Simson

Wszystko co związane z motoryzacją
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Simson

Post autor: Wicher »

Owszem, tutaj masz rację nie wolno nic opierać o cewki bo można je ukręcić :) aby dokręcić solidnie koło kluczem udarowym wystarczy mieć wkręconą świecę a samo koło przez rękawicę przytrzymać ręką ewentualnie kluczem paskowym lub takim zakładanym na otwory. ZAWSZE blokujemy na magnecie aby nic nam w środku nie puściło :)
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

No to sobie jutro kupię drugi klucz do filtrów, bo ten co mam jest za mały.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
wojtek12321
Posty: 284
Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11

RE: Simson

Post autor: wojtek12321 »

Bolszewik napisał/a:
No to sobie jutro kupię drugi klucz do filtrów, bo ten co mam jest za mały.
Może dobrze by było dorobić klucz tego typu:

Obrazek

To wyoblenie (zielona strzałka) dopasować do tej napy z nitami, a bolce (czerwone strzałki) wpasować w te większe otwory.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Kupiłem dziś ścisk do filtrów.
Kolega przywiózł mi nowe kliny.
Kliny wymagają jednak dostosowania. ich grubość to 2,2 mm, rowek w wale ma 2 mm natomiast w kole magnesowym ponad 2 mm. Zatem muszę spiłować pół klina.

Zrobię to jutro, bo w podzięce za przysługę w postaci zakupu klinów postawiłem napój dziękczynny i nie mam chęci do pracy ..... *yes*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
wojtek12321
Posty: 284
Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11

RE: Simson

Post autor: wojtek12321 »

Bolszewik napisał/a:
ich grubość to 2,2 mm, rowek w wale ma 2 mm natomiast w kole magnesowym ponad 2 mm. Zatem muszę spiłować pół klina.
I dlatego ci poprzedniego "cięło klina", pasował w rowek na wale, ale w kole był za luźny i był luz...
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Problem z klinem rozwiązany - podłożyłem podkładkę sprężynową i dociągnąłem udarowym kluczem pneumatycznym.
Maszyna zapaliła od pierwszego strzału, co prawdę powiedziawszy bardzo mnie zdziwiło. Zadzwoniłem więc po pomoc. Kuzyn twierdzi że pracuje poprawnie, troszkę podregulował mi gaźnik, gaz, sprzęgło itd - jazda próbna zakończyła się sukcesem.

Do rozszyfrowania pozostały mi światła drogowe i stop.

Ponadto potrzebuję kawałek łańcucha, dokładniej jeden mały segment. Po wymianie amortyzatorów motorek poszedł do góry i obciera o stopki. Jest natomiast sporo miejsca na regulacji koła. Możliwe że ktoś zerwał łańcuch po czym spiął go krócej. Gdybym miał małe ogniwko dodał bym spinkę, koło pójdzie do tyłu i problem z głowy.
Jeśli ktoś ma na zbyciu to byłbym wdzięczny.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
konrad43
Posty: 91
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:53

RE: Simson

Post autor: konrad43 »

Jak rozbierałem silniki od simsona to zawsze była tam podkładka sprezynowa.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Prądy zwalczyłem został temat kawałka łańcucha .... jak by ktoś miał ....

Ponadto muszę kupić wewnętrzną osłonę łańcucha (brakowało).

I na deser temat tłumika, może taki:
http://www.jackmotors.pl/tlumik-zt-tun ... 4184.html


PS. Konrad43, nigdy nie rozbierałem simsonkowego silnika, podkładki nie było na starym kole ....



*****

Simson - Reaktywacja

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 3862838226

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 0303105314

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 5905965762

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 5079908354
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Simson

Post autor: Wicher »

Ach łądnyyy :D :D
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
klaudiusz
Posty: 183
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:27

RE: Simson

Post autor: klaudiusz »

Pięknie ci wyszedł super.*music*
łańcuch kup nowy warto.



chyba ten tłumik nie do tego typu( Enduro)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Łańcuch, zębatkę, łożyska, zabierak wymieniłem na nowe.
Klaudiusz - miałeś rację.

Ponieważ amortyzatory z tyłu są od MZ i mają po 380 mm tylne koło poszło trochę za bardzo do góry. Motorek stał niestabilnie na stopkach. Postanowiłem temu zaradzić doklejając kostki aluminium.

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 8449329202

Jak porządnie wyschnie oszlifuję, wykończę itd.



*****



Efekty korekty podnóżka:

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 1688349778

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 0846376610

Najpierw przykleiłem kostki aluminium. Po wyschnięciu kleju, nawierciłem otwory nagwintowałem i wkręciłem śrubki 6 stożkowe na imbus. Dzięki temu jest płaszczyzna od spodu.

Szału nie ma, ale te 10 mm spowodowało że motorek stoi stabilnie nie kiwa się na boki. Jednak oba koła dotykają ziemi, a powinno tykać tylko jedno. Trudno tak musi zostać.

Czekam teraz na dobrą pogodę żeby ustawić hamulce i sprzęgło ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Simson

Post autor: Wicher »

Proponuję Ci wykonanie dosyć solidnej, mocowanej pod silnikiem bocznej podstawki :) jest niesamowicie wygodna (nie musisz szarpać się z motocyklem) a jeśli zrobisz ją przykręcaną na jakieś obejmy pod spodem i zamontujesz bezinwazynie masz w każdej chwili możliwy powrót do oryginału :)
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Ta boczna która jest wydaje się dość mocna.
Żeby to zrobić z sensem trzeba by umocować jak piszesz na środku między podnóżkami i umocować dodatkowo w trzecim punkcie.
Szkoda że temat nie wyszedł wcześniej.

Na centralnym stojaku zależało mi ze względów serwisowych. Gdy trzeba coś zrobić lepiej jak motorek stoi prosto.


*****


1. Pozostaje do rozwiązania temat tłumika ....

2. Ponieważ chcę nim dojeżdżać do pracy potrzebuję wykombinować jakiś bagażnik/sakwę.... Drobne zakupy gazeta, chleb itp. niby można jeździć z plecakiem, ale to nie koniecznie wygodne.

Mój pomysł na dziś to plecak kostka wojskowa usztywniona i zamocowana na bagażniku ?



*****

Sakwa:
koszt - 30 zetów;
materiał - plecak kostka z demobilu, arkusz spienionego PCV na usztywnienie, 11 nitów zrywalnych, tyleż podkładek, dwie "trytki";
czas - 1h

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 5549303826

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 7881703858

Czym wywabić krzyżyk (długopis) ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
wojtek12321
Posty: 284
Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11

RE: Simson

Post autor: wojtek12321 »

Bolszewik napisał/a:Czym wywabić krzyżyk (długopis) ?
Spróbuj spirytusem, denaturatem, nie wiem jak "dzisiejsze" długopisy, ale te starsze z okresu "mojej młodości" to tylko spirytus lub denaturat...
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Simson

Post autor: grzegorz 1969 »

Zwolnienie lekarskie w szkole płukaliśmy w acetonie, pieczątka zostawała, ciekawe czy materiału plecaka nie odbarwi.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Simson

Post autor: Bolszewik »

Mam problem z biegami. Przy czym od razu zaznaczam że nie jestem pewien czy wynika on z mojego braku umiejętności czy problemu technicznego *no*

Nie zawsze znajduję luz, teoretycznie jak wcisnę na dół i cyknę lekko do góry powinien być luz. I dupa nie zawsze tak jest. Oprócz tego zdarza się że z I wpada od razu III. Biegi nie wypadają, podobno może być to problem wybieraka ?

Muszę odkręcić dekiel żeby wymienić zimering i oring na biegach i rozruszniku bo kida się olej więc przy okazji mógłbym coś wymienić.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ