Sam S7 S301d

Ciągniki wykonane własnoręcznie, ale na głównych podzespołach mających ponad 25 lat. Forum na okres próbny - proszę zapoznać się z Regulaminem.
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Czuć po silniku że jest słabszy a widziałem siódemki które ciągły bardzo dobrze. A tutaj no jedzie a przy okazji kopci jak oszalały:) W tygodniu sprawdzę to. A to się ustawia na zapalonym silniku??
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sam S7 S301d

Post autor: Bolszewik »

Dobrze ustawiony silnik z dobrym przełożeniem ma MOC.

Widzę że nie masz podobnie jak ja filtra paliwa. Poradziłem sobie z tym bardzo prosto za pomocą filterka na wężyk za 5 zł (wymieniałem go co 2 lata).
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Muszę założyć taki, wiele nie kosztuje a paprochów było w zbiorniku. Śledząc forum koledzy mówili że lepiej jak napęd przenoszony jest walu korbowego, a nie tak jak u mnie z wałka rozrządu. I szajby wiele się od siebie nie różnią. Jakie powinno być najlepsze przełożenie? Dodam że mam tutaj skrzynie 3-ka żuk :)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sam S7 S301d

Post autor: Bolszewik »

Nie wiem jakie powinno być ....
.... ale u mnie napęd był brany z koła zamachowego redukcja 2,5 raza + układ napędowy z Uaza (skrzynia reduktor mosty). Efekt był idealny bo na IV bez przedniego napędu po szosie jechał ok. 20 km/h. Przy włączonym napędzie na cztery koła na zaoranym polu odpalałem C-360 z linki.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Tutaj nie będę się pchał zbytnio w koszty, może uda mi się zdobyć skrzynię 4 od żuka Bus. Reduktor jakiej wielkości miałeś i jak się nie mylę moc była przekazywana na niego, później na skrzynie i dalej.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sam S7 S301d

Post autor: Bolszewik »

Reduktor był przez kogoś zrobiony. Skrzynka gr. 6 cm, wys. 30cm, szer. 20 cm.
Tak, silnik -> reduktor -> sprzęgło -> skrzynia.


Dostałeś e-maila z instrukcją silnika ? Jeśli nie to spróbuję wysłać jeszcze raz.



PS. Mam na zbyciu dobrą skrzynię 3.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Skrzynie mam dobrą, biegi nie wyskakują. Tutaj jest tak, silnik z niego na jakąś przystawkę ale jaka to nie wiem. Sprzęgło i skrzynia. Muszę zmierzyć jakie mam te szajby na paski. Może coś wymyślimy i będzie lepsze przełożenie.



e mail dotarł. Dzięki za skany przydadzą się.



Koledzy montował ktoś może do tego silnika skrzynię od stara 5-tke??
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Sam S7 S301d

Post autor: AndrzejD21 »

Skrzynia stara nie za ciężka jest?
To spory klocek, od żuka jest wystarczająca do tych 7km.
dawid25
Posty: 360
Rejestracja: 09 gru 2011, 20:39

RE: Sam S7 S301d

Post autor: dawid25 »

Dlatego pytam czy można by było taką założyć. Akurat mam w domu. Ale jakoś nie spotkałem się z takim rozwiązaniem i pewnie nie będę kombinował z tym:)
A co do przełożeń na paski jakie powinno być optymalne?
ODPOWIEDZ