Czy ktoś wie z jakiej maszyny ona pochodzi? Do czego ona służyła i po co w tej maszynie aż 3 przełożenia na WOM?
Mi to "pachnie" jakimś kombajnem do ziemniaków, ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Może pod szajbą jest jakiś numer bo obudowa jest całkiem goła, bez żadnych znaków...
Przekładnię zamierzam do czegoś wykorzystać, więc wszelkie wskazówki, informacje i skany z katalogów są mile widziane
Jeśli pomyliłem dział to proszę Administratorów o przeniesienie tematu.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
To tak, ale w rocie jedna końcówka wałka chodziła w lewo a druga w prawo, tutaj 3 chodzą w jedną stronę...
Może to był jakiś siewnik do nawozów, kosiarka albo coś i te końcówki są do ciągników różnej mocy, albo do różnych obrotów.
Bardzo przyda mi się informacja z czego to pochodzi, będę chciał tą przekładnię zregenerować (na pewno poleciał simmering na wałku, nie wiem jak z łożyskami) i zastosować do napędu któregoś urządzenia.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Patrząc na odległości poszczególnych wałków WOM od wałka z kołem pasowym widać wyraźnie ze są różne, co musi skutkować różną ilością zębów przekładni. Wniosek różne przełożenia na poszczególnych wałkach WOM a kołem pasowym .Kierunek obrotów ten sam.urządzenie gdzie zastosowano tą przekładnie wymagało różnych prędkości obrotów. Gdyby tą przekładnie zastąpić zwykłą skrzynią biegów była by dużo większa.A tak prosta i szybka zmiana liczby obrotów.Może to przekładnia od kombajnu do ziemniaków lub warzyw albo jakiś sortownik.
Nie chcę robić kryptoreklamy ale w tej aukcji http://allegro.pl/reduktor-przekladnia- ... 82512.html jest podobna tylko w tej jest poprzeczny wałek, a wałki frezowane obracały się w tym samym kierunku wszystkie. Gadałem z gościem i twierdził że to jest z jakiegoś niemieckiego kombajnu tylko już nie pamiętam jakiego dokładnie ale na pewno nie od zbożowego. Tak z ciekawości zapytam jakie ta twoja ma przełożenia pomiędzy wałkiem z kołem pasowym a tymi wałkami frezowanymi bo szukam podobnej tylko za mniejsze pieniądze niż ta w aukcji*yes* .
Na tej aukcji jest to niemal to samo! Moja tez waży około 20 kilo (była ważona), wszystkie 3 wałki też kręcą się w jedną tylko stronę.
Kolor przekładni jest taki niemiecki-niebieski jak prasa Fortschritt,
Przełożeń nie liczyłem, porobiłem jej tylko zdjęcia i nalałem oleju do środka przez okienko rewizyjne. Ale policzę wkrótce, a co do losów tej przekładni to sam nie wiem co się z nią stanie.
Jedno co na pewno wiem to to że wymaga wymiany wszystkich simmeringów a zęby wewnątrz ma w bardzo dobrym stanie. W środku nie było oleju a tylko woda, więc ją od razu zakonserwowałem.
Mm nadzieję że ktoś wie od czego to jest i da mi znać.
To się popisałem spostrzegawczością... Na pierwszym zdjęciu poniżej dolnego wałka jest ledwo widoczny numer części!
Jutro ją oczyszczę i przeszukam całą obudowę w poszukiwaniu wskazówek.
No to dalej w temacie przekładni:
Oznaczenie na odlewie SK2224
Przełożenie:
1 obrót górnego wałka daje 1 i 3/4 obrotu szajby,
1 obrót środkowego wałka daje półtora obrotu szajby,
1 obrót dolnego wałka daje 2 i 1/4 obrotu szajby,
Kolega który od jakichś 20 lat siedzi w rynku części rolniczych nie wie w czym występowała taka przekładnia, stwierdził tylko że cena tej przekładni z Allegro nie jest zbytnio przesadzona. Numer katalogowy tez nic nam nie powiedział. Ot, zagadka!
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
To racja, ale jak ktoś się ułamków nie boi to da sobie radę xd
Mnie tak Tato nauczył, obrócić dokładnie raz tym wałkiem który wolniej się kręci (oznaczyć kredą) i ma być
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
By obliczyć przełożenie wystarczy policzyć zęby, a w przypadku przekładni pasowych zmierzyć średnice kół . podzielić liczbę większą przez mniejszą i wyjdzie przełożenie.