S320 Rozrząd

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
marias26
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2011, 16:45

S320 Rozrząd

Post autor: marias26 »

Witam
Proszę o pomoc w ustawienieu rozrządu w S-320
Latem zmieniałem panewki i nie sprawdziłem jak był ustawiony rozrząd.
Silnik palił jak było ciepło i nie za pierwszym razem, a teraz gdy sie zrobiło chłodniej nie moge go w ogóle odpalić.
Proszę o pomoc jak ustawić rozrząd i zawory.
Na kołach zębatych jest po kilka znaków
Pozdrawiamnikt nie może pomóc?
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: S320 Rozrząd

Post autor: baro »

A może rozrząd jest ok tylko wyprzedzenie wtrysku trzeba ustawić ?
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: S320 Rozrząd

Post autor: hubert »

Rozrząd to z tego co pamiętam i kojarzę, na jednym kole jest jedna kresa/zero wybite, na drugim dwa (analogicznie kreski/zera), i to zero/kreska ma wejść między te dwie/dwa :D

Zawory to szczelinomierz w rękę, odkręcamy pokrywę zaworów, i regulujemy wkrętem (chyba 0,2 mm ma być, ale tutaj nie pamiętam dokładnie), kontrujemy zakrętką i zakręcamy. Oczywiście po operacjach związanych z rozbieraniem/składaniem pokrywy rozrządu, trzeba pamiętać o ponownym ustawieniu kąta wtrysku, tak jak napisał kolega baro :)
marias26
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2011, 16:45

RE: S320 Rozrząd

Post autor: marias26 »

ok.
jak ustawić kąt wtrysku?
I na kole zębatym jest wybite jeszcze kilka innych znaków ale to już przez kogoś kto przy tym majstował:o:o
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: S320 Rozrząd

Post autor: hubert »

Szukaj dwóch identycznych...

Kąt wtrysku, to patrzysz na koło zamachowe, tam powinny być nabite znaki na bloku powinien być GMP, na kole GMP i kręcąc kołem zamachowym szukaj znaku przed znakiem GMP, to będzie znak w którym pompa powinna zacząć tłoczyć paliwo (bo kąt wtrysku w dieslu to tak naprawdę i fachowo kąt początku tłoczenia...). Sprawdzasz, tzn. w momencie pokrycia znaku na kole ze znakiem na bloku kropla w króćcu pompy powinna się zacząć podnosić - odkręcasz przewód wysokiego ciśnienie i na pompie jest króciec.

UWAGA na kole możesz mieć kilka znaków np. PM2000, PM1800, 1100 itd. cyfry oznaczają w jakim zakresie obrotów silnik pracuje i na taki zakres się ten kąt ustawia. To jest chyba logiczne.

Wracając, kąt docelowo opóźniasz/przyspieszasz podkładając, odejmując podkładki pod pompą wtryskową z tego co pamiętam to czym więcej podkładek tym kąt się opóźnia (zmniejsza), a czym mniej tym się przyspiesza (bądź na odwrót), wszystko będziesz widział.

Osobiście dodam, że sam się kiedyś w to bawiłem, ale nie mam ustawionego idealnie, silnik najlepiej chodzi na 1 podkładce pod pompą (oryginalna uszczelka) tyle wystarczy, ale co silnik to co innego, zależy od stopnia zużycia podzespołów, kompresji... To trzeba dobrać doświadczalnie.

Musisz też pamiętać, że to diesel, nie ma świec żarowych i latem pali od kopa, a zimą trzeba go trochę poheblować. Dobrą metodą, jest sprawdzenie czy silnik zapali z opalarką podłożoną pod kolektor ssący, jeżeli zaskoczy od razu to dałbym sobie spokój i czekał spokojnie do lata, tak to już jest z tymi silnikami, zimnego ciężko rozkręcić. Szczególnie jak masz w zbiorniku na wodę 20 l zimnej H20 :D
Awatar użytkownika
PawOs
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2011, 18:39

RE: S320 Rozrząd

Post autor: PawOs »

Kolego, luzy to 0,4 mm na zimnym silniku i przede wszystkim pamiętaj że te silniki nie chcą palić już w temperaturze 10 stopni więc proponuję kopeć i zapali. Dobry sposób to przelać go ciepłą wodą.

Powodzenia w odpalaniu
marias26
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2011, 16:45

RE: S320 Rozrząd

Post autor: marias26 »

Jest Jeden mały problem że na kole nie ma żadnych znaków
Koło było już kilka razy malowane i nic tam nie widać.
Kopeć też nie pomaga próbowałem i przelania ciepłą wodą i nic nie daje.
A przed rozebraniem palij z pierwszego czy ciepło czy zimno:o
Awatar użytkownika
PawOs
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2011, 18:39

RE: S320 Rozrząd

Post autor: PawOs »

Przy rozrządzie ja nic nie pomogę ale może coś w instrukcji poczytasz.

http://w576.wrzuta.pl/plik/90mkinqSi8V/ ... slugi_s320
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: S320 Rozrząd

Post autor: hubert »

Zedrzyj farbę z rantu koła :)
marias26
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2011, 16:45

RE: S320 Rozrząd

Post autor: marias26 »

dzięki za instrukcje:)
Szkoda że tam nie pisze jak rozrząd ustawić:(
Na kole nic nie ma bo już farbę zdzierałęm
Awatar użytkownika
hubert
Posty: 663
Rejestracja: 30 lip 2007, 21:01

RE: S320 Rozrząd

Post autor: hubert »

Dziwne...

Oczywiście na kole zamachowym powinny być znaki odnośnie ustawienie kątu początku tłoczenia. Znaki na ustawienie rozrządu powinny być na kołach zębatych :)
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: S320 Rozrząd

Post autor: oman7 »

Tak jak pisze hubert nie możliwe abyś nie miał nabitego punktu GMP i PT1500 na kole zamachowym to jest podstawą do ustawienia kąta wtrysku w tym silniku.
Poszukaj dobrze bo zdarza się że są słabo na bite ale na pewno są.
marias26
Posty: 9
Rejestracja: 01 lis 2011, 16:45

RE: S320 Rozrząd

Post autor: marias26 »

dziekuje wszystkim za pomoc:)
bede próbował>
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ