przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Lukan16 »

Witam
Jak w temacie zbliża się remont mojego sam'a. Sercem traktorka jest silnik jak temacie połączony przegubem z mechanizmem różnicowym i dalej do mostu-skrzynia dzika. Planowałem dołożenie drugiej skrzyni tylko nie bardzo wiem czy dać ja miedzy silnik i mech różnicowy czy miedzy mech różnicowy a most-skrzynia od dzika. Pomysł z dodatkową skrzynia jest stąd, że ciągniczek jest słaby na 3 biegu. Bez obciążenia na 3 biegu ze mną tylko za kółkiem potrafi stanąć jadąc po niewielkim śniegu. Być może zbytnio rygorystycznie podchodzę do tego i nie wiem czy to tak powinno być czy nie. Ogólnie na 1 i 2 biegu w porządku, wiadomo żółwim tempem ale w miarę silny tak mi się wydaje. Gorzej na 3 biegu bo wątpię. że poradziłby sobie ciągnąc pol tony czy tonę obciążenia.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Bolszewik »

Daj zdjęcia będzie łatwiej.

Takie zestawy są dość mocne, może problem tkwi w tym połączeniu silnika z resztą ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: baro »

Ale tobie gaśnie na 3 biegu jak ruszasz na wolnych obrotach jak jedziesz? Wrzuć jakieś zdjęcia sama pomożemy
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Lukan16 »

Zdjęcia dam jutro. A z tym 3 biegiem jest tak ze jak jadę samym ciągnikiem - po jakiejś większej warstwie śniegu, a wcześniej to jakieś delikatne wzniesienie przeszkoda mala i słabnie, wtedy już mu się ciężko odbić no i muszę sprzęgło i od nowa bujać go muszę.

A tu zobaczcie sobie zdjecia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



I jak chłopaki nic wam zdjęcia nie mówią??
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Bolszewik »

Gdzieś widziałem taki silnik bezpośrednio spięty z dzikiem (nie pamiętam tylko za nic która stroną tj. kołem zamachowym czy rozrządem).

Maszyna pięknie pracowała.

Coś masz za dużo tych "wydziwiaczy" po drodze lub w którymś z nich jest błąd.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Lukan16 »

Nie wiem czy za dużo strat nie dzieje się w mechanizmie różnicowym. Myślałem zamiast niego wstawić skrzynie 4 od żuka tylko zupełnie nie mam pojęcia jak by to wpłynęło no moc i prędkość.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Bolszewik »

Prawie na pewno było by to lepsze rozwiązanie.

Poszukaj na youtube tam są gotowe rozwiązania.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
chodkii
Posty: 147
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: chodkii »

wiec tak po krótce to mechanizm różnicowy odwraca ci tylko kierunek obrotów silnika. Silnik s301d ma mniej obrotów niż oryginalny dzika. Miałem takie rozwiazanie u siebie wywaliłem mechanizm wstawiłem przekładnię zębatą zwiększajacą a zarazem zmieniającą kierunek obrotów i jest o niebo lepiej ale na trójce tylko po drodze bo na polu braki mocy. Na jedynce i dwójce jest git predkość porównywalna z oryginałem. przekładnia 1,5 do 1. Na moje oko to drugie przed sprzęgłem to dolne kartery silnika pewnie z wałem bez korbowodu dla zawieszenia sprzęgłato tyle w temacie jakby co to pytaj pomogę
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Lukan16 »

Ale tak sobie myślę, że gdy włożę skrzynie to nie będzie zbyt wolny, nawet gdy na pierwszej za silnikiem będzie 4 bieg, a w dziku 3 bieg. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. No bo skrzynie dajmy na to z żuka zredukuje mi obroty.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: papiszon »

4 bieg jest biegiem bezpośrednim. Obroty na wyjściu skrzyni są takie same jak na wałku sprzęgłowym, dlatego nic to nie da. Tylko 1, 2 i 3 zredukują Ci obroty, a dodatkowo druga skrzynia. Tylko jest zasada, że delikatniejszą skrzynie należy wstawić jako pierwszą, bo po każdym zredukowaniu obrotów wzrasta momet (siła) i delikatniejsze tryby w następnej skrzyni mogą nie wytrzymywać obciążeń. To jest tylko moje zdanie, nawet nie wiem jak wytrzymała jest skrzynia w dziku. Musisz to sam ocenić.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: oman7 »

Ja na twoim miejscu wziąłbym napęd z wałka rozrządu tam są mniejsze obroty i moment obrotowy większy szybciej taniej łatwiej a nie kombinować ze skrzynią biegów.
chodkii
Posty: 147
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: chodkii »

ale pisałem przeca ze ten silnik ma za małe obr do tej skrzyni to jak wezmie napęd z wałka to już całkiem go zwolni chyba że zrobi przełożenie na paskach. Skrzynia z zuka nie zmieni kierunku obrotów więc nie wiele da a raczej NIC
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Bolszewik »

Silnik S-301d ma ok. 2000 obr/min (od strony koła zamachowego, czyli tak jak u Ciebie).

Silnik dzika ma ok. 3000 obr/min

Z tego co wiem to bezpośrednio zestawiony S-301d i dzik działają poprawnie. Nigdy jednak nie używałem takiego wynalazku, ani nawet nie widziałem na żywo.

Z dieslem będzie co prawda nieco wolniejszy, ale na pewno silniejszy. Zresztą tą mniejszą prędkość lepiej zniwelować większymi kołami niż jakimiś tam dodatkowymi skrzyniami biegów. Takie jest moje prywatne zdanie.

Nawiasem mówiąc zamiast skrzyni 4 od żuka lepiej założyć 3 bo będzie tańsza. Ma jeszcze tą zaletę że pierwszy bieg i wsteczny są naprzeciw siebie więc miałbyś fajny rewers.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Lukan16 »

Podłączenie napędu do wałka odpada bo tam mam zaplanowane podłączenie pompy hydraulicznej i być może założenie rozrusznika i za dużo przeróbek z tym związane, pozostaje mi zostawienie mechanizmu różnicowego bo skrzynia od żuka też mi nic nie da. Teraz mam taki pomysł, jak zły to sprowadźcie mnie na ziemie :). Jakby wymyślić coś jak reduktor - biegi polowe z przełączaniem na szosowe, czyli tak jak teraz jest to byłyby biegi polowe. Na reduktorze daje na biegi szosowe i mam 3 szybsze biegi. Co sądzicie o tym pomyśle?
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Wicher »

Hmmm, wtrącę się chociaż średnio ogarniam temat samów. Może pomiędzy skrzynię biegów a silnik wstawić zamiast jak to napisałeś w I poście mechanizmu różnicowego reduktor z GAZa 69? Wtedy miałbyś biegi szosowe, polowe no i wolne wyjście na wałek albo pompę (z napędu przedniego mostu)
Nie wiem jaka jest Twoja koncepcja ale ja właśnie coś takiego bym sugerował-nic więcej nie mogę dodać bo nie robiłem nigdy takiego patentu.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Lukan16 »

No myślę, że chyba mogłoby być zobaczymy co chłopaki napiszą :)
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Wicher »

Trochę "drogi gips" taki reduktor, ale trzeba capnąć jakiegoś praktyka który zna, widział lub montował takie rozwiązanie:D
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
chodkii
Posty: 147
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: chodkii »

taki reduktor to nie jest prosty temat musiałby być tak skonstruowany zeby nie tylko zwiekszał obr ale zmieniał ich kierunekwiek ciezki temat
Lukan16
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2012, 15:22

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Lukan16 »

Jeśli już byłby problem z kierunkiem obrotów to wstawię mech różnicowy przed reduktor i problem rozwiązany. A czy mógłby być reduktor od aut współczesnych nie od jakiegoś tam gaza czy uaza a np takie coś ??

http://allegro.pl/reduktor-4-4-suzuki-j ... 48476.html

albo

http://allegro.pl/lada-niva-reduktor-4x ... 75515.html
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: przebudowa 301d plus (skrzynia most dzik 21)

Post autor: Bolszewik »

Zmiana kierunku obrotów mechanizmem różnicowym to zły pomysł. Za dużo strat, lepiej chyba prosta przekładnia - przynajmniej ja tak uważam.

Może być reduktor od nowszych co za różnica ? Po prostu stare można czasem dostać za przysłowiową flaszkę, a nowe trzeba kupić.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ