Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Szam »

felek napisał/a:...6.Można nie dawać zatyczki, wtedy konieczne jest zastosowanie śruby specjalnej przedłużonej rurką zatykającą kanał ciśnieniowy z pompy hydraulicznej do wałka drążonego. ...
Felek, możesz napisać coś więcej o tej specjalnej śrubie z rurką - usytuowanie, montaż, ewentualne rysunki lub zdjęcia objaśniające?
Czy też może ograniczyłeś się do profesjonalnego przetłumaczenia tekstu?
Awatar użytkownika
felek
Posty: 143
Rejestracja: 23 lip 2006, 21:32

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: felek »

Śruba (nypel) 14x1,5 i rurka dłuższa od oryginalnej (między pompą hydrauliczną a kostką łączącą z kanałkiem w ściance plecaka) tak aby wlot do tego kanałka zatykała. Wymaga to jednak demontażu pompy. Poglądowo tą rurkę z uszczelką można zobaczyć na obr. 5 w tym pliku worda (był też na forum) http://zetor-258.webnode.com/news/z-25- ... 4%99trzna/
bronto
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2014, 18:07

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: bronto »

Na oryginalne połączenie zewnętrzne Przerwanie przepływu oleju z kierunku oryginalny panel przełączania i daje przepływ rury rury i pompę oleju został skierowany jako roztwór ten moduł, przyszliśmy bardziej złożone ze względu na konieczność demontażu pompy rozwiązany żółty pręt wtedy nie jest potrzebny w Uszczelka przewodu do demontażu pompy.

Chodzi mi o to że felek wie jak to zrobić
Zakładam, że chcesz wykonać hydraulikę wg projektu Bronto.
1. Trzeba wykręcić dolną śrubę ustalającą położenie wałka drążonego.
2. Wykręcić śrubę wałka drążonego z lewej strony.
3. wybić delikatnie wałek drążony od lewej strony.
Niestety trzeba zdemontować pokrywę, spuścić olej, aby można było
ponownie wsunąć wałek drążony do siłownika.
Warto przy okazji wykonać dodatkowe uszczelnienia wałka (oringi) wg
rysunków.
4. Przez otwór dolnej śruby ustalającej wprowadzić zatyczkę{12mm z 3 oringami i wewnętrznym gwintem M6 na dł. 15 mm)
5. Aby uniknąć zatkania wałka przez zatyczkę, należy od góry wałka wykonać gwint 18x1,5 i wkręcić w niego krótki korek zabezpieczając punktakiem przed wykręceniem. Korek wyrównać z powierzchnią wałka.
6.Można nie dawać zatyczki, wtedy konieczne jest zastosowanie śruby specjalnej przedłużonej rurką zatykającą kanał ciśnieniowy z pompy hydraulicznej do wałka drążonego.

Demontaż wałka drążonego i i jego dodatkowe uszcelnienie jest znacznie lepszym rozwiązaniem, gdyż poprawia prawidłowe działanie podnośnika.

trudno wyjaśnić za pomocą pc może czasami być raz kompilatora natočím instruktażowe wideo mam przywrócić strony http://brontove-zetory-25.webnode.sk/ka ... -pripravky
Awatar użytkownika
felek
Posty: 143
Rejestracja: 23 lip 2006, 21:32

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: felek »

Bronto opisuje, że oryginalnym rozwiązaniem było stosowanie tej dłuższej rurki od pompy do śruby wyprowadzającej ciśnienie na zewnątrz. Dotyczy to jednak rozwiązania z rys 2 i zdj.3 zetorków z rozdzielaczem na plecaku.
Trzeba jednak do takiej przeróbki wykręcić pompę. Wtedy dokładnie widać małą kształtkę(rurkę) z uszczelnieniem. Wystarczy zastosować dłuższą, aby dochodziła aż do gwintu widocznego po wykręceniu środkowej śruby (zatyczki) pompy.
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Szam »

felek napisał/a:
Śruba (nypel) 14x1,5 i rurka dłuższa od oryginalnej (między pompą hydrauliczną a kostką łączącą z kanałkiem w ściance plecaka) tak aby wlot do tego kanałka zatykała. Wymaga to jednak demontażu pompy. Poglądowo tą rurkę z uszczelką można zobaczyć na obr. 5 w tym pliku worda (był też na forum) http://zetor-258.webnode.com/news/z-25- ... 4%99trzna/
Dziękuję Felek i Bronto :D

Cały problem w tym, w moim wypadku, że nie zdjąłem jeszcze pokrywy plecaka i nie widziałem tego jeszcze. Nie mam też szczegółowych rysunków technicznych, które potrafię czytać. Zetorek stoi na wolnym powietrzu, a pogoda i SKS nie pozwalają teraz"grzebać" przy tym. Chyba Majo przesłał taki link:

http://olx.pl/oferta/pompa-hydrauliczna ... 7E0jj.html

Na jednym ze zdjęć jest wystająca rurka z pompy, a poniżej, tak "lewo skos", mały otwór. Mniemam, że tym otworem olej przepływa do kanału drążonego. Może wystarczy go zaślepić, wstawić korek do wału drążonego i po zawodach. Jak się mylę to proszę mnie poprawić, będę wdzięczny :D

Jeszcze jedno, jak rozumiem, tę zaślepkę wg. projektu Bronto wsuwamy przez otwór w dnie plecaka, po wykręceniu tej dolnej śruby ustalającej położenie wału drążonego?

Pozdrawiam Szam

P.s. Kurde, nie potrafię też wyobrazić sobie jak ten kanał, który ma być zaślepiony, jest połączony i uszczelniony z wałem drążonym .
Awatar użytkownika
felek
Posty: 143
Rejestracja: 23 lip 2006, 21:32

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: felek »

Omawiamy techniczne rozwiązania i muszą być one powiązane z rzeczywistym wyobrażeniem, jak te podzespoły wyglądają i współpracują. Był artykuł opisujący hydraulikę https://retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=29
Jeśli zetorek stoi pod chmurką to do realizacji (wiosny) zostało sporo czasu.
Proponuję PW gdyż temat zaczyna się rozmywać.
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Szam »

Ok. Dzięki :DHydraulika zewnętrzna jeszcze nie gotowa, a już nabyłem sprzęt, który ma zasilać:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ec ... 5b40b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efa ... 3e045.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d3 ... f8e56.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/204 ... d3894.html

Górna skrzynia to ruina, nie ma czego remontować i trzeba robić nową. Ale rama i cała reszta ok. Hamulce hydrauliczne, hamulec ręczny i elektryka ok.

Pozdrawiam Szam
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: brutal66 »

Super Janie, fajny sprzęt, będzie się ładnie prezentować z zetorkiem ale widzę jeden problem. Ona jest zaczepiana na dolny zaczep którego w zetorku brak, więc będzie coś trzeba skonstruować w tym temacie. Numery ramy już znalazłeś?

Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Szam »

Nie ma nigdzie numerów. Podobno w przyczepach do TV 521 nie nabijali ich. Trzeba będzie przejść procedurę nabicia, żeby OC na nią zrobić. Ten dyszel też jest trochę krótki, więc przy okazji przeróbki wydłużę go trochę. Wymiary skrzyni to 2,5 x 1,5 m.

Pozdrawiam Szam
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: brutal66 »

Rama konkretna i zdrowa. Hamulce hydrauliczne w jaki sposób są uruchamiane?
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Szam »

Tego jeszcze nie wiem dokładnie*no*. Wygląda na to, że z tyłu, za kołami jest siłownik ze sprężynami powrotnymi. Tłoczysko naciska na ramię, które obraca jakąś ośkę, która z kolei powoduje rozpieranie szczęk hamulcowych. Tak dywaguję przynajmniej, jak rozbiorę, to opiszę jak działa w rzeczywistości. Gorzej ze sterowaniem ciśnienia z pedału hamulca. Nie wiem jak to było realizowane w tych jugosławiańskich traktorkach , ale dowiem się.
Wyobrażam sobie jakąś linkę, albo pręt reagujący na położenie pedału i sterujący jakimś niestandardowym rozdzielaczem.

Pozdrawiam Szam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Bolszewik »

No to Ci pomogę ....

TV-521 ma rzeczywiście oryginalną hydraulikę:

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 8014660258

To ustrojstwo które wskazuję na zdjęciu to rozdzielacz do przyczepy. Widać że jest tam otworek na linkę. Była ona połączona z pedałem hamulca. Naciśnięcie na hamulec powodowało uruchomienie tłoczenia oleju. Powszechnie przerabiano to w ten sposób że cięgiełko uruchamiało się ręcznie. Tak więc albo wywrot, albo hamowanie, wystarczyło wymienić przewody ....

Hamulec hydrauliczny nie pneumatyczny. Choć myślę że na pneumatyke mozna to łatwo zamienić. Tym bardziej że Zetor ma sprężarkę i armaturę do hamowania przyczep.

*flower*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Szam »

Dzięki Bolszewik:D

Jak zwykle jesteś wyważony i trudno nie być pod wrażeniem Twojej chęci pomocy:D

Pozdrawiam Szam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Bolszewik »

Mogło być ciekawie jak ktoś zapomniał zamienić przewodów .... i jadąc z załadowaną przyczepą depnął na hamulec.

*music*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Szam »

Bolszewik napisał/a:...
Powszechnie przerabiano to w ten sposób że cięgiełko uruchamiało się ręcznie. Tak więc albo wywrot, albo hamowanie, wystarczyło wymienić przewody ....
Czyli, gdyby ten specyficzny rozdzielacz podłączyć równolegle, wywrot i hamowanie byłyby niezależne, bez potrzeby przekładania węży do gniazda hydrauliki?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Bolszewik »

Tak

Prawdopodobnie wywrot powinno się podłączać do siłownika TUZ. Trzeba by jednak rozpinać węże. Wtedy wywrotka działała by po pociągnięciu wajchy (ta po lewej na zdjęciu), a hamowanie po naciśnięciu pedału hamulca ciągnika sprzężonego z rozdzielaczem linką.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Szam »

Bolszewik napisał/a: ... Hamulec hydrauliczny nie pneumatyczny. Choć myślę że na pneumatyke mozna to łatwo zamienić. Tym bardziej że Zetor ma sprężarkę i armaturę do hamowania przyczep.
*flower*
Myślisz, że gdyby zamiast oleju podać powietrze, reszta działałaby bez dodatkowych przeróbek?
Mój Zetorek ma sprężarkę, i to nawet sprawną. Niestety brakuje mu zbiornika i całej reszty armatury. Wyjście hydrauliczne i tak będę robił, myślę o dwu - trzy gniazdowym, chociaż cały czas martwi mnie ten mały zapas oleju. I to z dwóch powodów, jego objętości, a i też związanej z tym możliwości przegrzewania się.
Masz może jakiś pomysł jak i czym zastąpić ten oryginalny rozdzielacz przyczepy od TV 521? Czy też szukać oryginału?

Pozdrawiam Szam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Bolszewik »

Zrób hamulec najazdowy. Potrzebujesz wtedy drugiego siłownika i zalać to olejem.

Ewentualnie zamień siłownik hydrauliczny na pneumatyczny i dostosuj instalację - odwrotny układ działania.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Szam »

Wydaje się, że to rewelacyjny pomysł. Schematycznie to: ucho przyczepy przyspawać do tłoczyska, a cylinder do dyszla, i olej z cylindra nad tłokiem połączyć z istniejącym układem. Przynajmniej tak zrozumiałem.

Czy to jest typowe rozwiązanie i w składnicach można taką "główkę" hamulca najazdowego kupić? W internecie nic nie znalazłem na ten temat.
Sprawdziłeś może jak to działa, albo masz przykłady tego rozwiązania? Co z wytrzymałością i szczelnością tłoka, przyczepa z ładunkiem może ważyć nawet 3 t. Ciągnąć będziemy przecież za tłok siłownika (za pośrednictwem tłoczyska).

Pozdrawiam Szam

P.s Przydałby się zaworek zwrotny w tłoku.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Hydraulika zewnętrzna do Zetora 25

Post autor: Bolszewik »

Narysuję Ci to w domu jak sobie to wyobrażam. W każdym razie musiał byś zrobić tuleję (rura w rurze) o skoku np. 5 cm ograniczoną kryzami. Chodzi o to by ciągnięcie i pchanie (skrajne położenia) były na sztywno. Dopiero za tym siłownik, w momencie hamowania w/w tuleja wysuwa się do tyłu i naciska tłok. Z tym że skok tłoka powinien być np. 7 cm tak by nie było możliwości rozbicia siłownika.

Całe hamulce najazdowe do przyczep można kupić choć są drogie. Ja miałem to szczęście że takie coś znalazłem w rowie (komuś wypadło). Dałem kuzynowi i zrobił sobie fajną przyczepkę w czasach gdy można było łatwo rejestrować takie pojazdy.



http://tech.money.pl/przemysl/patenty/p ... 81110.html

http://olx.pl/oferta/zuk-nysa-polska-p ... 6OsMl.html

http://olx.pl/oferta/przyczepka-jednoos ... 6KJpz.html
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ