problem z JUMZ-em
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
problem z JUMZ-em
Witam koledzy,
Po kilku latach przestoju chciałem uruchomić jumza(białoruś). odkręciłem przewody paliwowe idące od papy do wtryskiwaczy(żeby przepompować pompe czystym paliwem, po przepompowaniu pompka i odpowietrzeniu układu paliwowego zacząłem kręcić silnikiem i tu zong- pompa nie podaje paliwa w żadnej sekcji, a jeśli chodzi o pompy paliwowe jestem laikiem to liczę na Wasza pomoc, co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam *tup*
Po kilku latach przestoju chciałem uruchomić jumza(białoruś). odkręciłem przewody paliwowe idące od papy do wtryskiwaczy(żeby przepompować pompe czystym paliwem, po przepompowaniu pompka i odpowietrzeniu układu paliwowego zacząłem kręcić silnikiem i tu zong- pompa nie podaje paliwa w żadnej sekcji, a jeśli chodzi o pompy paliwowe jestem laikiem to liczę na Wasza pomoc, co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam *tup*
RE: problem z JUMZ-em
Prawdopodobnie od długiego postoju złapało rdzy trochę i sekcje zawiesiły się "u góry". Przerabialiśmy to w C-4011, tylko tam złapało dwie sekcje.
RE: problem z JUMZ-em
Mogla rowniez przyrdzewiec listwa zebata w polozeniu STOP, chociaz najczesciej zdarza sie ze unieruchamia sie w polozeniu maksymalnej dawki, czesto zdarza sie to w silnikach IFA, gdy skondensowane krople wody,,wiszac,, na prowadnicy listwy powoduja przyrdzewienie, znam przypadek rozbiegania sie i uszkodzenia silnika na kombajnie, z tego powodu.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: problem z JUMZ-em
Sekcje pracują, wszystko chodzi (odkręcałem pokrywkę i sprawdzałem) tylko paliwo nie dochodzi :/
RE: problem z JUMZ-em
Witam, kilka tygodni temu odpalałem jumza po 5 latach postoju. Ale nie istotne jaki to traktor. Ja podłączyłem plastykowy kanisterek wężykiem bezpośrednio do pompy i zagadał po 3 metrach. Dopiero wtedy gdy miałem pewność że chodzi rozebrałem układ paliwowy. Spotkałem się wiele razy z podobnymi problemami. Trzeba sprawdzić krok po kroku czy paliwo dociera gdzie powinno, odlaczenie przewodu przy zbiorniku, jak leci idziesz do filtra, jak leci idziesz do pompki itd. Aż zostanie Tobie element lub połączenie które jest wadliwe.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: problem z JUMZ-em
Zobacz czy pracuje pompka paliwowa bo mogło zapiec zaworki lub może nie chodzić tłoczek no w ogóle czy wychodzi z pompki paliwo na filtry .*tup*
RE: problem z JUMZ-em
Właśnie co do tłoczka w pompce zasilającej, sprężyna mogła skorodować i tłoczek nie wraca z powrotem.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: problem z JUMZ-em
Wczoraj rozbierałem taką pompkę i okazało się że zatarło trzpień popychający tłoczek i też nie wracał,koparka pracowała tylko na ręcznym pompowaniu *tup*
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: problem z JUMZ-em
Ciekawość wzięła górę, pompka zasilająca podaje paliwo do filtra, z filtra paliwo dociera do pompy oraz powraca z niej, na pompie odkręciłem śrubkę od odpowietrzania i paliwo normalnie z niej wypływa, i znów jestem w kropce. *no*
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: problem z JUMZ-em
Jeszcze z tyłu pompy na rurce nadmiaru jest zaworek trzymający ciśnienie w pompie , odkręć i zobacz czy sprężynka jet cała, nypel na 19 klucz, a jeśli to nie pomoże to pewno coś w pompie przerdzewiało.*hmm*
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: problem z JUMZ-em
Ok, spróbuje, w pompie nie powinno nic się stać bo stała napełniona paliwem ale z moim szczęściem to jednak to.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: problem z JUMZ-em
Możesz jeszcze sprawdzić czy nie oberwało napędu pompy i czy się kręci jak obracasz silnikiem .*tup*
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: problem z JUMZ-em
Napęd raczej nie jest oberwany bo sekcje pracują podczas kręceni silnikiem, jedynym problemem jest brak paliwa...*realsad*
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: problem z JUMZ-em
Jeśli pompa się kręci i pompka podaje paliwo pod ciśnieniem to coś musi być nie tak w pompie, można by jeszcze przedmuchać ją sprężonym powietrzem od strony odpowietrznika popuszczając rurkę zasilającą i nadmiaru, potem zostaje tylko ją wyjąć i zawieść do pompiarza, pozdro.*tup*
Naprawiłeś jumza?
Naprawiłeś jumza?
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: problem z JUMZ-em
Chwilowy przestuj w interesie, zaczęły się siewy i chwilowo nie mam czasu ale od przyszłego tygodnia ruszam pełną parą.*annoy*
Koledzy czy któryś z Was nie ma może katalogu części
zamiennych od JUMZ-a????
Koledzy czy któryś z Was nie ma może katalogu części
zamiennych od JUMZ-a????
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: problem z JUMZ-em
Mam taki katalog a co potrzebujesz?
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: problem z JUMZ-em
potrzebował bym wykaz od pompy paliwowej i pompki zasilającej *tup*
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: problem z JUMZ-em
Najlepiej się zdzwońmy bo jest tam tego tyle że pisemnie nie dojdziemy końca mój tel 605147103*sarcasm*
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53
RE: problem z JUMZ-em
katalog już nie potrzebny, pompa w końcu zaczęła działać jak należy *flower*
RE: problem z JUMZ-em
Co powodowało problem?