Mam problem z regulacją sprzęgła. Wg. książki na łożysku oporowym a sprzęgłem powinien być luz ok 8mm. u mnie wychodzi teraz po złożeniu ok 2 - 2.5 cm. Jak o skręcić ten luz? Łapki aż tak mocno nie da się skręcić ?Chyba ze coś mam źle złożone ?
Czy są różne szerokości kół zamachowych ?
Sprzęgło regulacja C325
RE: Sprzęgło regulacja C325
Nie wiem co było robione w tym sprzęgle i czy to jest te same koło zamachowe czy nie więc trudno cokolwiek doradzić.
Takie przypadki występują kiedy nie przetoczy się koła zamachowego a zamontuje się nową tarczę i w tedy po skręceniu sprzęgła na koło zamachowe łapki się zapadają i są daleko od łożyska oporowego a tarcza nie przylega całą płaszczyzną cierną do koła zamachowego a tylko się styka z kołem ostrą krawędzią zewnętrzną tarczy.
W takim przypadku można zeszlifować naokoło ostre krawędzie tarczy aby tarcza siadła całą powierzchnią na kole ale będzie to zrobione trochę nie fachowo.
Pozdrawiam.
Takie przypadki występują kiedy nie przetoczy się koła zamachowego a zamontuje się nową tarczę i w tedy po skręceniu sprzęgła na koło zamachowe łapki się zapadają i są daleko od łożyska oporowego a tarcza nie przylega całą płaszczyzną cierną do koła zamachowego a tylko się styka z kołem ostrą krawędzią zewnętrzną tarczy.
W takim przypadku można zeszlifować naokoło ostre krawędzie tarczy aby tarcza siadła całą powierzchnią na kole ale będzie to zrobione trochę nie fachowo.
Pozdrawiam.
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Sprzęgło regulacja C325
Sprawdź czy na pokrywie sprzęgła te kątowniczki podpierające dźwignie nie są zużyte.Oprócz tarczy to najczęstsza przyczyna braku regulacji.Zużycie każdego elementu w starym typie sprzęgła to ta brakująca suma do regulacji.
RE: Sprzęgło regulacja C325
Przy okazji, u mnie sprzęgło C 325 bardzo ciężko wycisnąć. Co jest tego przyczyną?