zetor k25 z 1957
RE: zetor k25 z 1957
Pompa Zetorkowa jest przystosowana do osiągania ciśnienia 125 atm. Więc 130-135 to dla niej może być za dużo. Tym bardziej, że pompy nie robiłeś. Załóż sobie lepiej oryginalne końcówki i ustaw na 125 atm.
Gdy miałeś głowicę zdjętą dobrze było dotrzeć zawory chociaż.
Gdy miałeś głowicę zdjętą dobrze było dotrzeć zawory chociaż.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: zetor k25 z 1957
Witam wszystkich 
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak wymontować pompę wtryskową? Szukam tej informacji po sieci i na nic nie trafiłem co by mi pomogło.
Odkręciłem 4 śruby mocujące ją do bloku i jedną pod osłoną regulatora obrotów. Pompa rusza się ale nie wychodzi. Czy trzeba zdemontować regulator obrotów resztę jego obudowy? Jeśli tak, to trzeba zdemontować regulator i tu również napotkałem opór... jak go zdemontować z wałka rozrządu? Jest on zamocowany jakąś śrubą/nakrętką, klinem? Nigdy tego nie rozbierałem więc nie za bardzo widzę jak się do tego dobrać
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak prawidłowo ustawić kąt wtrysku i dawkę? A może jest to gdzieś w sieci opisane, to proszę mnie przekierować.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak wymontować pompę wtryskową? Szukam tej informacji po sieci i na nic nie trafiłem co by mi pomogło.
Odkręciłem 4 śruby mocujące ją do bloku i jedną pod osłoną regulatora obrotów. Pompa rusza się ale nie wychodzi. Czy trzeba zdemontować regulator obrotów resztę jego obudowy? Jeśli tak, to trzeba zdemontować regulator i tu również napotkałem opór... jak go zdemontować z wałka rozrządu? Jest on zamocowany jakąś śrubą/nakrętką, klinem? Nigdy tego nie rozbierałem więc nie za bardzo widzę jak się do tego dobrać

Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak prawidłowo ustawić kąt wtrysku i dawkę? A może jest to gdzieś w sieci opisane, to proszę mnie przekierować.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
RE: zetor k25 z 1957
Dokładnie nie pamiętam, dawno nie rozbierałem, ale pompa jest od wewnątrz regulatora przykręcona chyba jedną śrubą i musisz rozpiąć listwę dawki paliwa.
RE: zetor k25 z 1957
Wykręciłem tę śrubę i rozkręciłem listwę, to wszystko już mam odkręcone ale pompa tylko się zluzowała. Mam wrażenie jakby trzymał ją napęd/popychacze (czy jak tam to jest zrobione).
Nie daje się jej odciągnąć od bloku jakby tam ją coś trzymało... :/
Nie daje się jej odciągnąć od bloku jakby tam ją coś trzymało... :/
RE: zetor k25 z 1957
Musisz odkręcić wszystko co masz w obudowie regulatora i oddzielić jedną polówkę od bloku i wtedy jak odkręcone wszystko od pompy oto wychodzi lux.
RE: zetor k25 z 1957
Tego właśnie nie byłem pewny, a nie chciałem Ci przysparzać niepotrzebnie ewentualnie pracy, ale widać dobrze pamiętałem, że trzeba wszystko zdemontować, wychodzi obudowa regulatora z bloku i wtedy masz dostęp do pompy.
RE: zetor k25 z 1957
Dzięki za podpowiedź, tego się obawiałem, że trzeba też zdemontować regulator 
Podpowiedzcie mi jeszcze jak ten regulator odkręcić od wałka rozrządu. W środku regulatora widać gwint ale nie widzę dobrze czy tam jest jakaś nakrętka czy tylko sam regulator jest nakręcony na wałek. Czy wystarczy go odkręcić jak zwykłą nakrętkę czy może jest tam jakaś blokada? Odkręci się go w całości czy trzeba najpierw go "rozmienić na drobne" a potem dopiero odkręcić główny element? Demontaż regulatora się przyda bo ma już luzy i obroty pływały zbyt mocno więc przy okazji go zregeneruję.

Podpowiedzcie mi jeszcze jak ten regulator odkręcić od wałka rozrządu. W środku regulatora widać gwint ale nie widzę dobrze czy tam jest jakaś nakrętka czy tylko sam regulator jest nakręcony na wałek. Czy wystarczy go odkręcić jak zwykłą nakrętkę czy może jest tam jakaś blokada? Odkręci się go w całości czy trzeba najpierw go "rozmienić na drobne" a potem dopiero odkręcić główny element? Demontaż regulatora się przyda bo ma już luzy i obroty pływały zbyt mocno więc przy okazji go zregeneruję.
RE: zetor k25 z 1957
Regulator siedzi na stożkowym końcu wałka z klinem, odkręca się nakrętkę w środku regulatora nie pamiętam jaka średnica*no*, coś dobierzesz z nasadek, i ściąganie regulatora(wychodzi w całości bez rozbierania na drobne), jak mocno siedzi to terapia młotkowa nie za dobra będzie dla niego i dla obudowy, więc najlepiej ściągaczem trój-ramieniowym lub ja kiedyś śrubą M27 wkręcałem w regulator, a co do skoku gwintu, to chyba 1,5?.
RE: zetor k25 z 1957
Do regulatora powinno się mieć ściągacz wkręcany w środek, ale można też lekko podważać. Nic się nie stanie. Byle młotkiem nie tłuc ostro.
W środku jest na wałku rozrządu nakrętka - do jej odkręcenia potrzebny jest klucz pazurkowy. Nakrętka jest w kształcie walca i ma dwa wycięcia naprzeciw siebie leżące.
W środku jest na wałku rozrządu nakrętka - do jej odkręcenia potrzebny jest klucz pazurkowy. Nakrętka jest w kształcie walca i ma dwa wycięcia naprzeciw siebie leżące.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: zetor k25 z 1957
Wielkie dzięki, takich informacji mi brakowało. Jutro spróbuję to zdemontować 
A co z regulacją kąta wtrysku i dawki? Coś podpowiecie czy gdzieś przekierujecie? Jak prawidłowo ustawić pompę?
Pali mi bardzo dużo a siły ma jak na moje oko trochę za mało. Bardzo możliwe, że gość od którego go odkupiłem majstrował przy pompie. W zasadzie gdzie nie dotknę tam coś majstrował i przerabiał. Pompa wodna i chłodnica - przerobiona, pompa podnośnika - przerobiona. Możliwe, że w pompie wtryskowej też majstrował. Dlatego chciałbym ją sprawdzić i ustawić tak jak powinno być.

A co z regulacją kąta wtrysku i dawki? Coś podpowiecie czy gdzieś przekierujecie? Jak prawidłowo ustawić pompę?
Pali mi bardzo dużo a siły ma jak na moje oko trochę za mało. Bardzo możliwe, że gość od którego go odkupiłem majstrował przy pompie. W zasadzie gdzie nie dotknę tam coś majstrował i przerabiał. Pompa wodna i chłodnica - przerobiona, pompa podnośnika - przerobiona. Możliwe, że w pompie wtryskowej też majstrował. Dlatego chciałbym ją sprawdzić i ustawić tak jak powinno być.
RE: zetor k25 z 1957
Ja nie miałem klucza pazurkowego, dlatego dorobiłem sobie z kawałka płaskownika, a pomagałem sobie delikatnie postukując małym młotkiem i poszła
W sumie najwięcej problemu miałem z dorobieniem klucza, tak żeby bez luzów pasował w wycięcia w nakrętce.

Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;