Zacznę jednak od początku.
Zetorek sprawił mi ostatnio ot taką niespodziankę


Nie ukrywam że akurat pęknięcie wału mnie zdziwiło. Problemów z głowicą, układem chłodzenia czy rozrusznikiem można się spodziewać, ale z tym się nie liczyłem. Tym bardziej, że wał był wymieniany 2 lata temu, a do momentu usterki ciągnik pracował wzorowo *dull* . W każdym razie przyczyna awarii jest już mi bliżej znana i nie będę się na ten temat rozpisywał.
Silnik chcę możliwie szybko złożyć, tak więc załatwiłem już nowy wał z całym blokiem silnika (tak żeby było oszczędniej:D), i właśnie w związku z tym nowym blokiem mam pierwsze pytanie.
Grzebałem już przy kilku zetorowskich silnikach i zazwyczaj spotykałem się z nadlewem w kształcie misy pomiędzy skrzynia korbowa a miską olejowa, takim jak na poniższych zdjęciach.


Nowy silnik pochodzi z zetora 25k z końcowego etapu produkcji (kołnierz silnika z przewężeniami pomiędzy śrubami) i w nim taki nadlew nie występuje. Wszystko wygląda tak jak na zdjęciach poniżej:


W jednym z moich zapasowych bloków nadlew ten występuje tylko pod jednym z korbowodów,


nigdy się mu bliżej nie przyglądałem ponieważ myślałem że został wybity przez pęknięty korbowód. Teraz widzę, że to była zmiana konstrukcyjna.
Tak więc pytanie czy takie odelżone bloki były stosowane tylko w zetorach 25k, i czy bez problemu można je wrzucić do 25a, gdzie obroty są jednak trochę wyższe.
Jeszcze jedna sprawa. Do zetorka miałem sporo panewek, ale niestety wszystkie już wykorzystałem. Pewnie zakupie teraz zestaw z danrolu, jednak chciałem się dowiedzieć czy ktoś już je u siebie zakładał, jak duże mają naddatki i jak wygląda ich jakość?
A może ma ktoś do sprzedania panewki korbowodowe w dobrym stanie? (chociaż wiem ze to pytanie powinno znaleźć się w dziale ogłoszenia)