakoś sensownie ....
Dopasuj to jakoś sensownie ....
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Dopasowałem to jak tylko mogłem, za to stosuję inny system gaszenia. Gaz do 0, a potem odprężnik. Niespalona ropa nie zostanie w cylindrze i wał też nie odbije w drugą stronę(nie będzie odpychał tryba).
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Witam Panowie. Chciałbym zwiększyć uciąg mojego rusina. W instrukcji przeczytałem, że można zmienić położenie łącznika śruby rzymskiej w zaczepie ciągnika. Czy jest to efektywne i przede wszystkim bezpieczne dla zaczepu? Martwię się właśnie o to, że mogą puścić śruby mocujące zaczep koło WOM-u. Tak się właśnie stało u mojego wujka. Druga sprawa. Czy opłaca się napełniać dętki płynem? Piszę to wszystko bo nie mam obciążników więc kombinuję jak mogę. Z góry dzięki za odpowiedź!
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
A co tam ciągasz że brakuje Ci uciągu? Ja mam Władka bez jakichkolwiek obciążników, kabiny, ba nawet jest to wersja starsza z uboższym oblachowaniem i jakoś daje radę.
Ewentualnie dorobić u tokarza zbierając oczywiście wcześniej odpowiednie wymiary.Bolszewik napisał/a:
Jak będziesz gasił odprężnikiem to po jakimś czasie będziesz miał zamiast oleju mix olej - ropa z tendencją wzrostową tej ostatniej.
Dopasuj to jakoś sensownie ....
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Chciałem założyć pług 3 skibowy. Z innej beczki teraz bo mi się przypomniało;) Po włączeniu masy powinna się włączyć lampka ładowania( ta pomarańczowa). Tak się jednak u mnie nie dzieje. Wymieniłem już żarówkę i gniazdo żarówki, ale problem nie ustąpił. Wiecie może o co chodzi?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
1. Kup mocniejszy traktor :p
Nie wiem na ile obciążniki pomagają, było kiedyś o tym sporo pisane.
Jednak cudów nie uzyskasz. ładnie pasują obciążniki od C-4011.
Ja nie mam żadnych dodatkowych obciążeń, ani z przodu ani z tyłu w lesie z dużą przyczepą daje radę.
2. Sprawdź czy żarówka ma dobrą masę.
Jeśli nie to wizyta u elektryka lub schemat i samodzielne poszukiwania problemu. Proponuję prześledzić całą trasę kabelka od żarówki do ....
Nie wiem na ile obciążniki pomagają, było kiedyś o tym sporo pisane.
Jednak cudów nie uzyskasz. ładnie pasują obciążniki od C-4011.
Ja nie mam żadnych dodatkowych obciążeń, ani z przodu ani z tyłu w lesie z dużą przyczepą daje radę.
2. Sprawdź czy żarówka ma dobrą masę.
Jeśli nie to wizyta u elektryka lub schemat i samodzielne poszukiwania problemu. Proponuję prześledzić całą trasę kabelka od żarówki do ....
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Też mnie dopadła taka sama usterka - widać to na zdjęciu https://picasaweb.google.com/1002424321 ... 1390290498. Wymieniłem przekładnię napędu licznika (bo stara była uszkodzona) - chyba to spowodowało ograniczenie wysuwania się koła napędu pompy. Kolega z którym to robiłem pierwszy raz spotkał się z taką sytuacją żeby nie było zabezpieczenia tym bardziej, że pozostałe koła rozrządu mają zabezpieczenia. Czy jakoś uporałeś się z tym problemem ?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Tak i nie. Zostawiłem wszystko po staremu, ale zaobserwowałem, że tryb ociera po obudowie tylko i wyłącznie, gdy odbije wałem w drugą stronę podczas gaszenia. Podczas pracy nie ma możliwości, żeby tryb się wysunął nawet jak całość spasowana jest bardzo lekko.
"Rozwiązałem" ten problem gasząc traktor za pomocą 'gazu' i po chwili odprężnika. Tryb siedzi na swoim miejscu, a niespalona ropa nie zostaje w cylindrze
Ten typ widocznie już tak ma
"Rozwiązałem" ten problem gasząc traktor za pomocą 'gazu' i po chwili odprężnika. Tryb siedzi na swoim miejscu, a niespalona ropa nie zostaje w cylindrze

Ten typ widocznie już tak ma

RE: T-25 Władimirec - różne problemy
może coś pomożecie. wymieniłem zegar temperatury a on nadal nie działa. stary wyglądał tak:
http://img594.imageshack.us/img594/3869/tmah.jpg
czyli wskazówka jest na połowie nawet jak jest odłączony.. podłączyłem nowy tak samo, jak podłączony był ten stary (nie wiem czy był dobrze bo nie działał). okazuje sie, że wskazówka leży tam na dole i nawet nie drgnie. czy wskazówka powinna być w polu temperatury czy to normalne, że leży nie ruchomo? co mogłem źle podłączyć? możliwe, że jest tak, bo nie ma masy odpowiedniej? jak można temu zaradzić?
i troche inne pytanie, podczas wymiany zauważyłem odpięty kabel (zegar ciśnienia), czy powinien być podpięty?
http://img838.imageshack.us/img838/6789/qab2.jpg
dziękuje z góry
http://img594.imageshack.us/img594/3869/tmah.jpg
czyli wskazówka jest na połowie nawet jak jest odłączony.. podłączyłem nowy tak samo, jak podłączony był ten stary (nie wiem czy był dobrze bo nie działał). okazuje sie, że wskazówka leży tam na dole i nawet nie drgnie. czy wskazówka powinna być w polu temperatury czy to normalne, że leży nie ruchomo? co mogłem źle podłączyć? możliwe, że jest tak, bo nie ma masy odpowiedniej? jak można temu zaradzić?
i troche inne pytanie, podczas wymiany zauważyłem odpięty kabel (zegar ciśnienia), czy powinien być podpięty?
http://img838.imageshack.us/img838/6789/qab2.jpg
dziękuje z góry
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Przy wyłączonym zapłonie wskazówka powinna być w skrajnym lewym położeniu.
Po włączeniu zapłonu wskazówka powinna lekko drgnąć, ale nadal powinna być poniżej 40 st. C (zakładam oczywiście że silnik jest zimny).
Prześledź sobie kabelki, schematy znajdziesz na forum. Plus podłączony jest do wskaźnika na stałe zaś masa podpięta jest od czujnika. Wzrost temperatury powoduje spadek rezystancji czujnika, płynie coraz większy prąd i wskazówka wychyla się coraz mocniej.
Wskaźnik ma również podświetlenie podłączone jest do pozycyjnych świateł. żaróweczka musi mieć masę.
Manometr jest mechaniczny więc prądu mu nie potrzeba. Nawiasem mówiąc to najważniejszy i praktycznie niezawodny wskaźnik w tym ciągniku.
Sprawdź co to za Kabel i kiedy jest w nim prąd. Możliwe że to masa do żaróweczki podświetlenia, albo wręcz przeciwnie plus do w/w żaróweczki.
Jeśli nie ustalisz od czego ten kabel to go na wszelki wypadek zaizoluj.
PS. Zdanie zaczynamy dużą literą. *yes*
Po włączeniu zapłonu wskazówka powinna lekko drgnąć, ale nadal powinna być poniżej 40 st. C (zakładam oczywiście że silnik jest zimny).
Prześledź sobie kabelki, schematy znajdziesz na forum. Plus podłączony jest do wskaźnika na stałe zaś masa podpięta jest od czujnika. Wzrost temperatury powoduje spadek rezystancji czujnika, płynie coraz większy prąd i wskazówka wychyla się coraz mocniej.
Wskaźnik ma również podświetlenie podłączone jest do pozycyjnych świateł. żaróweczka musi mieć masę.
Manometr jest mechaniczny więc prądu mu nie potrzeba. Nawiasem mówiąc to najważniejszy i praktycznie niezawodny wskaźnik w tym ciągniku.
Sprawdź co to za Kabel i kiedy jest w nim prąd. Możliwe że to masa do żaróweczki podświetlenia, albo wręcz przeciwnie plus do w/w żaróweczki.
Jeśli nie ustalisz od czego ten kabel to go na wszelki wypadek zaizoluj.
PS. Zdanie zaczynamy dużą literą. *yes*
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Odnośnie tych trybów rozrządu. Nie wiem, czy w każdym "władku" tak jest, ale pamiętam, że w moim silniku, zębatka napędu pompy też tak była założona (bez zabezpieczeń). Gdy wyjmowało się pompę wraz z zabierakiem, tryb opadał nieco, ale nie na tyle, aby można go było obrócić. Nadal był zazębiony z pośrednim. Nie stanowiło to żadnego problemu. Gasiłem traktor normalnie, gaz na STOP. Odprężnika nie miałem zamontowanego.

RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Witam. Nie wiecie panowie ile może kosztować regulacja pompy wtryskowej razem z wtryskami?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
100 - 200
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Dzięki za info. Mam inną problem znowu do rozwiązania. Mianowicie, wymieniłem regulator napięcia i diody w alternatorze( wcześniej nie było ładowania). Po wymianie non stop pali się lampka ładowania, niezależnie od tego czy ciągnik jest na małych obrotach czy na maks( ta lampka powinna gasnąć w miarę dodawania gazu co nie?). Wymieniłem też amperomierz ale nic nie pokazuję. Dodam jeszcze, że jak reguluję napięcie na regulatorze( z tyłu alternatora) to nic się nie dzieję. Napięcie na alternatorze przy 1000 obr/min wynosi 11.2, a gdy dam pełny gaz ( 2000 obr/min) to napięcie spada do 10,8. O co może chodzić?
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Spalony alternator, lub błąd w połączeniu.
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Popełniłem błąd mierząc napięcie zaraz za alternatorem. Tam wynosiło ono tyle co wcześniej napisałem. Ale zmierzyłem na aku i wynosi ono 11.9 w spoczynku, na minimalnych obr. 12.2 a na maks 13.3 W związku z tym mam pytanie. Gdzie się reguluję napięcie? Lampka niestety dalej się świeci...
RE: T-25 Władimirec - różne problemy
Proponuje najpierw naładować akumulator. W spoczynku powinien mieć 12 - 12,5 V
Czy miernik jest na pewno dobry ? może zaniża pomiar bo charakter zmian napięcia w zależności od obrotów wydaje się prawidłowy.
Zakładając że masz oryginalny alternator to jest tam śrubka regulacyjna zima / lato. Spróbuj przestawić na zimę ale uwaga cały czas wykonuj pomiar. Standardowo przy ustawieniu zima alternator dawał coś ponad 15 V czyli za dużo.
Jeśli masz zewnętrzny regulator napięcia (stare modele) to tam jest śrubka która można regulować.
Proponuję dać zdjęcia alternatora i regulatora napięcia to może będzie łatwiej.
Czy miernik jest na pewno dobry ? może zaniża pomiar bo charakter zmian napięcia w zależności od obrotów wydaje się prawidłowy.
Zakładając że masz oryginalny alternator to jest tam śrubka regulacyjna zima / lato. Spróbuj przestawić na zimę ale uwaga cały czas wykonuj pomiar. Standardowo przy ustawieniu zima alternator dawał coś ponad 15 V czyli za dużo.
Jeśli masz zewnętrzny regulator napięcia (stare modele) to tam jest śrubka która można regulować.
Proponuję dać zdjęcia alternatora i regulatora napięcia to może będzie łatwiej.