problem z JUMZ-em

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
eresik1996p
Posty: 70
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53

problem z JUMZ-em

Post autor: eresik1996p »

Witam koledzy,
Po kilku latach przestoju chciałem uruchomić jumza(białoruś). odkręciłem przewody paliwowe idące od papy do wtryskiwaczy(żeby przepompować pompe czystym paliwem, po przepompowaniu pompka i odpowietrzeniu układu paliwowego zacząłem kręcić silnikiem i tu zong- pompa nie podaje paliwa w żadnej sekcji, a jeśli chodzi o pompy paliwowe jestem laikiem to liczę na Wasza pomoc, co może być tego przyczyną?


Pozdrawiam *tup*
Awatar użytkownika
DK94
Posty: 250
Rejestracja: 11 lut 2013, 7:42

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: DK94 »

Prawdopodobnie od długiego postoju złapało rdzy trochę i sekcje zawiesiły się "u góry". Przerabialiśmy to w C-4011, tylko tam złapało dwie sekcje.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: vauxhall »

Mogla rowniez przyrdzewiec listwa zebata w polozeniu STOP, chociaz najczesciej zdarza sie ze unieruchamia sie w polozeniu maksymalnej dawki, czesto zdarza sie to w silnikach IFA, gdy skondensowane krople wody,,wiszac,, na prowadnicy listwy powoduja przyrdzewienie, znam przypadek rozbiegania sie i uszkodzenia silnika na kombajnie, z tego powodu.
eresik1996p
Posty: 70
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: eresik1996p »

Sekcje pracują, wszystko chodzi (odkręcałem pokrywkę i sprawdzałem) tylko paliwo nie dochodzi :/
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: brutal66 »

Witam, kilka tygodni temu odpalałem jumza po 5 latach postoju. Ale nie istotne jaki to traktor. Ja podłączyłem plastykowy kanisterek wężykiem bezpośrednio do pompy i zagadał po 3 metrach. Dopiero wtedy gdy miałem pewność że chodzi rozebrałem układ paliwowy. Spotkałem się wiele razy z podobnymi problemami. Trzeba sprawdzić krok po kroku czy paliwo dociera gdzie powinno, odlaczenie przewodu przy zbiorniku, jak leci idziesz do filtra, jak leci idziesz do pompki itd. Aż zostanie Tobie element lub połączenie które jest wadliwe.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: warsztat777 »

Zobacz czy pracuje pompka paliwowa bo mogło zapiec zaworki lub może nie chodzić tłoczek no w ogóle czy wychodzi z pompki paliwo na filtry .*tup*
Awatar użytkownika
DK94
Posty: 250
Rejestracja: 11 lut 2013, 7:42

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: DK94 »

Właśnie co do tłoczka w pompce zasilającej, sprężyna mogła skorodować i tłoczek nie wraca z powrotem.
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: warsztat777 »

Wczoraj rozbierałem taką pompkę i okazało się że zatarło trzpień popychający tłoczek i też nie wracał,koparka pracowała tylko na ręcznym pompowaniu *tup*
eresik1996p
Posty: 70
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: eresik1996p »

Ciekawość wzięła górę, pompka zasilająca podaje paliwo do filtra, z filtra paliwo dociera do pompy oraz powraca z niej, na pompie odkręciłem śrubkę od odpowietrzania i paliwo normalnie z niej wypływa, i znów jestem w kropce. *no*
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: warsztat777 »

Jeszcze z tyłu pompy na rurce nadmiaru jest zaworek trzymający ciśnienie w pompie , odkręć i zobacz czy sprężynka jet cała, nypel na 19 klucz, a jeśli to nie pomoże to pewno coś w pompie przerdzewiało.*hmm*
eresik1996p
Posty: 70
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: eresik1996p »

Ok, spróbuje, w pompie nie powinno nic się stać bo stała napełniona paliwem ale z moim szczęściem to jednak to.
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: warsztat777 »

Możesz jeszcze sprawdzić czy nie oberwało napędu pompy i czy się kręci jak obracasz silnikiem .*tup*
eresik1996p
Posty: 70
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: eresik1996p »

Napęd raczej nie jest oberwany bo sekcje pracują podczas kręceni silnikiem, jedynym problemem jest brak paliwa...*realsad*
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: warsztat777 »

Jeśli pompa się kręci i pompka podaje paliwo pod ciśnieniem to coś musi być nie tak w pompie, można by jeszcze przedmuchać ją sprężonym powietrzem od strony odpowietrznika popuszczając rurkę zasilającą i nadmiaru, potem zostaje tylko ją wyjąć i zawieść do pompiarza, pozdro.*tup*



Naprawiłeś jumza?
eresik1996p
Posty: 70
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: eresik1996p »

Chwilowy przestuj w interesie, zaczęły się siewy i chwilowo nie mam czasu ale od przyszłego tygodnia ruszam pełną parą.*annoy*



Koledzy czy któryś z Was nie ma może katalogu części
zamiennych od JUMZ-a????
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: warsztat777 »

Mam taki katalog a co potrzebujesz?
eresik1996p
Posty: 70
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: eresik1996p »

potrzebował bym wykaz od pompy paliwowej i pompki zasilającej *tup*
warsztat777
Posty: 445
Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: warsztat777 »

Najlepiej się zdzwońmy bo jest tam tego tyle że pisemnie nie dojdziemy końca mój tel 605147103*sarcasm*
eresik1996p
Posty: 70
Rejestracja: 23 gru 2011, 18:53

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: eresik1996p »

katalog już nie potrzebny, pompa w końcu zaczęła działać jak należy *flower*
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: problem z JUMZ-em

Post autor: KECZO »

Co powodowało problem?
ODPOWIEDZ