Wszystko o Żuku

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: chrapek3011 »

Bez przeróbek...trójkę się wyrzuca a wrzuca czwórkę.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: jacek0106 »

Co epoka to auta 1 bieg w skrzyni więcej mają. Z 3 zrobiło się już 6. I 7 biegową też już spotkałem.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: krzmaz7 »

Mieliśmy w domu kiedyś Żuka, który oryginalnie wyszedł ze skrzynią III biegową. Po zmianie na IV było więc mieszania lewarkiem i tyle zauważalnych różnic :)
Awatar użytkownika
konrad43
Posty: 91
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:53

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: konrad43 »

Różnice jakie zauważyłem po zmianie to że przy jeździe "wokół komina" lepiej sprawdzala sie 3. Mniej mieszania wrzucasz 3 i jedziesz caly czas, a przy 4 mieszanie 3-4. Fakt że teren górzysty, na trasę mogło by to mieć sens.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: Bolszewik »

Ja z chęcią wymieniłem III na IV. Silnik żuk (S-21) w Aro 243 .... następnie 4C90 ....
Początkowo miałem wielkie kapcie z Mitsubishi Pajero więc jeden bieg więcej ułatwiał życie. Nie wiem ile to jechało (licznik oszukiwał), ale kuzyn twierdził że gdy on jechał ponad setkę, ja wyprzedzałem go w mgnieniu oka.

Za to mam na zbyciu III z rosyjskimi napisami, gdyby ktoś był zainteresowany ....

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... rzyniaZuk#
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: Jacek ze Skansena »

To skrzynia od Gaza 69 prawdopodobnie co?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: Bolszewik »

Ponoć wyjęta była razem z silnikiem z żuka i wstawiona do Aro 243. Ja kupiłem zemstę Caucesku z w/w silnikiem i skrzynią. Szybko wymieniłem na IV.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: SEBRIGHT »

Dzięki za info :) Skrzyni jeszcze nie mam, ale leży taka u kolegi, mówi że sprawna, a jestem go na tyle pewny, że wiem że dziadostwa mi nie sprzeda :)
O zmianie na IV myślę właśnie ze względu na górzysty teren. Czasami trzeba piłować na dwójce, bo na trójce się nie uciągnie - za duża różnica przełożeń. Albo na 3 trochę brakuje i trzeba redukować do 2. Tak więc myślę że dodatkowy bieg dobrze mu zrobi, poza tym IV ma inaczej zestopniowane biegi :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 217
Rejestracja: 07 sie 2006, 21:44

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: Piotr »

Kupiłem tego Żuka z 1974r. Model A15M.
Trochę pracy będzie, zaczynam od ramy i tylnego zawieszenia. Przód raczej OK. Teraz o garażu myślę.*no*
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: SEBRIGHT »

Piotrek gratulują nabytku *tup*

A jak stan blacharski budy i ogólnie całości?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 217
Rejestracja: 07 sie 2006, 21:44

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: Piotr »

To strażak, bez rdzy (jak już to niewielka, powierzchowna), przegnity zaczep resora z lewej strony. Silnik do regulacji + drobiazgi np mocowanie tłumika. W tym roku w planach garaż + konserwacja ramy i pospawanie tego mocowania resora.
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: jacek0106 »

Czyli większość życia stał w garażu. Dobra, nie zmurszała baza startowa. Te ucha resorów fabrycznie były za delikatne, i tak trzeba dorobić mocniejsze. Dorabiałem kiedyś z zimnogietych ceowników.
Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 217
Rejestracja: 07 sie 2006, 21:44

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: Piotr »

dobry pomysł z tym ceownikiem.
W poniedziałek żółte blachy odbieram i chciałbym sobie w nim na Wilkowicach pomieszkać
*rofl*


Odebrałem blachy, są piękne, żółte PL 21A i samochodzik*annoy*
piter7011
Posty: 178
Rejestracja: 28 gru 2009, 0:14

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: piter7011 »

Witam wiem szrot na którym stoją 3 takie strażaki na częsci lub w całosci
RRC
Posty: 501
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: RRC »

Pozwolę sobie wtrącić coś takiego w tym temacie
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/zuk ... aki/eje55j
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2570
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: SEBRIGHT »

W moim pierwszym Żuku też miałem przegnite uszy resorów. Lubiło się tam zbierać błoto wyrzucane spod kół, do tego wilgoć i nieszczęście gotowe. W obecnym regularnie czyszczę i konserwuję to miejsce i na razie się trzyma :)

A z artykułem ktoś sobie Prima Aprilis zrobił :D Może i dobrze? Jakoś z niesmakiem przeczytałem info że nowym Żukiem miał by być VW Transporter *helpless*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
jacek0106
Posty: 686
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Wszystko o Żuku

Post autor: jacek0106 »

Uprościć t5, to lepiej produkować prostego t3. Tak jak Chińczycy produkują Santanę na płycie Passata B2 którego VW zakończył w 1988.
ODPOWIEDZ