silnik dzika 2, a dzika 21
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Na tej stronie można zaczerpnąć informacji na temat dzików
http://muerte28.republika.pl
Ogólnie to podnieśli stopień sprężania na stronie wyczytasz jak się parametry zmieniły. Jak masz silnik od motopompy strażackiej to już go w dziku nie zamontujesz ponieważ posiada on inny dłuższy wał także wał do wymiany na stronie też piszę. Odnośnie odmian piszę w instrukcji silnika też jest tam do pobrania
http://muerte28.republika.pl
Ogólnie to podnieśli stopień sprężania na stronie wyczytasz jak się parametry zmieniły. Jak masz silnik od motopompy strażackiej to już go w dziku nie zamontujesz ponieważ posiada on inny dłuższy wał także wał do wymiany na stronie też piszę. Odnośnie odmian piszę w instrukcji silnika też jest tam do pobrania
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Nie napisałem, że jest od pompy( ale faktycznie jest i...ma krotki wał typ 1.160)
to ze się zmienia charakterystyka silnika, fajnie- jak to fizycznie zrobili?
wykres Ci nie pokaże JAK tego dokonali, tylko co TO zmieniło.
wszystkie odmiany silnika 160 maja to samo w środku (tylko 1 ma długi wał) reszta to pierdoły nie zmieniające mocy.W katalogu nic nie znajdziesz.
to ze się zmienia charakterystyka silnika, fajnie- jak to fizycznie zrobili?
wykres Ci nie pokaże JAK tego dokonali, tylko co TO zmieniło.
wszystkie odmiany silnika 160 maja to samo w środku (tylko 1 ma długi wał) reszta to pierdoły nie zmieniające mocy.W katalogu nic nie znajdziesz.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Ja też nie jestem mechanikiem ale z tego co gdzieś tam wyczytałem to np silnik dzika 2 miał uszczelkę pod głowicą, a silnik dzika 21 już nie miał bo były lepiej spasowane i pewnie stąd wzrost sprężania. Zapłon też jest inny. To są różnice między silnikiem S-261c, a WSM 160. A odmiany silnika 160 też miały różnice w mocy i w wyposażeniu bo niektóre nie miały cewek świetlnych to wszystko zależało do czego były dedykowane, a czemu też miały inną moc nie wiem to może jeszcze ktoś coś rzeknie
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
dokładnie.(cewek nie ma właśnie typ 1.160... i jest najsłabszy)
katalog nie podaje żadnych różnic w budowie mających wpływ na moc.
To wszystko 1 typ silnika.
może ma ktoś sugestie do gaźnika jak odpalić ten silnik?
katalog nie podaje żadnych różnic w budowie mających wpływ na moc.
To wszystko 1 typ silnika.
może ma ktoś sugestie do gaźnika jak odpalić ten silnik?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Jak nie ma paliwa w gardzieli, to może zatkał się zawór iglicowy, czy w komorze gaźnika jest paliwo?
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
W jikov były co najmniej 3 różne rozmiary dysz głównych co już rzutowało na moc maksymalną oraz były różnice nieznaczne w stopniu sprężania co przy tak małych stopniach sprężania daje spore zmiany mocy .
O rozmiarach dysz jakie spotkałem pisałem w którymś moim temacie .
Co do uszczelki pod głowicą to na 100% nie było w żadnym silniku z ww fabrycznie. Miękki materiał głowicy i te 4 płaszczyzny osadcze wykluczają stosowanie uszczelek . ( Uszczelka jest wytoczona na głowicy w postaci pierścienia )
Cewek świetlnych nie było np w silnikach które były z przystawką z kołem pasowym .
Trochę to dziwne że ze spasowaniem wiąże się sprężaniem. Tutaj nie ma prawa być żadnego rozszczelnienia . Sprężanie to nawet nie pełne określenie. Stopień sprężania to wartość do wyliczenia łatwa, natomiast ciśnienie sprężania zależy od stopnia sprężania, szczelności i w dwusuwie od konstrukcji okien itd.... i da się je zmierzyć manometrem.
Jeśli mamy pojemność skokową 372 cm3 a pojemność komory spalania 50 cm3 to stopień sprężania jest równa ( 372+50)/50 = 8,44 .
Łatwo ten silnik odprężyć co przy ówczesnym paliwie jest bdb rozwiązaniem. Gaźnik fabryczny wywalić i dobrać inny z odpowiednimi dyszami i ze spalania wiadra na godzinę spada na poniżej litra na godzinę .
Także są różnice w dokładności wykonania okien cylindra co rzutuje na ogólną pracę silnika. Różnice wynikają pewnie z taniej technologi. Często spotyka się okna które są ok 2 mm niżej niż schodzi tłok co zakłóca przepływ mieszanki .
O rozmiarach dysz jakie spotkałem pisałem w którymś moim temacie .
Co do uszczelki pod głowicą to na 100% nie było w żadnym silniku z ww fabrycznie. Miękki materiał głowicy i te 4 płaszczyzny osadcze wykluczają stosowanie uszczelek . ( Uszczelka jest wytoczona na głowicy w postaci pierścienia )
Cewek świetlnych nie było np w silnikach które były z przystawką z kołem pasowym .
Trochę to dziwne że ze spasowaniem wiąże się sprężaniem. Tutaj nie ma prawa być żadnego rozszczelnienia . Sprężanie to nawet nie pełne określenie. Stopień sprężania to wartość do wyliczenia łatwa, natomiast ciśnienie sprężania zależy od stopnia sprężania, szczelności i w dwusuwie od konstrukcji okien itd.... i da się je zmierzyć manometrem.
Jeśli mamy pojemność skokową 372 cm3 a pojemność komory spalania 50 cm3 to stopień sprężania jest równa ( 372+50)/50 = 8,44 .
Łatwo ten silnik odprężyć co przy ówczesnym paliwie jest bdb rozwiązaniem. Gaźnik fabryczny wywalić i dobrać inny z odpowiednimi dyszami i ze spalania wiadra na godzinę spada na poniżej litra na godzinę .
Także są różnice w dokładności wykonania okien cylindra co rzutuje na ogólną pracę silnika. Różnice wynikają pewnie z taniej technologi. Często spotyka się okna które są ok 2 mm niżej niż schodzi tłok co zakłóca przepływ mieszanki .
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
jak kiedyś miałem dzika i problem z gażnikiem to wymyśliłem i założyłem gażnik od fiata 126p po małych modyfikacjach
dzik chodził i na wolnych i pod obciążeniem
więc może idąc tym tropem pobróbować takiej adaptacji
przykręcony gażnik pf126p wygląda jak hebryda ,ale chodzi
dzik chodził i na wolnych i pod obciążeniem
więc może idąc tym tropem pobróbować takiej adaptacji
przykręcony gażnik pf126p wygląda jak hebryda ,ale chodzi
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
A swoją drogą, ciekawe jak silnik malucha chodził by na jikov-ie. *flower*
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
AndrzejD21 ,dysze czyste zwór jest ok -pracuje ładnie ,po odkręceniu dysz od spodu paliwo cieknie.
kupie nowy gaźnik do cz 350 i zobaczę co będzie.
kupie nowy gaźnik do cz 350 i zobaczę co będzie.
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
To może zły wniosek że gaźnik nie podaje paliwa, tylko że silnik nie zasysa ? Sprawdź.
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
to nowy silnik , gładzie cylindra są ładne, ale zawsze może się zdarzyć.
jak sprawdzić ssanie,???
jak sprawdzić ssanie,???
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Przystaw rękę do gaźnika, tak żeby zatkać dolot, przekręć energicznie wałem.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Witam czy te platynki będą pasować do silnika dzika 21 (Silnik WSM typ 160)?
http://allegro.pl/przerywacz-zaplonu-pl ... 71002.html
A silnik dzika 2 (S-261) miał inne platynki czy takie same ???
http://allegro.pl/przerywacz-zaplonu-pl ... 71002.html
A silnik dzika 2 (S-261) miał inne platynki czy takie same ???
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Będzie pasować. Tylko podobno jakość wątpliwa z tego co słyszałem.
Dzik 2 z zapłonem starszego typu (ten z dużą cewką) miał takie platynki:
http://allegro.pl/przerywcz-zaplonu-pla ... 21845.html
Ja mam nowe oryginalne przerywacze. Jak coś to pisz na PW.
Dzik 2 z zapłonem starszego typu (ten z dużą cewką) miał takie platynki:
http://allegro.pl/przerywcz-zaplonu-pla ... 21845.html
Ja mam nowe oryginalne przerywacze. Jak coś to pisz na PW.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Te polskie platynki firmy Irmot mam już rok w swojej wsk 125 i narazie nie narzekam. A tą dużą cewkę zapłonową do dzika 2 od czego można dopasować i pozostałe świetlne? A kartery oba silniki S-261 i wsm 160 miały takie same skoro jeden miał większe magneto?
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Kartery te same. Cewki jedynie z dzika, z niczego innego nie dopasujesz, zarówno zapłonowej, jak i świetlnych.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
aha czyli teraz biorąc wszystko w całość to dla silnika dzika 21:
platynki od syreny 104,105
cewka zapłonowa wsk 125 i pozostałe świetlne
kondensator fiat 126p
A do silnika dzika 2
platynki do motorów WFM i starego typu wsk
Pozostałe elementy używane
Aha a ta guma będzie pasować na pokrywę tego zewnętrznego zapłonu bo nie mam
http://allegro.pl/syrena-105-pokrywa-gu ... 00814.html
platynki od syreny 104,105
cewka zapłonowa wsk 125 i pozostałe świetlne
kondensator fiat 126p
A do silnika dzika 2
platynki do motorów WFM i starego typu wsk
Pozostałe elementy używane
Aha a ta guma będzie pasować na pokrywę tego zewnętrznego zapłonu bo nie mam
http://allegro.pl/syrena-105-pokrywa-gu ... 00814.html
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
No dokładnie. Tak jak napisałeś wyżej. A cewki do dzika 2 można jeszcze dostać nowe. W zeszłym tygodniu miałem nową cewkę do dzika 2 dużą. Ale już sprzedana.
Guma na iskrownik będzie pasować. Co prawda to nie oryginał, ale spełni swoje zadanie:)
Guma na iskrownik będzie pasować. Co prawda to nie oryginał, ale spełni swoje zadanie:)
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2015, 0:00
- Lokalizacja: Kobylin
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Nowe duże cewki gdzie można nabyć? Na olx jak się trafi czy jeszcze do czegoś wyrabiają?
RE: silnik dzika 2, a dzika 21
Ja miałem jeszcze zapasową. Jedynie na olx/allegro możesz takie coś trafić. Niestety już tego nie produkują.
Jedynie możesz na nowo nawinąć starą cewkę.
Jedynie możesz na nowo nawinąć starą cewkę.