Ciśnienie oleju w silniku C-330
Ciśnienie oleju w silniku C-330
Witam.
Odnośnie silnika C-330
Mam pytanko. Wszędzie, gdzie czytam to silniki, które są w dobrej kondycji trzymają ciśnienie oleju na poziome od 3 do 5 bar w całym zakresie obrotów. Są też takie które mają 4 bar na biegu jałowym silnika.
Czy ktoś może podpowiedzieć co może być przyczyną, że u mnie na wolnych obrotach ciśnienie waha się od 1 do 1.5 bar, a na obrotach maksymalnych do 7 bar.
Dodam, że olej jest świeży i w odpowiedniej ilości.
Mogłaby to być zużyta pompa olejowa, która na wolnych obrotach przepuszcza, a na wysokich nie nadąża przepuszczać bokami?
Jeśli był podobny temat to proszę o przekierowanie. Sam nie znalazłem.
Odnośnie silnika C-330
Mam pytanko. Wszędzie, gdzie czytam to silniki, które są w dobrej kondycji trzymają ciśnienie oleju na poziome od 3 do 5 bar w całym zakresie obrotów. Są też takie które mają 4 bar na biegu jałowym silnika.
Czy ktoś może podpowiedzieć co może być przyczyną, że u mnie na wolnych obrotach ciśnienie waha się od 1 do 1.5 bar, a na obrotach maksymalnych do 7 bar.
Dodam, że olej jest świeży i w odpowiedniej ilości.
Mogłaby to być zużyta pompa olejowa, która na wolnych obrotach przepuszcza, a na wysokich nie nadąża przepuszczać bokami?
Jeśli był podobny temat to proszę o przekierowanie. Sam nie znalazłem.
- Pronar 82A
- Posty: 305
- Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
- Lokalizacja: Opole
RE: Ciśnienie oleju w silniku
Witam
Przy takiej różnicy ciśnień wolne/maksymalne obroty stawiam na zacięty zawór przy pompie lub gdziekolwiek go masz bo nie piszesz jaki to silnik.Zużyta pompa nie dałaby 7 bar.
Pozdrawiam
Przy takiej różnicy ciśnień wolne/maksymalne obroty stawiam na zacięty zawór przy pompie lub gdziekolwiek go masz bo nie piszesz jaki to silnik.Zużyta pompa nie dałaby 7 bar.
Pozdrawiam
RE: Ciśnienie oleju w silniku
Jakość i rodzaj oleju też robi swoje. Miałem tak na oleju Superol że było 4-5 atm na szybszych obrotach, na zimnym trzymało niewiele więcej.
A jak się zagrzał to było 0 na zegarze aż do średnich obrotów.
Po zmianie na Turdus 15W40 na zimnym i większych obrotach dochodzi do 8 atm. Na ciepłym 5-6. Na wolnych bardzo obrotach, jak jest mega zagrzany dopiero spada poniżej 1 atm. Na średnich spokojnie 1-1,5 trzyma.
Jeśli to Zetor to możesz spróbować wyregulować ciśnienie na śrubie regulacyjnej.
A jak się zagrzał to było 0 na zegarze aż do średnich obrotów.
Po zmianie na Turdus 15W40 na zimnym i większych obrotach dochodzi do 8 atm. Na ciepłym 5-6. Na wolnych bardzo obrotach, jak jest mega zagrzany dopiero spada poniżej 1 atm. Na średnich spokojnie 1-1,5 trzyma.
Jeśli to Zetor to możesz spróbować wyregulować ciśnienie na śrubie regulacyjnej.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Ciśnienie oleju w silniku
Panowie poprawiłem. Silnik jest od C-330.
Świeżo zalany Turdusem 15W40. Praktycznie na zimnym na maks obrotach dochodzi do 8 bar a na wolnych ok. 1 bar.
Świeżo zalany Turdusem 15W40. Praktycznie na zimnym na maks obrotach dochodzi do 8 bar a na wolnych ok. 1 bar.
RE: Ciśnienie oleju w silniku
prawdopodobnie się zawór ten przy pompie przyciął musisz zdjąć mise olejową oraz wymontować pompę i wymienić ten zawór najlepiej na nowy. Po tej wymianie powinno być wszystko dobrze 

RE: Ciśnienie oleju w silniku
A czy ktoś wie czy można kupić sam ten zawór? Czy on jest razem z tą obudową rurkową? Nigdzie nie mogę tego znaleźć...
RE: Ciśnienie oleju w silniku
Bo takie rzeczy mają tylko w "kątowni" @maniek, jak było rozbierane wyleciała kulka, jeszcze też zależnie "jak rozbierane"?.
RE: Ciśnienie oleju w silniku
Ziomas o czym Ty mówisz...?
RE: Ciśnienie oleju w silniku C-330
Witam!!
Panowie mam taki problem z ciśnieniem oleju w c328,był robiony silnik rok temu,szlif wału nowe panewki ,wałek rozrządu,szklanki i laski popychaczy,została tylko stara pompa olejowa,ciśnienie wynosiło 2bar na wolnych obrotach nic się nie działo,ciapek przestał kilka miesięcy w zimę odpaliłem i nie było ciśnienia na zegarze zero a kontrolka się paliła,więc wymieniłem pompę na nowa orginalną ,przeleżała w sklepowym magazynie ze 20lat,złożyłem i dalej to samo,więc znowu miska w dół,odkręciłem stopę wału z zaworem,wykręciłem zawór wyczyściłem złożyłem dokręciłem śrubę zaworu prawie do końca,podokręcałem przewody olejowe i tak ciśnienie pojawia się po paru sekundach od uruchomienia silnika i wynosi 2bar,silnik popracuje i ciśnienie znika,popracuje i ciśnienie się znowu pojawiac i tak co jakiś czas,olej nowy milwusa
Panowie mam taki problem z ciśnieniem oleju w c328,był robiony silnik rok temu,szlif wału nowe panewki ,wałek rozrządu,szklanki i laski popychaczy,została tylko stara pompa olejowa,ciśnienie wynosiło 2bar na wolnych obrotach nic się nie działo,ciapek przestał kilka miesięcy w zimę odpaliłem i nie było ciśnienia na zegarze zero a kontrolka się paliła,więc wymieniłem pompę na nowa orginalną ,przeleżała w sklepowym magazynie ze 20lat,złożyłem i dalej to samo,więc znowu miska w dół,odkręciłem stopę wału z zaworem,wykręciłem zawór wyczyściłem złożyłem dokręciłem śrubę zaworu prawie do końca,podokręcałem przewody olejowe i tak ciśnienie pojawia się po paru sekundach od uruchomienia silnika i wynosi 2bar,silnik popracuje i ciśnienie znika,popracuje i ciśnienie się znowu pojawiac i tak co jakiś czas,olej nowy milwusa