Irus

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
colt
Posty: 89
Rejestracja: 06 gru 2007, 18:18

Irus

Post autor: colt »

Witam
Zupełnie przypadkiem trafił do mnie nie kompletny- brak silnika, ciągniczek tej marki ,chyba rówieśnik naszych Dzików. Szukam silnika lub informacji, jakie silniki były w nich montowane , oraz wszelkich informacji na temat budowy i napraw.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Irus

Post autor: baro »

Irus U600
Posty: 55
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:37

RE: Irus

Post autor: Irus U600 »

Musisz podać więcej informacji na temat swojego ciągniczka. Było sporo typów z różnymi silnikami. Stosowano silniki benzynowe i diesla. Mile widziane byłyby fotki.
colt
Posty: 89
Rejestracja: 06 gru 2007, 18:18

RE: Irus

Post autor: colt »

Jest to prawdopodobnie ten z linka,lecz nie ma mocowania do dyszla przyczepki pod kierownicą . Jak jutro zdążę z czasem, to wrzucę fotki.
Irus U600
Posty: 55
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:37

RE: Irus

Post autor: Irus U600 »

Napisz jeszcze, co zamierzasz z tym ciągniczkiem robić? Czy zamierzasz go odrestaurować, czy używać do czegoś konkretnego?
colt
Posty: 89
Rejestracja: 06 gru 2007, 18:18

RE: Irus

Post autor: colt »

Najpierw chciałbym go odrestaurować, ale jest to warunkowane dostępem do oryginalnego silnika, jeśli to się nie uda to planuję zupełnie coś innego, ;
WSTAWIĘ SILNIK ELEKTRYCZNY i będę go używał do prac porządkowo -transportowych na podwórku itp.
Irus U600
Posty: 55
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:37

RE: Irus

Post autor: Irus U600 »

Z kompletnym oryginalnym silnikiem możesz mieć kłopot. Dalej bez zdjęć nie wiemy z jakim typem mamy do czynienia. W moim Irusie U 600 był silnik HIRTH 6 KM. dwusuwowy benzyniaczek.
Obrazek
Obrazek
Dużo miałem problemów z tym silnikiem. Zbiornik paliwa, gaźnik i filtr powietrza nie są oryginalne.
Gaźnik miałem oryginalny, ale pracownik wózkiem widłowym zahaczył Irusa i nieszczęśliwie urwał gaźnik. Z częściami ciężko. Najwięcej na niemieckim eBay`u. Ceny dość wysokie. Odlewałem tłok, dorabiałem pierścienie.
Ponieważ używam Irusa do koszenia, prac ogodowych i odśnieżania zastosowałem silnik czterosuwowy. Nie mam teraz z nim kłopotów. Jest sprawny i ekonomiczny. Co najważniejsze. Dorobiłem flansze i wieloklin. Zmiana silnika na oryginalny ( gdybym chciał kiedyś wybrać się na zlot), to 4 śruby i przełożenie linki gazu. Pomyśl o takim rozwiązaniu zamiast silnika elektrycznego.
Obrazek
Taki silnik to wydatek około 450 zł plus dorobienie flanszy mocowania i zabieraka. Gra warta świeczki.
Obrazek
Szuwarretro
Posty: 1
Rejestracja: 05 lut 2012, 8:25

RE: Irus

Post autor: Szuwarretro »

Witam wszystkich.
Widzę że nie jestem sam w tym temacie.
Ostatnio w cenie złomu zakupiłem rozbity i mocno zdekompletowany wrak IRUSA (bez silnika). Wstępnie ustaliłem, że to U600. Planuje uruchomić z jakimś silnikiem GX 200 lub podobnym. jest mały problem bo nie ma sprzęgła i pozostaje założyć flansze by podeprzeć wałek na którym założy się wielowpust i dalej sprzęgło odśrodkowe. następnym razem wrzucę fotki. [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obraze ... 7c15m.jpg]

[img][[IMG]http://images39.fotosik.pl/1297/9ca8510ebd3c7c15m.jpg[/img]/img]
ODPOWIEDZ