Filtr oleju

Czyli RS i inne
master231
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2013, 18:37

Filtr oleju

Post autor: master231 »

Witam z racji tego iż jestem nowym użytkownikiem rs 09 gt 122 z 1966 r. chciałbym się dowiedzieć trzech rzeczy, mianowicie gdzie znaiduje się w nim filtr oleju, do czego służy poniższa wajcha http://postimg.org/image/ctdkptqmf/, a także czy korek kontroli poziomu oleju w skrzyni to ten na zdjęciu zaznaczony na czarno http://postimg.org/image/ncl54qtb5/.

Z góry dzięki za odpowiedź.
krakerss
Posty: 203
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:21

RE: Filtr oleju

Post autor: krakerss »

Filtr oleju jest szczelinowy z popychaczem mechanicznym wyzwalany cięgnem gazu ( szukaj po cięgnie gazu )
Wajchą załącza się napęd skrzyni biegów (na 90 % bo jest ich kilka koło siebie nie ma dużego obrazu)
Korki poziomów są właśnie zaznaczone naklejkami (żółte kropki)

Tomek
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Filtr oleju

Post autor: marek »

W moim rs-ie były w tym miejscu dwie takie długie wajchy.Jedna służyła do wyłączania na ,,luz" bez konieczności używania lewarków od biegów a druga do bez sprzęgłowego załączania i rozłączania wałka WOM.Uruchamiała wielotarczowe sprzęgło znajdujące się w skrzyni biegów.Musisz sprawdzić która opcja jest u Ciebie.Mój rs był z 1963 roku.
master231
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2013, 18:37

RE: Filtr oleju

Post autor: master231 »

Chciałbym się jeszcze spytać o jedną rzecz bez zakładania nowego tematu, otóż niepokoi mnie tłuczenie(klekotanie) w skrzyni biegów gdy wrzucę bieg i puszczę sprzęgło nasila się ono wraz ze wzrostem obrotów, oddam że na luzie jest cicho. Mam jeszcze jeden problem otóż mam coś mało ustawień wałków bo działają one tylko w pozycji górnej czyli chyba jako niezależne z tym że przód kręci się w lewo, a do przedniego na ostatniej czwartej pozycji założona jest taka jakby blokada, która wygląda na fabryczną.

Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Filtr oleju

Post autor: GMalec »

ja tez w swoim rsie mam taka blokade widac ze fabryczna i nie mozna włoczyc innych obrotów wałka wom dodam ze moje rs-y sa z 1963 i 1966r
master231
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2013, 18:37

RE: Filtr oleju

Post autor: master231 »

a ma ktoś może jakąś literaturę dotyczącą rs 09, bardzo by mi ona pomogła, ponieważ nie mam żadnej.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1543
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Filtr oleju

Post autor: marek »

W sprawie klekotania to może masz wyłamany ząb w przekładni głównej lub na rewersie.
Miałem oryginalną przynitowaną tabliczkę opisującą ustawienia przełączników wałka WOM. Jednak niektóre pozycje były zablokowane przez zanitowane w szczelinach blaszki.Widocznie są różne możliwości ustawień obrotów WOM w zależności od wersji rs-a. Z resztą widać że skrzynka przełożeń wałka WOM jest przykręcona od spodu skrzyni biegów więc pewnie jest wymienna i stąd uniwersalny opis na tabliczce a inne położenia na przełączniku ograniczone fabrycznie do akurat zamontowanej wersji.
RS jest na CHOMIKUJ
master231
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2013, 18:37

RE: Filtr oleju

Post autor: master231 »

Ale to co znalazłem na chomikuj to tylko jakieś urywki oryginalnej literatury.
ODPOWIEDZ